Obecny czas: Nie Sie 18, 2019 8:58 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Śro Gru 30, 2009 1:12 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Kwi 28, 2007 6:33 pm
Posty: 2101
Miejscowość: Warszawa/Lublin
Ahoy

Nie żebym był specem od Legacy, czy nawet znał się na kartach, ale odniosłem wrażenie, że brakuje tu jednego z decków definiujących format(no, a w każdym razie ostatnio regularnie sycących turnieje) - TriniStaxa, z którego różnych odmian wybrałem tą Briana Petersa.

2
3

4

4
3

4
4
4
4
3

4
3
3
1
1
2
1
5
1
4

Sideboard:
1
3
2
2
3
2
1
1

I teraz pytanie do osób obytych w formacie - z czym ta talia ma dobrze, a z czym źle? Czy często siada 1turowa sfera, i czy jest to w ogóle opcja na miarę locka z T1?
I czy jest przyjazna dla graczy mojego pokroju(Extowo-dwójkowych), mało obytych w T1,5, ale chcących w niedalekiej przyszłości coś grać, czy raczej trzeba być ostro zapoznanym z formatem, by móc cokolwiek pograć?

_________________
~Ell


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Śro Gru 30, 2009 1:48 am 
Sorcerer

Dołączenie: Sob Cze 30, 2007 6:03 pm
Posty: 149
Karcą nas kontry i discard, jeśli przeciwnik ich nie ma w decku albo nie dochodzą to spotyka się z szybkim lockiem. W tym decku jest masa sygnerii i przepchnięcie kilku spelli które ją posiadają zazwyczaj wystarczy. Z dredge ma nieźle o ile opp nie skręci się szybko. Po side mogą się pojawic karty z flashbackiem niszczące arefakty i enchanty, my zyskujemy krypty więc tragedii nie ma. Szybki magus załatwia sprawę, prison też. Trini jest po side ważna, utrudnia(a z geddonami i waste uniemożliwia) flashbacki i zagranie returna. Z thresholdem jesteśmy raczej do przodu. Najważniejsze to przepchnąc ważniejsze spelle(teraz gra się tylko na 8 kontr z czego daze są do obejścia więc jest nieźle), w czym pomaga trini(nieskontrowanie jej oznacza wpuszczenie następnego spella w early game). Po side pojawiaja się gripy, predatory i/lub eksplozje.Z gobami luz, o ile nie wysypią się z lackleyem. Szybki prison/magus/moat załatwia sprawę. Z zoo łatwo raczej, tu nie ma wielkiej filozofii, szybki lock i koniec. Z landstillem niełatwo, ma sporo kontr co nie ułatwia gry a czas działa na naszą niekorzyśc. Trzeba na pałe wystawiac i modlic się o brak kontr(przynajmniej u mnie się najlepiej sprawdzało). Jeśli przeciwnik kontruje nieistotne karty jak magus to można je rzucac je by oppowi się kontry skończyły. Z merfolkami nie wiem, z tego co grałem to było różnie. Na jakie decki sycą Karmici i Suppression Field?


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Śro Gru 30, 2009 11:29 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Kwi 28, 2007 6:33 pm
Posty: 2101
Miejscowość: Warszawa/Lublin
A jak ten deck się ma jeśli chodzi o prowadzenie? Potrzeba dużego ogrania(jak w przypadku Tresholda), czy łatwo się z nim 'zaprzyjaźnić' ;) ?
Jeśli chodzi o Karmic'a, to podejrzewam, że na Mirror, na co jeszcze - nie wiem.

Czyli bardzo słabo jest tylko z Landstillem i Evą, a jak to ma z kombami(Belcher, ANT?) i z landami(tu rozumiem jest na miękko?)?

_________________
~Ell


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Re: TriniStax
PostWysłany: Śro Gru 30, 2009 12:13 pm 
Sorcerer

Dołączenie: Sob Cze 30, 2007 6:03 pm
Posty: 149
Z landami grałem raptem parę gier. Kluczowa karta to chalice. za 2. Bez tego raczej trudno, może jakieś minicomba w stylu cricuble + waste + geddon lub cricuble + smokestack(poparty 1st trini, inaczej może się już skręcic). Ogólnie jesteśmy trochę do tyłu. Z combami nie wiem, nie grałem. Jeśli chodzi o ogranie to trzeba wiedziec jaką rękę keepnąc(tu dostac dobrą ilośc landów to trochę za mało na keep), potem nie ma wielkiej filozofii(przynajmniej dla mnie, może źle gram).


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Śro Gru 30, 2009 12:49 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Gru 29, 2006 11:49 am
Posty: 3016
Miejscowość: Kraków / Racibórz
Elendix napisał(a):
Czyli bardzo słabo jest tylko z Landstillem i Evą, a jak to ma z kombami(Belcher, ANT?)

Słabo jest też niestety z Merfolkami, ale za to z combami nie jest źle- kielony, trinisphery, Wastelandy opóźnią, a geddon/Smokestack dobija vs ANT. Natomiast z Belką jeśli zaczyna i strzela Charbelcherem to oczywiście nie mamy odpowiedzi, ale pierwszoturowe goblinki sprewentuje Ghostly Prison.
Deck jest ciężki tylko dla przeciwników :) , w Staxie w sumie tylko trzeba liczyć mane i umieć operować Smokestackiem.

_________________
duofanel napisał(a):
i niech wiaderko nigdy nie służy ci do zmywania podłogi^^


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Śro Gru 30, 2009 12:54 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Maj 04, 2003 8:05 pm
Posty: 1542
Miejscowość: Białystok
deck jest trudny i wymaga ciaglych zmian w zaleznosci od meta, jest bardzo podatny na kontry, ostatnio wieksze sukcesy odnosi wersja z Metalworkerami. Ogolnie deck jest solidny i z wiekszoscia deckow nie posiadajacych FoWow jest bardzo dobrze.

3 Metalworker
4 Simian Spirit Guide
4 Chalice of the Void
4 Crucible of Worlds
3 Ensnaring Bridge
4 Mox Diamond
4 Smokestack
1 Staff of Domination
4 Tangle Wire
4 Trinisphere
4 Ancient Tomb
4 City of Traitors
3 Crystal Vein
1 Gods' Eye, Gate to the Reikai
3 Maze of Ith
4 Mishra's Factory
2 The Tabernacle at Pendrell Vale
4 Wasteland

Sideboard:
1 Platinum Angel
3 Silent Arbiter
3 Pithing Needle
3 Powder Keg
2 Relic of Progenitus
2 Tormod's Crypt
1 Plains

_________________
Polska mistrzem Polski!
Spoiler:


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Śro Gru 30, 2009 1:02 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Kwi 28, 2007 6:33 pm
Posty: 2101
Miejscowość: Warszawa/Lublin
Mhm, a w jaki sposób można poprawić(z tego co piszecie) 4 najgorsze MU tego decku = Rybki, Landy, Evę, lub Landstilla(ew. jakieś MonoU które jest jak mniemam równie trudne?) ?

_________________
~Ell


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Re: TriniStax
PostWysłany: Śro Gru 30, 2009 1:03 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Mar 12, 2003 9:46 pm
Posty: 321
Argor napisał(a):
Na jakie decki sycą Karmici i Suppression Field?


Karmici przydają się na decki operujące massowym removalem: np Deed.

Suppression Field przydatny jest na decki posiadające małą ilość zwykłych lądów przy jednoczesnym dużym % fetchy. Również jest do dobra odpowiedź na Senseia i Viala.

_________________
Want: Duale, Fetche, Folie...

Top4 at The Source Tournament (and drop)
Brandon Adams: Doomsday's advantage is that it lets you stack your deck without getting DQ'd.
Bryant Cook: Mystical Tutor is overrated.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Śro Gru 30, 2009 1:29 pm 
Sorcerer

Dołączenie: Pon Lut 25, 2008 12:54 pm
Posty: 151
Miejscowość: Mrągowo/Wrocław
testuję tego decka od momentu gdy się pojawił na worldsach w zeszłym roku jako jeden z niepokonanych decków, mam już go prawie złożonego(cholerne y). Mój kolega zrobił nim top4 na ostatniej lidze w Poznaniu. Oto Jego spis: http://www.deckcheck.net/deck.php?id=30922 Wnioski do jakich doszliśmy: musi być na side - w momencie gdy gramy przeciwko deckowi który gra na explosives'y i/lub deedy robi się ciężko bez tej karty, bo przecież stawianie chalice'a z 3 counterkami pomijam że jest bardzo trudne manowo, to blokuje nam prawie cały deck. niby wygrywa czasem gry, ale jeszcze nie jesteśmy co do niego przekonani. Mozna rozwazyć elspeth zamiast benków/exaltedów. Jak testowalem to z survival bantem jest ciężko z powodu pridemageów którzy zaczynają wracać z grobu dzięki genezie i niszczyć nasze enchantmenty/arefakty. Wiekszość decków w meta boli nasz każdy spell. Każdy chciałby skontrować crucible, chalice'a i sferę... Z dredge'm jest raczej do przodu:) Jak pewnie co poniektórzy zauwazyli w wiekszości spisów nie ma żadego hate'u na dredge'a na side. na side raczej też się nie przydawał. Co do , to ciężko jest się wypowiadać bo ani razu nie miałem okazji testować tego decka z burnem po side. Z cyklu rzeczy które nas bolą to oprócz discardu, confidant który jak siedzi ze smokestackiem w stole potrafi przeciwnikowi uratować grę. Z goblinami to raczej jest łatwo szybki magus, armageddon i mamy wrath of god po drugiej stronie stołu, a prisony nie dają się rozpędzić piledriverom:)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: TriniStax
PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 4:17 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Lip 09, 2009 7:38 am
Posty: 1127
Miejscowość: Wrocław
Czy jest sens zaczynac swoja przygode w legacy od tego decku? Zastanawialem sie jeszcze nad rybami i hightidem. Dalo by rade grac bez mox diamondow na poczatku?

_________________
Misio jest Twardy team.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 4:45 pm 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Mar 11, 2009 4:49 pm
Posty: 974
Miejscowość: Gdańsk
Nad hightidem vel Solidarity albo Spring Tide nie myśl, obecnie te decki nic nie robią. Bez Moxów słabo widzę ten deck w sumie.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 5:37 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Kwi 30, 2008 10:56 am
Posty: 5219
Miejscowość: Bractwo Soku Mocy
Bez moxów deck dużo traci, bardzo dużo - pierwszoturowa sfera a drugoturowa sfera to często różnica warta grę ;) Co więcej - trinistax jest trudnym deckiem, a przynajmniej trudniejszym od rybek. Tak więc jeśli dopiero zaczynasz przygodę z formatem, to zdecydowanie polecam merfole - sam gram nimi teraz najczęściej i nie narzekam, sympatyczne deczywo, jego najsłabszy MU - goby - ostatnio bardzo stracił na popularności, da się tym wygrać ze wszystkim. No i kumple Cię nie znienawidzą, bo gra przeciw staxowi to udręka ;)

_________________
Sok Caprio. A 50% gratis.
Rarian napisał(a):
przeczytałem Twój wywód, po czym z ciekawości sprawdziłem od kiedy jestem zarejestrowany na forum, okazało się, że od 2007. To oznacza, że to co przeczytałem powyżej było najbardziej absurdalnym wywodem od prawie 10 lat


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: TriniStax
PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 7:11 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Lip 09, 2009 7:38 am
Posty: 1127
Miejscowość: Wrocław
Nie dziwie sie, ze polecasz merfole, po tych Twoich wybrykach w Madrycie: ) Idea wkurzania kolegow mi sie podoba, w szczegolnosci MiMa <szyderczy smiech>.

A granie na chrome moxach? Przynamniej na poczatku, mialo by sens? Bo te diamondy znalezc gdziekolwiek to jest hardcore.

_________________
Misio jest Twardy team.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 7:27 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Kwi 30, 2008 10:56 am
Posty: 5219
Miejscowość: Bractwo Soku Mocy
Na chrome moxach zupełnie nie ma sensu, masz 15 białych kart - o 10 (zwykle) mniej niż landów, więc o wiele częściej będzie martwy. Dodatkowo land zrzucony pod diamonda wróci prędzej czy później z Crucible, a to co wywalisz pod Chrome'a zostanie wywalone.

_________________
Sok Caprio. A 50% gratis.
Rarian napisał(a):
przeczytałem Twój wywód, po czym z ciekawości sprawdziłem od kiedy jestem zarejestrowany na forum, okazało się, że od 2007. To oznacza, że to co przeczytałem powyżej było najbardziej absurdalnym wywodem od prawie 10 lat


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Pią Kwi 23, 2010 8:59 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lis 29, 2008 12:05 am
Posty: 4450
Miejscowość: BB / Wrocław
Od chrome moxa już lepiej lotus petal, ale to i tak bez sensu bo raz ze to slabe a dwa że i tak je trudno zdobyć ;)

_________________
No gods or kings. Only Man.
---
What fun is there in making sense?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: TriniStax
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 7:17 am 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sie 27, 2008 8:57 pm
Posty: 247
Miejscowość: Łódź
W tym decku Moxy muszą być - trzeba maksymalizować wrzucenie Trini / Chalice w pierwszej.

W ogóle widziałem bardzo fajną wersję Staxa bez critów za to z 3 Elżbietami i 3 Humility (+ chyba jakiś Moat). Grałem kilka gier na MWS i chodziło nieźle.

Deck jest mocny ale jest tak zależny od dobrej początkowej ręki jak chyba żaden inny w formacie. Ma też dość słabe topdecki w lategame i jeśli nie uda się wepchnąć trini/chalice/crucible w pierwszych 2-3 turach to jest ciężko. Z tego co grałem to ma dobre MU z aggro (goby/zoo), ichoridem i combami. Na Landsy musi załozyc chalice za 2 i jest spoko (zreszta każdy deck ma spoko jak założy czarkę za 2 na lądy). Całkiem nieźle z landstillem bo my mamy Flagstones a on nie (pod Smokestack). Za to z Merolami jest bardzo ciężko (tutaj Humility i Moat dają przewagę), podobnie jak z NL Tombstalker, Eva Green i jej pochodnymi.

Ciekawe jest też, że tą konstrukcję bardzo karci Wasteland - zazwyczaj ręka Ancient Tomb/City of Traitors + ląd + mox + trini/chalice jest auto keep. Walimy czarkę w pierwszej, dostajemy wasteland i trzeba czekać na ląd co bez żadnego dodatkowego drawu może oznaczać koniec.

Wersją z Metalworkerem nie grałem ale już na papierze wygląda lepiej:) Ciekawe, czy ten mowy golem z wbudowaną sphere of resistance byłby dobrym dodatkiem.

_________________
"He seemed like a completely arrogant player, so I decided I was going to Grapeshot him." Liam Kane


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 10:25 am 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Sty 31, 2005 10:26 pm
Posty: 565
Miejscowość: Wrocław
Domell: jestes pewien ze ma dobrze z landstillem? z tego co slyszalem to wlasnie jest slaby MU. explozje za 3 rozwalaja staxowi prawie wszystko, ma wiele anty-aggro kart ktore sa w tym przypadku slabe.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 10:40 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lis 29, 2008 12:05 am
Posty: 4450
Miejscowość: BB / Wrocław
@domell: Red stompy jest bqrdziej zalezny od openinga :P

ma ktos pojecie jak sie na to hatowac w mono W? Jakies return to dust?

_________________
No gods or kings. Only Man.
---
What fun is there in making sense?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 5:19 pm 
Wizard of the Coast
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lis 03, 2008 5:30 pm
Posty: 10407
Miejscowość: Kraków
Naurthal napisał(a):
ma ktos pojecie jak sie na to hatowac w mono W?

flagstonsy :P

_________________
Longi napisał(a):
hahahahaha krakowska szkoła mtg, jesteś ofiarą, pogódź się z tym bo nikt nie będzie płakał po tobie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: TriniStax
PostWysłany: Pon Kwi 26, 2010 6:03 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lis 29, 2008 12:05 am
Posty: 4450
Miejscowość: BB / Wrocław
Umrzyj. Akurat mighty quinn, więc nie mogę sobie psuć manabase :razz:

_________________
No gods or kings. Only Man.
---
What fun is there in making sense?


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group