Obecny czas: Czw Kwi 25, 2019 7:17 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Modern] Tooth and Nail
PostWysłany: Śro Sty 21, 2015 4:51 pm 
Conjurer

Dołączenie: Wto Sty 14, 2014 3:33 am
Posty: 69
Hej, szukam czegoś na start w modernie. Ogarniam standard i w miarę limited ale chce spróbować nowego smaku. Szukam czegoś semi-budżetowego. Na tcgplayer znalazłem artykuł z takim oto deczywem. Frank Lepore pocisnął nim 4:0 na modo i wydaje się całkiem soczysty. Większej filozofii nie ma, rampa po Tooth and Nail (Emrakul + Xenagos) lub jakiegoś grubasa, jak wpadnie w łapę. Zdaję sobie sprawę, że t1 to nie jest, ale na FNMy wydaje się w sam raz. Będzie miał problemy z Twinem i Scapeshiftem, to pewne. Do tego jest śmiesznie tani jak na modernowe realia. Co o tym myślicie?

1
4
1
3
1
3
4
1

3

2
4
3
4
4

22

SB:
3
1
3
2
2
2
2 [/deck]


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Modern] Tooth and Nail
PostWysłany: Śro Sty 21, 2015 8:40 pm 
Wizard of the Coast
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lis 03, 2008 5:30 pm
Posty: 10403
Miejscowość: Kraków
urzatron dostal bana w modernie?

i co sie dzieje jak nie dobierzesz tootha? zostajesz z typkami 1/1 za 1 i 1/2 za 2 na stole i na rece? to juz chyba lepiej jest zagrac z 7 many scapeshifta, ktory w jednej wersji jest kontrola, a w drugiej jest rg aggro rampa?

_________________
Longi napisał(a):
hahahahaha krakowska szkoła mtg, jesteś ofiarą, pogódź się z tym bo nikt nie będzie płakał po tobie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Modern] Tooth and Nail
PostWysłany: Śro Sty 21, 2015 9:04 pm 
Planeswalker

Dołączenie: Czw Wrz 23, 2010 9:02 pm
Posty: 5892
Miejscowość: Warszawa
Bardzo słaby, bardzo losowy deck. Lepsze jest choćby Gx devotion, którym się bawiono (Acz wciąż nie jest dobre), albo wyżej wspomniany tron. To nie są drogie decky.

_________________
Want/Have: viewtopic.php?f=149&t=49284&p=729695#p729695


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Modern] Tooth and Nail
PostWysłany: Czw Sty 22, 2015 8:04 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Paź 06, 2012 10:59 am
Posty: 1903
Miejscowość: Świdnik/Lublin
Imho tooth nie jest jakoś masakrycznie zły, ale zdecydowanie musisz grać UrzaTronem (przy czym RG/U Tron pewnie i tak są lepsze, bo nie wymagają od ciebie dobrania tootha).

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Modern] Tooth and Nail
PostWysłany: Czw Paź 06, 2016 4:17 pm 
Apprentice
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Gru 16, 2015 7:23 pm
Posty: 40
Miejscowość: k. Tarnowa
Cześć.
Jakiś czas temu znalazłem deck na FNMy i bardzo go polubiłem.
Męczę go już kilka miesięcy więc chciałem zadać kilka pytań i podzielić się swoimi spostrzeżeniami. Testowałem go w kilku wariantach:

:g: :c: Tron Tooth and Nail
Ogólnie sprowadza się to do tego, że mając Trona nie potrzebuje się Tootha lub nie ma się :g: :g:, żeby go zagrać lub jest to win more.

:g: :u: Eldrazi
Do internetowych list RG dodałem , i Eldrazi z nowych dodatków (, , , i kilka na próbę , ) bez .

Ta wersja podobała mi się na początku, ale czegoś w niej brakowało. Miała większe szanse na T3 kill niż :g: :r:, ale też częściej się zacinała i nie było planu na mid game.
Castowanie 7-8 CMC Eldrazi (w T3-5) potrafiło bez problemu wygrać grę, ale nie zawsze gwarantowało stabilizację w stole.
Te stwory, nawet wystawione bardzo wcześnie, często miały problemy z szybkim kończeniem gry. Poza tym użycie Tootha żeby wystawić Eldrazi na battlefield z ręki było bardzo smutne, bo nie odpalały się efekty "When you cast X" i często się zastanawiałem dlaczego w ogóle gram tą kartą.
W dodatku Kiora nie potrafi się sama bronić, a czasami brakowało 1-2 many żeby wystawić Eldrazi do bloku (w tej samej turze, w której weszła Kiora).
Plusem jest to, że mogła odtapować stwora po ataku.
Deck na pewno ma potencjał, ale bez tylu Eldrazi i z większą ilością tanich stworów, które mogłyby blokować albo bronić Kiorę. UG Tooth Devotion czy coś takiego.

:g: :r: Tooth and Nail
W te wersji sprawdza się najlepiej imo. Tutaj początkowo wzorowałem się na spisach Uegjo z MODO i z czasem dodawałem swoje pomysły.
Tak obecnie wygląda spis, którym gram:

Mana base (22):
4
4
9
- niekiedy trzeba mieć tę 1 czerwoną w pierwszej lub drugiej turze
- przydatny jeżeli nie chcę się painować
- czasami potrafi dawać 4+ życia co turę, można go wyszukać fetchami i odtapować każdym odtapowaczem
- zamienia każdego stwora w zagrożenie
- haste naprawdę się przydaje niezależnie czy jest to odtapowacz, czy duży stwór

Rampa:
4 - odtapowacz #1, nie ma lepszego do tego decku (nie manodajka a odtapowacz, bo przy braku lądów nie daje many)
4 - jest tu z braku tańszych odtapowaczy, może kiedyś schudnie o 1 manę :rolleyes:
4 - świetne źródło many w early game, może też dać czerwoną (tak, kolor screw w 2 kolorowym decku też się zdarza)
4 - z odtapowaczami daje chore ilości many, nawet 7 w drugiej turze
2 - odtapowuje, broni się, potrafi wygrać gry
2 - robi to co Garruk, ale lepiej; tylko 2 ze względu na CMC 5

Big mana / opóźniacze:
3 - czasami wchodzi w T2 i wygrywa grę sam, ale jest głównie po to żeby spowolnić przeciwnika, broni przed ami
3 - wraca to co przeciwnik zabrał, może blokować
3 - daje życie, zakłada soft locka z Eternal Witness, szuka stwora, którego akurat potrzebuję
4 - jednokartowe kombo, najczęściej (nie zawsze) szuka Emrakul i Xenagosa
- największy, najbrzydszy stwór w Magicu, który w tym decku staje się 2 razy większy i brzydszy
- daje haste i nie ginie od byle removalu
- odpowiedź na prawie każdy permanent
- strzela po stworach i planeswalkerach, może być Emrakul nr 2, robi coś na wejściu (patrz UG Eldrazi)
- głównie do opóźniania gry i blokowania aggro decków, czasami wygra grę z ultem Garruka, robi coś na wejściu

Sideboard:
- Tooth and Nail z many z Boseiju? O tak! Tyle, że w formacie prawie nie ma niebieskich kontroli więc raczej do ucięcia
- na niebieskie decki i takie z dużą ilością removalu, wsidowałem go może raz czy dwa więc raczej do ucięcia
- na artefakty
- na roboty
- duże Fog you :wink: na jakieś alpha strike, ale głównie do obrony przed infectem, chyba też do ucięcia, bo z infectem i tak jest bardzo trudno wygrać
3 - bardzo przydatny, ale myślę nad zmianą na , lub (Goyfy, Though-Knot Seer)
3 - na większość aggro decków (zabija też odtapowaczy, ale przeważnie bardziej spowalnia przeciwnika niż mnie, a o to chodzi)
- grave hate wyszukiwany przez grave hate (Primal Command)
2 - jeżeli wyciągam combo i przechodzę na plan midrange to dobrze się sprawdza
- zostawiony bez odpowiedzi potrafi sporo namieszać

Większość (nie wszystkie) gier na FNM z deckami Tier 1-2 udaje mi się wygrywać, ale to chyba przez zaskoczenie przeciwnika deckiem z pupy.
Czasami też się zacina, bo nie jest tak zwarty i dość łatwo zatrzymać rampę.
Kreaturowe aggro / combo decki przestały być tak dużym problemem jak dawniej od kiedy wsadziłem do side tyle palenia (z wyjątkiem infecta, ten matchup to koszmar).
Myślałem też nad poprawieniem gier z deckami midrange wsadzając do side kilka innych stworów, ale często dochodziłem do wniosku,
że taki Abzan czy Bant Eldrazi są w tym po prostu lepsze i combo (lub jego część) zostawała w mainie.

Ktokolwiek tym kiedyś grał? Macie jakieś pomysły co można by w nim zmienić?
Jak z midrange i szybkimi deckami radzą sobie podobne konstrukcje w kolorach RG (Valakut Breach, Titan Shift, RG tron)?
Czy zabranie go na jakiś większy turniej moderna miałoby sens?


Ostatnio edytowany przez Sickler Nie Mar 31, 2019 5:27 pm, edytowano w sumie 3 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Modern] Tooth and Nail
PostWysłany: Pią Paź 07, 2016 11:45 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Paź 06, 2012 10:59 am
Posty: 1903
Miejscowość: Świdnik/Lublin
Jakieś dwukartowe comba nie są dobre do tego RG T&N? Jak przeciwnik jest wytapowane to turę szybsze to od emrakula.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Modern] Tooth and Nail
PostWysłany: Pią Paź 07, 2016 3:29 pm 
Apprentice
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Gru 16, 2015 7:23 pm
Posty: 40
Miejscowość: k. Tarnowa
TL;DR Wchodzi Emrakul i Xenagos. Combat. Emrakul dostaje +15/+15 i haste. Atakuje. Przeciwnik poświęca 6 permanentów i ginie lub ze zdziwieniem czyta obie karty.

Oczywiście, że są inne comba. Dziesiątki. Nie wszystkie tak dobre jak to opisane wyżej, np.:
+ / / = na stwory
+ / = niszczenie lądów (leviatan wróci słonia na łapę i zabije tokeny)
+ = przeciwnik już niczego nie zagra (ale wciąż można zginąć od tego co już ma)
+ / = wyłącza atakowanie stworami (infect może zabić anioła)
+ = trolling
+ = jedno z najfajniejszych combo, które znalazłem; czyści przeciwnikowi cały stół jeżeli odpowiednio ułoży się triggery
+ = nieskończone życie
+ = możliwość skontrowania każdego (prawie) noncreature spella
+ / = dużo dmg lub kart
/ + cokolwiek = wraca Tootha na rękę
i oczywiście jakiekolwiek dwa brzydale np. 2 , 2 , 2 (zdarzyło się :hahaha: ), itp...
Z tych testowałem jedynie + , ale tylko chwilę, bo doszedłem do wniosku,
że jeżeli castuję i nie wygrywam w tej samej turze to robię coś nie tak.

Natomiast najlepsze comba do gry competitive to (dwa pierwsze można zatrzymać zwykłym removalem):
+ = 1. 2 dmg w artefakt i 1 w cokolwiek, 2. 2 dmg w artefakt i 2 w cokolwiek, 3. Powtórz 2.
+ / / = nieskończoność stworów z hastem
oraz najlepsze z nich
* + = 30/30 haste, flying, protection from colored spells, annihilator 6

Emrakul ma protekcję na kolorowe spelle więc najczęściej trzeba się martwić o to co daje haste. Dlaczego Xenagos? Bo nie zawsze jest stworem, ma Indestructible
i zwiększa atak Emrakul do ponad 20 (dlatego Chasm Guide, Urabrask the Hidden, Dragonlord Kolaghan czy Surrak, the Hunt Caller nie są najlepszym wyborem).
Poza tym oba story można bez problemu hardcastować i nie trzeba czekać na Toota, żeby je położyć na stół. Dla ścisłości tu są interakcje z oboma stworami w stole w modernie (edit 04.2019):
flip

instantowe sztuczki na stworach, np. , ,
Aether Vial, Coco, Chord + , ,
na instancie,

/ na instancie


edykt na instancie, np.
, , w Xenagosa przed combatem jeżeli jest stworem
na trigger Xenagosa
latający blocker jeżeli został przeciwnikowi po rozpatrzeniu Annihilator 6
więcej niż 30 życia, 6 permanentów i sposób na zabicie mnie w kolejnej
I to chyba tyle. Większość można obejść lub opóźniają tylko o turę.


* - tutaj można grać (dla trample), ale może się zdarzyć, że przeciwnikowi (po bloku lub interakcji) zostanie kilka / całe życie i większość stołu.
Wolę Aeons Torn, bo w pewnym momencie wyczyści przeciwnikowi stół, a Promised End nie. Dzięki temu i zielonemu Commandowi (wtasowanie grobu w bibliotekę) można
wygrywać gry, w których przeciwnik ma nieskończoność życia.


Ostatnio edytowany przez Sickler, Pią Kwi 19, 2019 3:19 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Modern] Tooth and Nail
PostWysłany: Nie Mar 31, 2019 5:26 pm 
Apprentice
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Gru 16, 2015 7:23 pm
Posty: 40
Miejscowość: k. Tarnowa
Sporo minęło od czasu kiedy ostatnio grałem tą talią. Pojawiły się nowe decki, niektóre zaczęły znikać, a jeszcze inne dostały nowe zabawki. Nowe meta zaczęło się formować więc zmiany były nieuniknione. Nie uniknął ich również Tooth and Nail.

Czerwony nie nadaje się już na kolor, którym warto wspierać zielony. jest słaby - y zostały wyparte przez ; jest dużo talii korzystających z czeronej many, takich z dużą ilością basiców lub innych mało wrażliwych na tę kartę.
Kolejnym powodem są duże stwory, które niejako oszukują na manie w stosunku do ich power / toughness i trudno je ubić paleniem np. Eldrazi z pomocą , , , , , , .
Dodatkowo pojawienie się a zabolało wiele Zoo-podobnych konstrukcji. Powodem tego jest zmniejszona ilość takich talii i konsekwentnie skuteczność czerwonego removalu jak Lightning Bolt i Firespout.

Niektórzy mówią, że ogólnie modern jest szybszy niż był i nie jest już "czwartoturowym formatem". Wszystkie te okoliczności otworzyły drogę do mocnej modyfikacji T&N. Zapomniana wróciła do łask a wraz z nią splash niebieskiego (bo 3 kolory z mainowymi Blood Moonami to nierozważne planowanie). Pojawiło się nawet kilka 5-0 w competitive league https://www.mtggoldfish.com/archetype/modern-temur-tooth-and-nail-67442#paper.
Zamin przejdę dalej omówię co jeszcze ustąpiło mejsca nowym kartom. Oprócz wspomnianych wyżej Blood Moona i czerwonego palenia są to:
- bo stwory są duże i Fatal Push
- zastąpiony (niby nic a zabija , odtapowanie stwora też bywa ważne)
- usycha na widok kabanów
- 1 Eternal Witness bo format szybki, mało interaktywny jeżeli chodzi o tę kartę
- oraz niewiarygodnie 1 z podobnych powodów i większej ilości alternatywnych ścieżek do wygranej

Wygląda to tak:
4
4
1
2
1
8
1
1

2
4
3
4
4
2
2

1
2
3
1
1
1
1
3
1
3


Tak jak pisałem w poprzednim poście - Kiora nie broni się sama, stąd podział 2 Garruki / 2 Kiory. Skuteczniejsza produkcja many dzięki Kiorze (odtapowuje i ląd i odtapowacza) daje pole do popisu baliście. Tireless Tracker broni walkerów, rośnie i ciągnie karty więc nawet lądy nie są martwymi topdeckami zwłaszcza, że przy takich ilościach many łatwo poświęcać wiele Clue naraz. Bardzo ważne jest to, że nie jest "pustym" card advantage jak . Time Warp to taka nowinka - można go wracać witneską i to też pewnego rodzaju sposób na ochronę planeswalkerów. Osobiście testuję w jego miejscu (razem z ) - jeżeli kiedykolwiek widziało się w akcji w T&N to ten magik jest jeszcze mocniejszy kiedy działa. Można zagrywać czary prawie jak w stormie, a nadwyżkowe lądy likwidować przy pomocy fetchy, Clue tokenów, Primal Commandów i Tytana. Widziałem też wersję z kilkoma , niestety nie w akcji.

Jeżeli chodzi o sideboard opcji jest wiele. Czerwony nadal istnieje, ale już tylko jako splash. Obecnie trzeba mieć graveyard hate: , , , cokolwiek. Szybki format oznacza tanie czary i skuteczność . Kilka innych to , / jako removal oraz dwie których jeszcze nie testowałem i mam co do nich duże nadzieje - i .

Nadchodzące War of the Spark i Modern Horizons mogą przynieść kilka nowych kart lub przedruków, które mogłyby pozwolić owi otworzyć sobie drogę do moderna. Jakieś warte uwagi niebieskie karty, pomysły co jeszcze można by usprawnić?

Edit: wydaje się być możliwym dodatkiem. Świetnie działa z uniwersalnymi odtapowaczami (nie Arbor Elfami) i łatwiej jest wysypać rampę na stół. Na myśl przyszedł mi taki scenariusz: T1 land, T2 land + Kiora's Folower, T3 GU karooland + Overgrowth na niego co da 10 many przy trzech lądach w 4 turze. Gdyby to był inny ląd byłoby to 8 many i albo miało by się kolejny ląd do dogrania czyli łącznie 9 many na T&N, albo co też jest możliwe - 8 many i T&N na ręce.
Nieoceniona okazała się także podwójna aktywacja przy braku odtapowaczy. Mana z Nykthos, po GU karoo i cokolwiek, wrócenie na rękę Nykhots i zagranie go ponownie po jeszcze więcej many.
Ten ląd wydaje się w porządku od trzeciej tury naprzód. Synergia z Tireless Trackerem to taki mały bonus.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group