Obecny czas: Pią Lip 19, 2019 9:46 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Śro Lut 06, 2019 11:35 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 11:00 pm
Posty: 3058
Miejscowość: Warszawa Posty: 14567
Słowem wstępu pragnę podkreślić, że zostałem wrobiony i standard mi się raczej nie podoba, a na arenie grinduje się nowe karty koszmarnie wolno :P

Spodziewałem się, że będę składał nowe decki w tempie mniej więcej 1 nowej karty dziennie, a realnie to wychodzi raczej 1 dzika karta tygodniowo + ochłapy z draftów, więc zatrzymałem się w goldzie z przerobionym start deckiem i bez możliwości budowania nowej talii. Sfrustrowany kupiłem wczoraj talię na mtgo.

Pierwszy cel w nowym formacie:
-najpierw jak nie znałem puli kart, to pomyślałem sobie, że chcę mieć rampę i card draw.

Pierwsze odkrycie:
- i to zaskakująco dobre finishery.

Dalej idąc tym tropem włożyłem do talii i (zamiast np. grać innym kolorem). Po kilku iteracjach mój deck wyglądał tak, że na samym początku gry się broniłem, późnej zabijałem ww. kriczerami, a na wypadek gdybym dobrał za dużo obrony i rampy to stąd ten card draw.

Drugie odkrycie:
-nie da się rywalizować bez kompletu shocklandów i checklandów, a od złotej rangi prawie każdy ma podokańczane talie.

Drugi cel:
-złożyć taki :r: :g: deck, żeby od początku gry wywierał presję, ale żeby nie wypalał się tak szybko jak zwykłe aggro.


Wyłuskałem z formatu co się dało i złożyłem deck, którym poszedłem 3-2 na modo i jestem w miarę zadowolony. Pewnie będą jeszcze poprawki, a jak nie to wrócę do moderna.

4
4
7 Forest
6 Mountain
-----
21

4
4 - dzięki temu można uciąć ląd i kabany; spisuje się bardzo dobrze
3
3 - szczególnie szybko rośnie ze względu na to, że często wymieniamy się typami 3/2 i 4/3 co miały explore
4 - dobry CA; w tej talii swobodniej atakuję w early oferując wymiany z blokerami dla counterów na Pelt Collectorze i w sumie stąd nazwałem talię tempo deckiem
-----
~18

2
4 - jak nie urośnie, to daje paliwo pod jump-starty i discard dla pirata
2 - dziwny uncommon, ale ma 3 z przodu, a pociskanie lataków też się przydaje
-----
8

4
2
-----
6

1 - na razie w ramach testów; na większej liczbie nie będę grał
3 - trochę za rzadko jest 5/5, ale i tak jest spoko, bo dobiera za siebie dodatkową kartę; najczęściej nie zagrywamy szóstego lądu tylko trzymamy kolejne na łapie, żeby umiejętność pirata i risk factora działały najlepiej
-----
4

3 - w końcu obciąłem dodatkowych finisherów, bo ostatecznie i tak dokopujemy się do któregoś smoka; w wersjach bardziej midrange'owych obok dinozaura robili bardzo fajną presję, która bardzo szybko dobijała przeciwników- 5 z zaskoczenia w pysk i pozostawiony bloker przekonują mnie, że nie warto grać m, i nawet uncommonowy dinozaur niewiele gorzej przebija się przez obronę.
------
60


Side:
3
4
1
2
2 - fajnie to działało z , bo elfka mogła dawać 3 many bez levelowania, ale i tak okazała się za wolna
3
-----
15


Plusy są takie, że na napór mamy palenia, dużych blokerów, a po sajdzie life gain, natomiast przeciwko bardziej grindującym deckom jest CA, dzięki czemu nie taki straszny nam removal przeciwnika. Z drugiej strony czasami przeciwnik robi takie chore rzeczy, że nie mamy jak na nie zareagować i zwykle nie zdążymy go zabić na czas.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Czw Lut 07, 2019 2:41 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Lut 23, 2007 12:23 pm
Posty: 5899
Ogólnie lubię tego typu decki - napór, ale nie składający się od jednego Gates Ablaze czy Ritual of Soot oraz idący ponad inne napory w rozmiarze potworków. Dorzuciłbym na pewno tzw Squadron Craba czyli - typek jest dość duży przeskoczyć inne napory, oraz robi fajne CA na kontrolki.

Jak Ci się sprawdza 4 Light Up the Stage? Mi się zawsze wydawało, że to karta do decków, które mają średni koszt many ok 2, ten deck zdaje się mieć wyższy.

Na co sidujesz
smierc napisał(a):
2 Ghalta, Primal Hunger
?

smierc napisał(a):
Słowem wstępu pragnę podkreślić, że zostałem wrobiony i standard mi się raczej nie podoba, a na arenie grinduje się nowe karty koszmarnie wolno

Spodziewałem się, że będę składał nowe decki w tempie mniej więcej 1 nowej karty dziennie, a realnie to wychodzi raczej 1 dzika karta tygodniowo + ochłapy z draftów, więc zatrzymałem się w goldzie z przerobionym start deckiem i bez możliwości budowania nowej talii. Sfrustrowany kupiłem wczoraj talię na mtgo.

Wydaje mi się, że kluczem jest granie limited - można zdraftować dużo przydatnych kart a grając sobie tego drafta czy dwa dziennie i wychodząc mniej więcej na zero po ok 3 tyg grania otworzyłem Vault i dostałem sporo wild cards. No i z boosterów wygrywanych na draftach też się dostaje wild cards i punkty na wild cards.

_________________
Kupię od Ciebie karty i boostery


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Czw Lut 07, 2019 4:26 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 11:00 pm
Posty: 3058
Miejscowość: Warszawa Posty: 14567
Light Up the Stage mnie zaskoczyło, bo myślałem tak samo. Zdecydowanie warte slotów, bo łatwo odpala się spektakl. Zostawiam nawet przeciwko naporom. Ułatwia też początek, gdy brakuje land dropów albo czegoś innego, więc razem z zielonym impulsem można to traktować jako jakieś tam wygładzenie drawów. Budowałem ten deck też z myślą o tym, żeby mieć niewiele kart sytuacyjnych w takim sensie, że spokojnie mogę się tępo wysypywać ze wszystkich kart. Dodatkowe 2 karty do końca następnej tury zwykle można zagrywać dla CA, bo nie psuje to jakoś szczególnie synergii czy sekwencjonowania czarów dla innych korzyści.

W tym miejscu też przychodzi mi na myśl , które teoretycznie może działać, ale ma parę antysynergii.

Ghalta ma wchodzić przeciwko deckom, z którymi dochodzi do imapsu (np. mono white ascension aggro) albo które mogą mieć większe kriczery od nas (np. sultai). Wydaje mi się to najrozsądniejszą opcją, bo niestety w puli :r: :g: jest za mało zasięgu na takie przypadki, a czy w ogóle nie biorę pod uwagę, bo chcę opuszczać land dropy w late gamie. Poza smokami nie mamy się jak przebić przez duży board przeciwnika, bo zostają nam co najwyżej trample 5/5.

na razie nie testowałem, bo właśnie przeciwko niemu łatwo mi się wygrywa. Ale jest szansa, że wymienię np. za harpunistę, który jest trochę luźniejszym slotem.

Jeszcze odnośnie grindowania- jednego dnia miałem w draftach chyba wynik 7-1 i 4-3, po którym nawet nie wyszedłem na zero, a totalny obsys też mi się zdarza. Złota ostatnio nie chce mi się zbierać w momencie jak dostaję tylko 50 monet za 2 wygrane. No ale to już mój problem. Może jak otworzę Vaulta, to uda się to wszystko trochę posklejać.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Pią Lut 08, 2019 6:17 am 
Enchanter

Dołączenie: Czw Sie 04, 2005 12:14 pm
Posty: 269
Miejscowość: Wrocław
Za vault dostaniesz 1 mythic 2 rary 4? unc i trochę commonów. Ze 4 vault już otworzyłem (3 przed zmianą 5 card issue i 1 po). Aktualnie strasznie długo się napełnia.

Dziennie przy minimalnym koszcie czasowym można zrobić boosterek z golda (4 winy + qest = 1k gold) lub 1,5 drafta tygodniowo przy win ratio 50% (UWAGA FOLIARSTWO W tygodniu łatwiej się grinduje limited :wink: )


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Pią Lut 08, 2019 11:08 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Lut 23, 2007 12:23 pm
Posty: 5899
lenar, Cóż - w sumie sporo boosterów z nagród otworzyłem, choćby za te Competitive Metagame Challenge, a to też daje sporo Wild Cards. Tak czy tak - gram niecały miesiąc i nie mam praktycznie żadnych problemów z rarami i mythicami do decków a kupiłem tylko początkowe bundle. Znacznie gorzej idzie z Gemami - pomimo naprawdę dobrego win ratio, kończą się one szybko (w sensie - nie wyszedłem nigdy poza 3500 a zazwyczaj mam ok 1000-1500), zwłaszcza gdy gra się drafty rankingowe bo za wygraną jest tak naprawdę niewiele Gemów.

Śmierć - mam nadzieję, że tym postem nie kradnę Ci tematu, chcę byś wyciągnął z tego posta najwięcej jak się da, podobnie jak ja skorzystałem z Twojego. Jak napisałem w poprzednim poście - lubię tego typu decki. Jako, że byłem wkurzony ostatnimi dniami grania Gates i RB Aggro (cały czas trafiając na bardzo niekorzystne match upy) i ciągłego przechodzenia pomiędzy Platinum 4 a 3 postanowiłem zrobić sobie Gruula. Na szczęście sporo kart miałem z draftów, więc po kupieniu spelli i landów z poza RNA za wild cards przystąpiłem do budowy decku. Nie stworzyłem nic szczególnie oryginalnego - popatrzyłem na zwycięskie decklisty z mtgo i starcitygames, zmiksowałem karty, które wydawały mi się dobre, po czym przystąpiłem do testów takim deckiem:
RG Stompy v1.0
Spoiler:


Deckiem grało się bardzo przyjemnie - jak na zrobiony na szybko deck z poza meta miałem zadziwiająco wysokie win ratio w grach rankingowych. Nie byłem jedynie zbyt zadowolony z Rhythm of the Wild - ta karta chyba jest za fajna na papierze by działać. Niesamowite wrażenie zrobiło na mnie za to Collision // Colossus - pakowało sporo damage w zaskoczonego oponenta, zabijało wałęsające się po przeciwnej stronie stołu Anioły, Draki i Krasisy.


RG Stompy v2.0
Spoiler:


Obciąłem Gruulowskie Rytmy, zmniejszyłem liczbę shocków (spokojnie blokujemy lub tramplujemy małe stworki) za to dodałem świetnie sprawdzające się Collision // Colossus i Dromiego Rade, który choć ustępuje Teferiemu czy Vivien, jest manę tańszy. Ostatecznie dziś od ok 16 do 22 z krótkimi przerwami zrobiłem tymi deckami wynik 28-8 w rankinowych grach best of 1, co z końca Platinum przywiodło mnie na koniec Diamond. :loveit:

Jeśli macie jakieś pytania lub sugestie do decku to z chęcią podejmę dyskusję.

EDIT: A co mi tam - pochwalę się:
Spoiler:

_________________
Kupię od Ciebie karty i boostery


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Nie Lut 10, 2019 11:07 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Lut 23, 2007 12:23 pm
Posty: 5899
Weekend grania Gruulem i:
Spoiler:


Wczoraj i dziś grałem głównie bo3 takim spisem:
RG Stompy v3.0
Spoiler:


1 odpadło bo pomimo fajnej modalności, oba mody nie były dość dobre, niezmiennie zaskakująco dobre. Kolejny Domri wszedł do maina i jestem bardzo zadowolony z roli jaką pełni w decku. 4x jest niestety konieczne ze względu na decki z Nexusem, sprawdza też całkiem nieźle na kontrolki grające większą ilością enchamentów.

EDIT: Wydaje mi się, że sukcesy tym deckiem mogą wynikać z tego, że każdy chce na raz zaatakować "małe aggro" jak RDW i WW oraz Nexusa/Control decki, przez co nie mają tak wielu kart na interakcje z "większym aggro".

_________________
Kupię od Ciebie karty i boostery


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Pon Lut 11, 2019 12:39 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 11:00 pm
Posty: 3058
Miejscowość: Warszawa Posty: 14567
Spoko. Na co sidujesz raptorki?
Jak bijesz azorius aggro/WW?

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Pon Lut 11, 2019 10:42 am 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Lut 23, 2007 12:23 pm
Posty: 5899
smierc napisał(a):
Na co sidujesz raptorki?

Głównie na RDW ale też na WW, generalnie na każdy bardzo agresywny deck. Co prawda WW ma przeciwko nim całkiem fajne removale (Buffling End, Detention Guy i to z Convoke), ale znacznie lepiej gdy zagrywają to niż kolejne stwory do ataku zanim my postawimy naszych dużych świniaków.
smierc napisał(a):
Jak bijesz azorius aggro/WW?

Oceniam ten match up na lekko korzystny dla Gruula (ale nie prowadzę statystki, może jest gorzej niż mówi mi moje wrażenie) - mamy większe stwory, do póki oponent nie ma ufo-porno możemy spokojnie zamurować stół w early game (lub jeśli jesteśmy na play zagrać agresywnie i zmuszać do niekorzystnych wymian) i zanim oponent będzie miał dość kritów by przebić się ich ilością stawiamy Sowę lub Smoka i w parę tur kończymy grę. Z drugiej strony - z WW jest jak z RDW, jeśli w szóstej-siódmej turze oponent z 14 dobranych kart ma 3-4 landy i 10-11 spelli (w tym obv 2-3 history of benalia lub 2-3 Goblin Chainwhirler) to wiele na to nie możemy zrobić. Jeśli bardzo boli Cię ten match up to proponowałbym przenieść Dormich do side, do maina dodać 2 Shocki lub Lava Coile a w side trzymać tak ze 2 Reclamation Sage na ich enchamentowe removale i Benalie. Bardzo ważne jest też trzymanie removalu na Benalish Marshala.

_________________
Kupię od Ciebie karty i boostery


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Śro Lut 13, 2019 6:12 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 11:00 pm
Posty: 3058
Miejscowość: Warszawa Posty: 14567
Ja się mogę w tej chwili pochwalić platyną
Spoiler:
ugraną taką wersją gruula:
Spoiler:
czyli wersja dość budżetowa złożona z tego co było pod ręką. Nie zmieniałem w niej nic od dawna, jeszcze zanim napisałem tutaj pierwszy post, więc może warto byłoby potestować chociaż te Light Upy, ale z drugiej strony z 6 taplandami mogą nie dać rady. Side jest dość mocno do zmodyfikowania. Talię prowadzi się jak zaskakująco dobry draft deck, którym idzie się niepokonanym i nikt nie wie dlaczego.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Pon Mar 18, 2019 12:00 am 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Lut 23, 2007 12:23 pm
Posty: 5899
Od resetu laddera nie miałem za wiele czasu grać, ale kiedy to robiłem grałem głównie UR Drake/Feniks i sukcesy szły mi bardzo wolno, nawet jeśli cały czas piąłem się w drabince do góry - trudno było wygrać z wszechobecnym Nexusem i Esperem. Dziś wieczorem updatowałem RG Aggro i poszedłem 9-0 w meczach, przegrywając kilka pojedynczych gier. Moja nowa lista:
RG Stompy 4.0:
Spoiler:

i w formacie Areny:
Spoiler:


Myślę nad dodaniem dwóch kolejnych Warbossów za 2 Feniksy, ale póki co nie mam czasu na testowanie tego rozwiązania.

_________________
Kupię od Ciebie karty i boostery


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Pon Mar 18, 2019 12:12 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 11:00 pm
Posty: 3058
Miejscowość: Warszawa Posty: 14567
Ja mam dobry MU z monoU i izzetami, ale gruul imo nie ma opcji gry z szybszym aggro, a szczególnie z mardu na . Poza tym jako midrangowy gracz nienawidzę przegrywać grindowania przeciwko innym zielonym deckom. Wg mnie ten archetyp to strata czasu niestety, bo ma za dużo słabych stron. Ja często przegrywam z aggro nawet z 8 kritami z explore, 4 ami w side i 4 do kopania.
Cindervinesami bym nie grał w 4 sztukach, bo są bardzo dobre tylko na nexusa, ale już na espera są takie se.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [T2] Gruul Tempo
PostWysłany: Pon Mar 18, 2019 11:15 am 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Lut 23, 2007 12:23 pm
Posty: 5899
smierc napisał(a):
Cindervinesami bym nie grał w 4 sztukach, bo są bardzo dobre tylko na nexusa, ale już na espera są takie se.

Siduje je tylko na Nexusa (i decki z reclamation bez niego) i liczba 4 slotów na ten deck w side mi odpowiada. Może jestem stronniczy, ale naprawdę trafiam na "Reclamation Decki" co trzeci/czwarty mecz, więc imo ta liczba jest spoko. Poza tym nie mam za bardzo innych rzeczy, które za nie chciałbym mieć w side, więc mi to styka.

Nie wiem dlaczego źle radzisz sobie z aggro - imo to raczej ok match upy tego decku - mamy większe stwory i nieco removali, wystarczy agresywnie palić oponentowi stworki i zamieniać się kiedy jest taka konieczność a następnie zbudować dominację na boardzie za pomocą Squadron Craba, Feniksów i Smoków.

Natomiast jak zauważyłeś z innymi zielonymi midrangami jest raczej niekorzystnie więc jeśli nie chcesz z nimi przegrywać to faktycznie warto wziąć inny deck.

_________________
Kupię od Ciebie karty i boostery


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group