Obecny czas: Śro Paź 01, 2014 12:54 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 467 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Pon Lut 04, 2008 9:53 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Kwi 01, 2006 3:46 pm
Posty: 2225
W związku z dużą ilością pytań i problemów, jakich przysparza nieszczęsna faza ataku postanowiłam napisac co nieco. Tak, żeby nie zawracac sędziemu głowy po raz n-ty tym samym pytaniem.

NAJCZĘSTSZY PROBLEM:

Tapowanie atakujących stworów czarami takimi jak


Problem pojawia sie na linii "czy takie coś zabroni ataku stworowi"
Otóż zależy od tego kiedy zostanie ów czar użyty.Jeśli użyjemy go na stwore, który został już zadeklarowany jako atakujący, nie przerwie to ataku. Ale NIE TAK PRĘDKO...

NIE MOŻNA tak po prostu "zaatakowac" stworem. Żeby stwór mógł zaatakowac, musimy najpierw przejśc do COMBAT PHASE. Przejście pomiędzy fazami (i krokami tej samej fazy) następuje, gdy stos jest pusty i obaj gracze oddadzą priorytet. Jeśli więc chcemy zaatakowac, to najpierw musimy poinformowac przeciwnika, że chcemy przejśc do combat phase (czy faktycznie zaatakujemy to nie ma znaczenia - ważne, że zaznaczymy, że przechodzimy do jedynej części tury, w której możemy to zrobic). Teraz przeciwnik może podjąc decyzję, czy tapnąc nasze stwory (jeśli ma czym rzecz jasna), jednak musi to zrobic "w ciemno", nie wiedząc czym (jeśli w ogóle) mamy zamiar atakowac.

Identyczne zasady rządzą wyznaczaniem blokujących - po wyznaczeniu atakujących jest czas na czary i zdolności - patrz wyżej dla dokładnego opisu.


Często występującą sytuacją jest "atakowanie na skróty" - kiedy wiemy, że przeciwnik nie ma nic, co mogłoby uniemożliwic nam atak, albo po prosty gramy towarzysko (tapnięcie jednym ruchem całej naszej hordy jest fajniejsze, niż robienie tego samego "według książki").

jeśli jednak już tak zrobimy - po chwili namysłu tapniemy stwory mówiąc "atak", a przeciwnik jednak ma coś pokroju wspomnianego , to zmuszeni jesteśmy cofnąc się do początku walki i po reakcji przeciwnika wyznaczyc atakujących jeszcze raz (niekoniecznie w takim samym składzie).


mam nadzieję, że pomoże to uniknąc akcji w stylu:

"atakuję", "to ja go tapnę", "za późno, już zaatakowałem"


czy też

"atak", "to tego ci tapnę, a drugim sobie atakuj"

Na razie przykleiłem. O odklejeniu, zostawieniu, bądź przeniesieniu do "Początkujących" zdecydują moderatorzy. - Chmura

_________________
pre-suck my genital situation


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Pon Lut 25, 2008 4:15 pm 
Conjurer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 02, 2008 2:44 am
Posty: 51
Miejscowość: Wrocław
Załóżmy że doszedłem do etapu wyznaczania obrońców i jednym z nich będzie np. , a drugim
Teraz zanim przejdziemy do zadawania sobie obrażeń jest jeszcze czas na instanty i zdolności aktywowane.

Czy wyznaczeni obrońcy mogą teraz użyć swojej zdolności aktywowanej (muszą zostać stapowane) a mimo to dalej bronić i zadać zwykłe obrażenia?

_________________
Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Pon Lut 25, 2008 4:41 pm 
Tak, zostali już zadeklarowani jako blokujący.


Góra
  
 
 Temat postu: Re: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Pią Lut 29, 2008 2:15 pm 
Apprentice

Dołączenie: Pon Lut 25, 2008 7:50 am
Posty: 16
Cytuj:
a mimo to dalej bronić i zadać zwykłe obrażenia?


Hmm a ten kolega nie zniknie przypadkiem ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Pią Lut 29, 2008 2:20 pm 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Kwi 15, 2004 3:23 pm
Posty: 888
Ale atakujący stwór jest już zablokowany, nic (prawie nic) tego nie zmieni.


Góra
 Profil E-mail Tlen GG  
 
 Temat postu: Re: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Pią Lut 29, 2008 2:32 pm 
Apprentice

Dołączenie: Pon Lut 25, 2008 7:50 am
Posty: 16
Czyli samo wyznaczenie blokujacych, uniemozliwia zaatakowanie gracza? a jesli atakujacy bedzie mial Trample to zada pelne obrazenia bo niby facet jest, ale go nie ma, tak mam to rozumiec ??


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Pią Lut 29, 2008 3:37 pm 
Administrator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Gru 26, 2004 7:06 pm
Posty: 5262
Miejscowość: Kraków / Bielsko-Biała
Tak, jeśli po zablokowaniu stwora z trample znikną wszyscy blokerzy (czy to zabici, czy poświęceni, czy cokolwiek) to zada cały swoj dmg w gracza, bo nie musi zadawać nic w blokerów, zatem "reszta", która idzie "w gracza" będzie całym możliwym dmg, jakie zada w tym combacie.

_________________
bylek napisał(a):
Nie od dziś wiadomo, że każdy gracz jest lepszym sędzią niż sędzia, a sędzia nie potrafi grać, bo jest sędzią, a nie graczem.

Mój Have/Want - sprzedam 6x Force of Will judge promo foil - 2200/szt!


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Re: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Pon Kwi 21, 2008 7:28 pm 
Conjurer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 02, 2008 2:44 am
Posty: 51
Miejscowość: Wrocław
jest dość specyficzną kartą która w pewnych okolicznościach nie może być blokowana. A dokładniej nie mogą jej blokować kreatury z powerem mniejszym niż posiada Skarrgan Pit-Skulk.

Załóżmy więc że do ataku wyznaczyłem Skarrgana 1/1 a przeciwnik do obrony wyznaczył np 2/2. Czyli mógł bo warunek z powerem został spełniony. Czy jeśli teraz po fazie wyznaczania obrońców użyję dodatkowo , czyli w rezultacie będę miał 1/1 + 3/3 = 4/4 to co się stanie?
- Skarrgan będzie normalnie blokowany i będzie walczył z obrońcą ?
- Skargan zada obrażenia playerowi ale otrzyma obrażenia od obrońcy?
- Skarrgan skorzysta w pełni ze swojej zdolności i nieblokowany w żaden sposób zada obrażenia playerowi?

_________________
Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Pon Kwi 21, 2008 8:50 pm 
Administrator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Gru 26, 2004 7:06 pm
Posty: 5262
Miejscowość: Kraków / Bielsko-Biała
rider4 napisał(a):
- Skarrgan będzie normalnie blokowany i będzie walczył z obrońcą ?

... dlatego, że warunek poprawności blokowania jest sprawdzany tylko przy wyznaczaniu bloków. Jeśli chcesz, żeby Civic nie mógł go blokować, rzuć Giant Growtha przed declare blockers step. Po zablokowaniu nie ma to znaczenia.

_________________
bylek napisał(a):
Nie od dziś wiadomo, że każdy gracz jest lepszym sędzią niż sędzia, a sędzia nie potrafi grać, bo jest sędzią, a nie graczem.

Mój Have/Want - sprzedam 6x Force of Will judge promo foil - 2200/szt!


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Re: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Wto Kwi 22, 2008 1:16 pm 
Apprentice
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Kwi 12, 2008 10:14 am
Posty: 16
To ja też mam pytanie, a w zasadzie pytania w tej sprawie:

1. Przeciwnik atakuje 1 stworem (nie ma tu znaczenia jakim), ja blokuję go 1/2. Czy blokowany stwór otrzyma 1 dmg, jeśli wykorzystam tapowalną zdolność Saltfield Recluse'a by dać mu -2/0? Czy ma znaczenie, w którym momencie jej użyję?

2. Kolejna sytuacja dotyczy działania karty .
Sebol napisał(a):
... dlatego, że warunek poprawności blokowania jest sprawdzany tylko przy wyznaczaniu bloków. Jeśli chcesz, żeby Civic nie mógł go blokować, rzuć Giant Growtha przed declare blockers step. Po zablokowaniu nie ma to znaczenia.


Z tego jasno wynika, że zagranie tej karty po zadeklarowaniu bloku nic już nie da. A zagranie jej przed fazą bloku znacznie ograniczy jej uzyteczność. Więc jak to w końcu jest? :stupid:

_________________
WŁADZA DLA CTHULHU!!! Po co marnować głos na mniejsze zło?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Wto Kwi 22, 2008 1:38 pm 
1. Tak. Używasz umiejętności blokera po zadeklarowaniu go jako obrońcy.

2. Tam chodziło o sytuację z Skarrgan Pit-Skulk, który ma taką umj: "Creatures with power less than Skarrgan Pit-Skulk's power can't block it.", więc jeśli rzucić na niego Giant Growth przed zadeklarowaniem obrońców, to stworek 2/2 nie będzie mógł go zablokować. Tylko nie rozumiem co tu ma do rzeczy Stun? :huh:


Góra
  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Wto Kwi 22, 2008 1:53 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Sty 25, 2007 6:05 pm
Posty: 320
Miejscowość: Katowice
Prynt napisał(a):
Tylko nie rozumiem co tu ma do rzeczy Stun?

ja wiem! rzucasz to w swojej turze na atakera - przez co nie moze blokowac! no i ten draw! :)

_________________
Freak napisał(a):
Don't sleep, go pro.

Spoiler:


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Re: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Wto Kwi 22, 2008 2:41 pm 
Apprentice
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Kwi 12, 2008 10:14 am
Posty: 16
Nie no Lidder nie kpij :razz: (choć spotkałem się ze stosowaniem tej karty w celu samego drawu, właśnie w taki sposób). Ale nie to miałem na myśli. Wrzuciłem w cytat zbyt wiele. Mój błąd :oops:
Istota sprawy miała dotyczyć rzucenia na kritę wyznaczoną już do bloku. Rozumiem, że to przysłowiowa musztarda po obiedzie. Stwór został już zablokowany i Stun zadziała z taką samą skutecznością (a może nawet mniejszą) niż celnie rzucone przekleństwo :mrgreen: Żeby był skuteczny trzeba go odpalić jeszcze w fazie własnego ataku. Dobrze myślę?

_________________
WŁADZA DLA CTHULHU!!! Po co marnować głos na mniejsze zło?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Wto Kwi 22, 2008 3:31 pm 
Administrator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Gru 26, 2004 7:06 pm
Posty: 5262
Miejscowość: Kraków / Bielsko-Biała
Tak, najpóźniej w Declare Attackers Step. [krok, nie faza ;)]

_________________
bylek napisał(a):
Nie od dziś wiadomo, że każdy gracz jest lepszym sędzią niż sędzia, a sędzia nie potrafi grać, bo jest sędzią, a nie graczem.

Mój Have/Want - sprzedam 6x Force of Will judge promo foil - 2200/szt!


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 12:17 pm 
Conjurer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 02, 2008 2:44 am
Posty: 51
Miejscowość: Wrocław
Przeciwnik deklaruje atakujących i jedną z nich jest kreatura latająca. Czy używając jestem teraz w stanie uziemić tą kreaturę czy może powienienem to zrobić w pierwszej fazie głównej przeciwnika zanim wybrał atakerów?

_________________
Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Sob Kwi 26, 2008 12:21 pm 
Umiejętności wpływające na możliwość zablokowania stwora (flying, fear itp.) sprawdzane są w momencie deklaracji blokujących. A zatem jeśli opp deklaruje atak lataczem i przed deklaracją obrońców mu to latanie zabierzesz, to psikus. :) Możesz zablokować stworkiem bez latania.


Góra
  
 
 Temat postu: Re: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Nie Maj 25, 2008 9:53 am 

Dołączenie: Sob Mar 29, 2008 1:37 pm
Posty: 3
Hmmm, a jezeli wyznacze atakujaca kreature, a przeciwnik blokujaca, a ja w kroku czarów zabiję te kreature np. em, to moj ptwor i tak bedzie zablokowany? Dotychczas gralem tak, ze wteyd moj potwor spokojnie wleci w przeciwnika, ale gralem z pewna osoba ktora zablokowala mnie, a potem sacrifice'owala blokera dla ability, a ja i tak bylem zablokowany o_O wiec jak w koncu jest? :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Nie Maj 25, 2008 10:22 am 
Owszem, po zadeklarowaniu blokujących dalszy los blokującego stwora nie jest pod tym kątem istotny. (btw, nie ma czegoś takiego jak krok czarów)


Góra
  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Nie Maj 25, 2008 1:11 pm 

Dołączenie: Sob Mar 29, 2008 1:37 pm
Posty: 3
Aha... :P
A czy jak moja kreatura 2/2 zostala zablokowana przez inna 2/2, rzucilem na nią i schodzi na graveyard, ale moj potwor i tak jest zablokowany, to czy moj tez schodzi na graveyard w kroku Combat Damage?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Atakowanie i blokowanie
PostWysłany: Nie Maj 25, 2008 1:31 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Cze 21, 2006 9:20 pm
Posty: 289
Miejscowość: Gdynia
To zależy od tego czy obrażenia zostały już wrzucone na stos czy nie. Jeżeli tak to zostaną rozpatrzone nawet jeżeli stwora, który je przydzielił nie będzie już w grze.

_________________
jump in


Góra
 Profil GG  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 467 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group