MtGNews.pl
http://www.mtgnews.pl/forum/

Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart
http://www.mtgnews.pl/forum/viewtopic.php?f=53&t=15511
Strona 769 z 770

Autor:  Berłoś [ Śro Maj 22, 2019 11:30 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

W obu przypadkach bolt zada obrazenia. Zdolnosc rangera dziala od momentu jej rozpatrzenia i to co robi, to zabrania przeciwnikowi zagrywania czarow, wiec w pierwszym przypadku jest juz za pozno, bo czar byl zagrany, w drugim czar zostaje zagrany przed uruchomieniem sie zdolnosci.

Autor:  rothschild [ Pon Maj 27, 2019 3:11 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Na bordzie wchodzi , ile warstorm zadaje obrażeń - 6 czy 4? (demon wchodzi z kanterkami, czy wchodzi,a następnie kanterki są kładzione)

Autor:  Berłoś [ Pon Maj 27, 2019 6:43 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

rothschild napisał(a):
Na bordzie warstorm surge wchodzi carnifex demon, ile warstorm zadaje obrażeń - 6 czy 4? (demon wchodzi z kanterkami, czy wchodzi,a następnie kanterki są kładzione)

Wchodzi do gry z counterkami. Ale to trigger, wiec mozesz go polozyc na stosie i aktywowac zdolnosc carnifex demona azeby zadal wiecej obrazen. Jesli nic nie zrobisz to zada 4.

Autor:  rothschild [ Pon Maj 27, 2019 6:59 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Berłoś napisał(a):
Wchodzi do gry z counterkami. Ale warstorm to trigger, wiec mozesz go polozyc na stosie i aktywowac zdolnosc carnifex demona azeby zadal wiecej obrazen. Jesli nic nie zrobisz to zada 4.


Dzięki

Autor:  gorbash [ Czw Maj 30, 2019 8:45 am ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Jak to jest z tym targetowaniem...
Wyczytałem że żeby użyć muszę wskazać wszystkie targety, czyli jeśli na przykład nie ma jeszcze żadnego enchantmenta to nie mogę nawet zacząć.
Natomiast jak rzucam i nic nie ma w graveyardzie, to krit wchodzi a jego zdolność po prostu nie odpala.
Czemu w przypadku kiedy nie ma enchantmenta nie zastosować po prostu pozostałych efektów które mogą być zastosowane zamiast blokować całą kartę?

Nie czuję różnicy kiedy mogę a kiedy nie mogę zignorować efektu.

Autor:  Berłoś [ Czw Maj 30, 2019 11:00 am ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Cytuj:
Wyczytałem że żeby użyć Decimate muszę wskazać wszystkie targety, czyli jeśli na przykład nie ma jeszcze żadnego enchantmenta to nie mogę nawet zacząć.

zgadza sie, wszystkie wymienione typy musza byc na polu bitwy, azeby rzucic ten czar
gorbash napisał(a):
Natomiast jak rzucam Phyrexian Delver i nic nie ma w graveyardzie, to krit wchodzi a jego zdolność po prostu nie odpala.

znow sie zgadza.

Roznica jest w tym, ze w przypadku zdolnosci/czarow ze slowem "target" musisz dla nich najpierw wybrac legalny cel. Zdolnosci triggerowane "When"/"Whenever" odpalaja sie automatycznie w przypadku spelnienia jakiegos warunku i tu nie masz zawsze stu procentowej kontroli nad tym kiedy sie one uruchomia i czy wtedy warunek bedzie spelniony, czy tez nie. Dlatego tez zasady sa tak skonstruowane, a nie inaczej.
No i niektore karty bylyby przepotezne w Twojej wersji dzialania (np. ). Jak widac na powyzszym przykladzie w przypadku czarow/zdolnosci wlasnie koniecznosc wybrania odpowiedniej ilosci/rodzajow celow ogranicza stosowanie lub wymusza konkretne uzytkowanie danej karty. Dodatkowo mozliwosc zagrywania czarow bez wyznaczania celow powodowalaby naduzywanie w celu np. zapelnienia gravu.
Flavowo koniecznosc celowania mozna sprobowac sobie wyjasnic tym, ze niektore czary w glowie maga siedza, ale mozna je tylko i wylacznie rzucic w przypadku spelnienia pewnej ilosci/rodzaju warunkow. W stylu czar "zniszcz ducha" mozesz rzucic jesli widzisz tego ducha itp. Triggery to za to takie bonusy do czarow/zdolnosci/przedmiotow, ktore moga cos zrobic, ale nie musza.

Autor:  gorbash [ Czw Maj 30, 2019 11:26 am ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Dzięki!

Autor:  Uszak [ Sob Cze 01, 2019 8:17 pm ]
Temat postu:  Re: Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Obaj gracze mają na stole jakieś non-basic landy.

Gracz nr 1 wystawia .
Gracz nr 2 wystawia .

Rozumiem, że:
- wszystkie non-basic landy są wtedy i Mountainem, i Swampem?
- nie ma różnicy czy pierwszy na stole pojawi się Moon, czy Urborg, efekt końcowy będzie taki sami?

Autor:  Berłoś [ Sob Cze 01, 2019 10:43 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Uszak napisał(a):
Obaj gracze mają na stole jakieś non-basic landy.

Gracz nr 1 wystawia Blood Moon.
Gracz nr 2 wystawia Urborg, Tomb of Yawgmoth.

Rozumiem, że:
- wszystkie non-basic landy są wtedy i Mountainem, i Swampem?
- nie ma różnicy czy pierwszy na stole pojawi się Moon, czy Urborg, efekt końcowy będzie taki sami?

Wszystkie non-basicy, wliczajac to Urborg, sa Mountainami, basicy pozostaja tym, czym byly. Nie ma znaczenia co sie pojawilo najpierw.

Autor:  gorbash [ Czw Cze 20, 2019 1:23 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Atakuje i .
Przeciwnik blokuje dwoma (po jednym na każdego moje krita).
Czy mogę użyć zdolności żeby podbić mojego miśka na 3/3 i go uratować?

Autor:  Mikołaj [ Czw Cze 20, 2019 4:37 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

gorbash napisał(a):
Atakuje Grizzly Bears i Sparring construct.
Przeciwnik blokuje dwoma Grizzly Bears (po jednym na każdego moje krita).
Czy mogę użyć zdolności Sparring Construct żeby podbić mojego miśka na 3/3 i go uratować?

Nie. Misiek i Construct giną w tym samym momencie, więc zdolność Sparring Construct odpali się dopiero po śmierci miśka.

Autor:  gorbash [ Czw Cze 20, 2019 6:06 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Dzięki!

Autor:  gorbash [ Wto Lip 02, 2019 7:03 am ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Edit: skrót klawiszowy mnie oszukał...


No i znowu ja...

1. Czy wyczarowanie powoduje odpalenie jego aktywności?
2. Mam już i rzucam na niego . Jak to zadziała? Clout trafi na stos, potem na niego trafi zdolność Mimica i w efekcie w tej turze Mimic będzie 5/5 a w następnej już 4/3?
3. W kolejnej turze mam z założonym . Rzucam coś innego czerwono/niebieskiego. Mimic z 4/2 robi sie na 3/3 do końca tury?

Autor:  Mikołaj [ Wto Lip 02, 2019 7:58 am ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

gorbash napisał(a):
1. Czy wyczarowanie Riverfall Mimic powoduje odpalenie jego aktywności?

Nie, każdy inny spell niż on sam to odpala. Mimic musi być na battlefieldzie w momencie zagrywania :ru: spella.
gorbash napisał(a):
2. Mam już Riverfall Mimic i rzucam na niego Clout of the Dominus. Jak to zadziała? Clout trafi na stos, potem na niego trafi zdolność Mimica i w efekcie w tej turze Mimic będzie 5/5 a w następnej już 4/3?

Dokładnie tak - do końca tury będzie 5/5 a w następnej 4/3.
gorbash napisał(a):
3. W kolejnej turze mam Riverfall Mimic z założonym Clout of the Dominus. Rzucam coś innego czerwono/niebieskiego. Mimic z 4/2 robi sie na 3/3 do końca tury?

Z 4/3 zrobi się 5/5. Jego bazowy p/t stanie się 3/3 i aura będzie dodawać mu +2/+2.

Autor:  gorbash [ Wto Lip 02, 2019 8:18 am ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Dzięki! :spoko:

Autor:  rothschild [ Pon Lip 08, 2019 1:18 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Opponent zagrywa , kontruje to , czy opponent może aktywować zdolność aby skopiować działanie , który znajduje się na stosie i zniszczyć pernamet?

Autor:  Berłoś [ Pon Lip 08, 2019 8:22 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Cytuj:
Opponent zagrywa Spine of Ish Sah, kontruje to Void Shatter, czy opponent może aktywować zdolność Tawnos, Urza's Apprentice aby skopiować działanie Spine of Ish Sah, który znajduje się na stosie i zniszczyć pernamet?

Spine ma swoje zdolnosci, kiedy jest/wchodzi na pole bitwy, a skoro zostal skontrowany, to nigdy sie tam nie znalazl, wiec jego trigger nie mogl byc skopiowany.

Autor:  rothschild [ Wto Lip 09, 2019 11:29 am ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

tak myślałem, thx.

Autor:  rothschild [ Nie Lip 14, 2019 12:21 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

wchodzi na stół, exailuje i kłade na niego cage kanterka. Czy kiedy będzie się uzywać abilitki sfinksa, to czy można położyć kanterek +1/+1 na Mairsil?

Autor:  Berłoś [ Nie Lip 14, 2019 1:00 pm ]
Temat postu:  Tu wpisujemy pytania o dzialanie kart

Cytuj:
Mairsil, the Pretender wchodzi na stół, exailuje Sphinx of Magosi i kłade na niego cage kanterka. Czy kiedy będzie się uzywać abilitki sfinksa, to czy można położyć kanterek +1/+1 na Mairsil?

tak, Mairsil daje sobie pelna kopie zdolnosci z wszystkimi jej dodatnimi lub ujemnymi bonusami

Strona 769 z 770 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/