Obecny czas: Nie Sty 19, 2020 1:22 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [TL] Thassa, God of the Sea
PostWysłany: Śro Sty 28, 2015 10:59 pm 
Apprentice
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Kwi 10, 2014 12:45 pm
Posty: 27
Miejscowość: Lublin
Pomysłów na talię do tego formatu miałem dużo, jednak nie podoba mi granie generałem tylko dla kolorów. W końcu mój wybór padł na merfolki.
Tak wiem, że Thassa to nie merfolk, ale daje CQ i mam możliwość nabicia 5 devotion. Lista jest wynikiem przemyśleń, nie grałem talią ani razu.

Generał:


Creatury(15):






5 lordów + Image który w praktyce powinien zawsze być lordem.

Draw zawsze dobry.







Pozostałe creatury. Mamy tu przeszkadzające przeciwnikowi(np. Tidebinder czy Clique), walczące z removalem(Cursecatcher i Kira), beaterów(Trickster, TNN, Thrasher).

Instanty(8):







7 kontr do przeszkadzania przeciwnikowi w trakcie zabijania go. Logic Knot tu siedzi bo chciałem w jakiś sposób wykorzystać GY.

Na papierze przyjemny bounce, chyba lepszy od , ponieważ przy targecie o cmc 1/2 będzie kosztował mniej many.

Sorcery(2):


Musiałem zrobić miejsce w decku na creatury, więc obcinałem cantripy i draw spelle. Prawdopodobnie jest tego teraz za mało, jednak bez ogrania talii i formatu stwierdziłem, że bezpieczniej jest uciąć cantripy, niż creatury, żeby ich szukać cantripami. Aquitect's Will robi za kolejny efekt typu .

Enchantment(3):



Robi wyspę, odpala islandwalk, psuje kolory przeciwnikowi(bolesne dla 2-3 kolorowych talii) i cantripuje. Study i Standstill to mocne źródła CA. Mocną synergią ma ten drugi z fiolką(można wykładać więcej ryb).

Artefakty(5):

Vial wydaje się być cholernie mocny w tym formacie, dodatkowo pozwala nam wydawać całą manę na kontry wykładając więcej kreatur na stół.


Chyba każdy w tym formacie gra/chce grać mieczami. FnI ma dobre protekcje, robi za removal i daje CA. LnS daje życie i CA.

Na papierze samodzielnie wygrywa gry. Wszystko ma niskie cmc, więc targetów nie zabraknie, a patrzenie jak przeciwnik rozbija swojego stwora o innego swojego stwora zawsze jest przyjemne. Zastanawiam się, czy nie powinienem grać jakiejś karty typu , żeby skuteczniej je usuwać ze stołu.

Landy(18):



15x Island
Miałem dylemat, czy grać 17 czy 18 landów, stwierdziłem że 1 manland będzie dobrym dodatkiem. Tec Edge może niszczyć problematyczne landy.

Możliwe, że tylko mi się tak wydaje, ale moje zdolności kopania się w dół talii są strasznie ograniczone. Niby Thassa ma scry, no ale nie mam pojęcia. Czekam na wasze sugestie.

@edit. Dziękuje za wszystkie sugestie. Skrócony changelog:
Spoiler:

Augur musiał wylecieć, miał za mało celów. Banneret robi za mało, żeby być przydatnym. Wyrzuciłem Remanda i Hall bo coś trzeba było wyjąć, a kontr i anthemów mam dużo.
Dodałem 2 bardzo mocne CA(nie wiem jak mogłem o nich zapomnieć), czyli i . Uważam, że jest zdecydowanie zbyt wolne w tej talii(tutaj mogę się mylić, wyjdzie w trakcie testów). Wymieniłem Sworda FnI na LnS, nie miałem pojęcia, że w TL nie istnieją generalskie obrażenia. No i faktycznie będzie straszny, więc dodałem . Zastanawiam, się jeszcze nad , boli tylko wrzucenie 3 colorless landa do talii.

_________________
'But that's nature of randomness. It's random.' - TB


Ostatnio edytowany przez mandaryn3d Czw Sty 29, 2015 9:45 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [TL] Thassa, God of the Sea
PostWysłany: Śro Sty 28, 2015 11:17 pm 
Sorcerer

Dołączenie: Nie Maj 18, 2014 3:55 pm
Posty: 135
Szukasz drawu, więc może ?

_________________
mam13 napisał(a):
Nawet Desecrator zrobi czasem craperkę


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [TL] Thassa, God of the Sea
PostWysłany: Śro Sty 28, 2015 11:21 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Lut 03, 2008 1:17 pm
Posty: 1958
Miejscowość: Warszawa
Pomysł fajny, ale grałbym na przynajmniej 1 więcej Spreading Seas efekcie. Może Unsummon i Vapor Snag mogłoby robić za namiastkę removalu? I grałbym Reliciem main.

_________________
Relacja Gizmoo z Treasure Chest Modern
"Wróciliśmy na site, gdzie po raz kolejny dopadły mnie wątpliwości. Przecież nie rozegrałem tym deckiem ANI JEDNEJ GRY!!! Sodek stwierdził, żebym – cytuję - „nie pierdolił” i po tym - jakże trudnym do zbicia argumencie – na niecałe dziesięć minut przed końcem zapisów, poszedłem opłacić swój udział."


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Re: [TL] Thassa, God of the Sea
PostWysłany: Śro Sty 28, 2015 11:35 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Sty 10, 2011 1:02 am
Posty: 2826
Miejscowość: Warszawa
O, ryby :)

1) Myslałeś o Syggu jako leaderze? Prócz potencjalnego CA dałby Ci dostęp do a.
2) W jeszcze składanym przeze mnie deczywie na pewno znajdę miejsce na a jako drugi efekt a la , o którym wspomniał Sodek.
3) Może siadałby na talie z dużą liczbą cienkodupnych kritów?
4) Imho niezgorszym beaterem jest .
5) Ja bym wygospodarował sloty na i .
6) Koniecznie wciśnij jakiś LD w mainie, choćby . Ciary przechodzą na myśl, co Ci robi + (smażone ryby) :P

_________________
HAVE: precjoza, cymelia, białe kruki
crokaycete napisał(a):
When casting , it is appropriate to yell "I was behind the tree, you stupid bastard" to announce the spell.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [TL] Thassa, God of the Sea
PostWysłany: Śro Sty 28, 2015 11:51 pm 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Paź 03, 2011 6:36 pm
Posty: 110
Miejscowość: Opole
W tym formacie jest bardzo mocny Life gain po wycięciu commander dmg to potęga a recycling stworów też ma moc Nie wiem jak u was ale w mojej mecie jest stosunkowo durzo mass removalu więc każde wskrzeszanko sie przydaje :wink:

_________________
"Zaakceptuj to, na co nie masz wpływu, i przygotuj sie na całą reszte"


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [TL] Thassa, God of the Sea
PostWysłany: Czw Sty 29, 2015 1:08 am 
Archmage

Dołączenie: Sob Wrz 21, 2013 2:04 am
Posty: 1066
jest na pewno potrzebny?
? jako removal? :P


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [TL] Thassa, God of the Sea
PostWysłany: Czw Sty 29, 2015 10:08 am 
Apprentice
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Kwi 10, 2014 12:45 pm
Posty: 27
Miejscowość: Lublin
Dziękuje za sugestie. Zaktualizowałem listę w pierwszym poście.
Co do kart których nie dodałem do decku:
@Sodek
Relic wyląduje w sideboardzie, a Vapor Snag i Unsummon początkowo były w talii, jednak musiałem zrobić w niej trochę miejsca. Chciałbym mieć więcej takich efektów, ale nie mam pomysłu co wyjąć. Jakieś sugestie?
@Ajudah
Myślałem o Syggu, Thassa podoba mi się bardziej(bardzo boli mnie fakt, że Syggiem praktycznie gra każdy kto chce grać w kolorach UB - moja talia będzie się trochę zlewać w tłum). jest dobrą kartą, jeszcze się nad nim zastanowię, na razie stwierdziłem, że nie potrzebuje 3 takich efektów. Hunter wydaje się być spoko, ale chyba będzie za wolny. 3drop zabijający x/1 od tury 4?
@mavierk
jest kartą którą rozważałem przy budowaniu talii. Moim zdaniem nadaje się tylko na sideboard, do walki z jakimś combo. Na agresywne talie efekt się marnuje(co to za różnica jeśli wyjmę 1 stwora jak zostało jeszcze 30?).

_________________
'But that's nature of randomness. It's random.' - TB


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [TL] Thassa, God of the Sea
PostWysłany: Czw Sty 29, 2015 2:37 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań
wydaje się gięte w takim decku, choć nie wiem czy nie za wolne?

_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [TL] Thassa, God of the Sea
PostWysłany: Czw Sty 29, 2015 5:49 pm 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
to najlepszy miecz w tym formacie. Jak możesz rezygnować na rzecz mizernego Feast and Famine? Zabijasz stwora i dobierasz kartę. Czego chcieć więcej? Nie ucinałbym go nigdy z decki, który wywiera presję na przeciwniku.

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [TL] Thassa, God of the Sea
PostWysłany: Czw Sty 29, 2015 10:22 pm 
Apprentice
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Kwi 10, 2014 12:45 pm
Posty: 27
Miejscowość: Lublin
@Błazen Fountain jest za wolny.
@JurekBrodnica Dziękuje za wyprowadzenie mnie z błędu, wymieniłem miecze zgodnie z sugestią.

_________________
'But that's nature of randomness. It's random.' - TB


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group