Obecny czas: Czw Gru 12, 2019 7:17 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [EDH] Marath, Will of the Wild
PostWysłany: Pią Wrz 09, 2016 9:45 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Na wstępie kilka słów wyjaśnienia; postanowiłem jakiś czas temu na oparcie moich talii na power levelowej triadzie; chcę mieć deck bardzo mocno competetive do najbardziej wymagających gier i podów, który spokojnie mogę zabrać do Katowic i walczyć jak równy z równym z każdą talią (w tej chwili jest to Jace, niedługo będę testował Rashmi; spis Jace'a dla zainteresowanych jest tutaj, to też mój pet deck i ulubiona talia). Drugi deck ma być deckiem silnym, ale nie cutthroatowym (i taki jest prezentowany tutaj którego testuję od miesiąca, wcześniej ten slot okupowały m.in. , czy ) i trzeci deck nastawiony na robienie dziwnych rzeczy na jakimś tier 2/3 generale (obecnie , którego spis pewnie niedługo zamieszczę).

Co do generała - Marath to commander specyficzny, absolutny killer we frenchu (zresztą niedawno zbanowany) i raczej średniak w multi. Nie ma fajnych kolorów (bo nie można grać dwoma kolorami dającymi najlepsze CA no i nie ma niebieskiego), nie jest jakiś szczególnie mocny i jest taką trochę ułomną wersją 'a, dlatego złożenie go tak by cokolwiek robił potraktowałem jako wyzwanie :D. No i wyszło coś takiego:

(karty opisuję funkcjami a nie typami, żeby było łatwiej się połapać)

Commander:

:r: :g: :w: -

Rampa:

:0:


:1:


:g:







:1: :g:





:w: :w:
(być może niektórzy uznają go za kontrowersyjny wybór, ale ja przepadam za rycerzem, w tym decku pełni swoją rolę bardzo dobrze)

:2: :g:


:3: :g:


Card Advantage:

:1:


:1: :g:


:r: :r:
(wciąż w fazie testów)

:2: :g:
(w decku, który praktycznie nigdy nie chce i nie może opuszczać land dropów i umie dobrze bronić walkera po flipie sprawdza się zaskakująco dobrze)


:4: :g: :g: :g:


Przeszkadzajki:

:g: :w:
(mega istotna karta, która pozwala konkurować z silniejszymi taliami z niebieskim, pierwszy cel pod tutory, u mnie lockuje cztery spelle - a i a i dwa zielone tutory z X-em, wiadomo które :))

:2: :w:


:2: :w: :w:


:3: :c:
(czwórka, w którą chcemy się podować i którą chcemy podować w piątkę :D świetny i dość niepozorny chłopak)

Survival i jego synergie: (dostaje osobną kategorię niż inne tutory po pozwala na mega eksplozywne starty i jest kartą kombajnem, oczywiście jest z nim możliwa masa innych synergii, ale tu wymienię te najczęstsze)

:1: :g:

(nie zawsze podejdzie survival albo tutor po niego :P)

:2: :w:
(pozwalają na drugoturową Elesh/Omnatha, najlepsza reanimacja w deckach bez czarnego)

:3: :w: :w:


:4: :w:


:3: :r:
(pierwszy cel do reanimacji przez retainersów)

:5: :w: :w:
(drugi cel do reanimacji przez retainersów, długo nie grałem Elesh w myśl zasady "nie graj tym co cię boli", ale z retainersami jest po prostu za dobra, gram oczywiście em i licznymi tutorami po niego, co chociaż częściowo eliminuje problem ze złodziejami naszej praetorki)

:3: :r: :r: :g: :g:
(bardzo niepozorna krowa, którą nigdy bym nie grał gdyby nie retainersi, jednakże wrzucony bardzo szybko z fetchami ładnie narzuca tempo, zwłaszcza, że generał, jak i również robią elementale, które szybko wymykają się ilościowo spod kontroli)

Inne tutory itp.:

:g:
(głównie po kredki i inne lądy funkcyjne)

:w:



:g: :w:


:2: :w:


:1: :g: :w:


:1: :g: :g:


:3: :pg:


:2: :g: :g:


:4: :g: :g:


:x: :g:


:x: :g: :g: :g:


Removal:

:g:


:w:

(nie przepadam za tą kartą, ale tutaj czasem robi za rampę, czasem wyłączy jakieś combo na instancie, jednak ma większy zasięg niż testowany )

:1: :g:


:g: :w:


:2: :g:


:1: :g: :w:


:4: :g: :g:


Win Cony: (oczywiście nie wszystkie, ale najczęstsze, czasem gry wygrywa się też wspomnianym powyżej purphorosem, albo klasycznie combatem jak pan Bóg nakazał):

:3: :w:


:2: :r: :r: :r:


:5: :g: :g: :g:


Tokenoroby i rekursja:

:1: :g: :g:


:3: :g: :g:



:4: :w: :w:


:5: :g: :g:


Mana Base:

1. Funkcyjne








2. Duale i shocki







3. Fetche










4. Painlandy




5. Filtry




6. Rainbow




7. Basici
4 x
2 x
1 x

SIDEBOARD
Na różnych podach różne karty mogą być pomocne :D do decku dokładane mogą być:
oraz (wiadomo na co)
(na narset, decki na turach itp.)
wraz z (na derevi)
(na derevi i reanimatory)

No... to tyle :) deck nie jest jakoś szalenie mocny, bo i nie miał być. Naya to takie kolory, które nie pozwalają raczej konkurować z najlepszymi buildami, ale wydaje mi się, że wycisnąłem z Maratha co się tylko da. Chętnie posłucham wszelkich uwag i opinii :).

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Marath, Will of the Wild
PostWysłany: Pią Wrz 09, 2016 10:48 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Lut 12, 2002 8:32 pm
Posty: 1738
Miejscowość: Sosnowiec
Za mało ciekawych legend, zeby wcisnąć ? Może to byłaby lepsza czwórka zamiast tego Seera?

_________________
ZeRo Corporation, Zarząd:
; ; ; ;


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [EDH] Marath, Will of the Wild
PostWysłany: Pią Wrz 09, 2016 11:26 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Legend jest masa; kredki, elesh, linvala, omnath, purphoros, titania, nissa i grenzo, ale nie chcę pozbywać się seera, często ten trigger ratuje poda od combo + seer jest fajną czwórką do poświęcenia w piątkę z poda (inne czwórki chcę trzymać w stole). Nad sissay myślałem, ale wydaje się trochę za wolna bo nie mam opcji by wygenerować parę untapów na turę jak np. w derevi czy selvali. Zarówno kredek, jak i stworów inne karty szukają taniej, szybciej i nieraz od razu w stół.

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Marath, Will of the Wild
PostWysłany: Sob Wrz 10, 2016 9:55 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Lut 12, 2002 8:32 pm
Posty: 1738
Miejscowość: Sosnowiec
Ok, kupuję :P Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy, to wrócę, bo Naya to moja druga ulubiona kombinacja po Temurze.

_________________
ZeRo Corporation, Zarząd:
; ; ; ;


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Marath, Will of the Wild
PostWysłany: Sob Wrz 10, 2016 10:10 am 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
A może jakiś z pakietem? Basilisk Collar- strzelasz z deftaczem/Sword of feast and Famine-kolejna rampa Skullclamp jest prześwietny w Maracie,tylko delikatie kłóci Ci się z Elesh Norn, ale to pewnie marginalne sytuacje?

- jako odpowiedzi na removal? Świetnie działa z Loyal Retainers'ami.

Osobiście jestem fanem w Marath'cie, bo rośnie bardzo szybko i daje ogromną ilość many - chociaż Ty masz Gaea's Cradle, więc może już nie jest potrzebny drugi taki efekt.

Nie masz problemu z artefaktami i enchantami u przeciwników? Może coś pokroju /

Brak Ci CA? - daje ogromną ilość kart :)

- używałem teog żeby zabijać marathem. Każde położenie conterka z maratha na maratha daje Ci 2 conterki ^^ Potrafiłem bardzo szybko zabijać tym przeciwników.

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Marath, Will of the Wild
PostWysłany: Sob Wrz 10, 2016 10:20 am 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Cytuj:
A może jakiś Stoneforge Mystic z pakietem? Basilisk Collar- strzelasz z deftaczem/Sword of feast and Famine-kolejna rampa Skullclamp jest prześwietny w Maracie,tylko delikatie kłóci Ci się z Elesh Norn, ale to pewnie marginalne sytuacje?

Długo grałem mysticiem i swordem :bg: albo jittą, ale po prostu się nie sprawdzały, zwłaszcza, że często tutoruje się po bane'a, który i tak niszczy equipy. Collar fajnie wygląda na papierze, ale wydaje mi się strasznie wolny, plus focusuje straszny hejt na generała. Skullclampem obv gram i jest wymieniony w deckliście :D.
Cytuj:
Saffi Eriksdotter - jako odpowiedzi na removal? Świetnie działa z Loyal Retainers'ami.

Nie ratuje generała (wraca z zerem counterów) i ratuje tylko przed destroy efektami, dla mnie trochę 'meh'.
Cytuj:
Osobiście jestem fanem Gyre Sage w Marath'cie, bo rośnie bardzo szybko i daje ogromną ilość many - chociaż Ty masz Gaea's Cradle, więc może już nie jest potrzebny drugi taki efekt.

Priorytetem właśnie jest kolorowa mana, bo kredki i tak dają milion zielonej; nawet przez chwilę grałem z tego względu em, ale wyleciał. Niemniej z tego powodu odpadł też i testowany .
Cytuj:
Nie masz problemu z artefaktami i enchantami u przeciwników? Może coś pokroju Reclamation Sage/Harmonic Sliver

jest oczywiście w spisie (w zakładce removal), razem z , ami, i m :D, więc removalu na artefakty/enchantmenty naprawdę nie trzeba.
Cytuj:
Brak Ci CA? Mentor of the Meek - daje ogromną ilość kart :)

Myślałem o nim, ale postawiłem na a, bo pozwala odkładać draw w czasie i nie wymaga płacenia many od razu, no i jest tutorowalny bellowerem i zielonym zenithem.
Cytuj:
Hardened Scales- używałem teog żeby zabijać marathem. Każde położenie conterka z maratha na maratha daje Ci 2 conterki ^^ Potrafiłem bardzo szybko zabijać tym przeciwników.

A to w sumie ma sens, zapomniałem o tej karcie :D. Możliwe, że okaże się za wąska (bo bez generała nie robi absolutnie nic), ale z kredkami powinna robić maratha przeogromną bestią. A jak jeszcze dołożymy a to zaczynamy się poruszać bardzo blisko ilość nie z tej ziemi :D. Dzięki.

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Góra
 Profil GG  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group