Obecny czas: Pon Gru 09, 2019 6:52 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Sob Lip 02, 2016 9:40 am 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Paź 07, 2012 9:28 pm
Posty: 168
...właściwie tytuł tematu mówi sam za siebie.
Naszła mnie ostatnio taka refleksja przy okazji, kiedy przeglądałem swój temurowy EDH deck i cieszyłem się, że mam w nim kilkoro alternatywnych commanderów, jak Intet, Yasova, Surrak... teraz ten deck przerobiłem na fajny beatdown na smokach z Maelstromem, jako generałem, ale nie o tym ma być temat.
Chodzi o to, że przeglądając tak te karty doszedłem do wniosku, że najbardziej chciałbym, żeby moim commanderem był .
No, ale wg. ogólnie przyjętych zasad tak być nie może, bo commanderami mogą być tylko planeswalkerzy, którzy mieli takową erratę w edycji C14.
Zaproponowałem wtedy mojej ekipie, żebyśmy kiedyś pograli for fun taki format, w którym każdy planeswalker może być commanderem.

Stwierdzili, że jestem poj****y.

Mimo wszystko chciałbym rozpocząć taką właśnie aktywną dyskusję nad tym, czy taki format faktycznie miałby sens i jak by wyglądała wtedy meta.
Czy totalnie nierealna jest idea, żeby wszyscy planeswalkerzy mogli dostać taką erratę w EDH w przyszłości?
Którzy planeswalkerzy z miejsca musieli by dostać bana, bo byli by przegięci?
Jak by nie patrzeć, to z jednej strony z planeswalkerem jako commanderem teoretycznie większa szansa odpalania jest ulti/tworzenia emblemów. Z drugiej strony, jak taka karta trafia do command zone, to przecież counterki się restartują do wyjściowej wartości przy następnym castowaniu, więc aż tak OP, to oni nie są....

Taki mój wcześniej wspomniany temurowy Siarczan byłby chyba najciekawszą alternatywą dla w kategorii "chcę grać smoczy tribal, a nie chcę grać 5-kolorowym deckiem".

Czy myśleliście kiedyś o takim formacie? Jakie macie wizje? A może taki temat już się kiedyś pojawił?

_________________
"And it's whispered that soon, if we all call the tune,
Then the piper will lead us to reason.
And a new day will dawn for those who stand long,
And the forests will echo with laughter."


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Sob Lip 02, 2016 9:54 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sty 20, 2010 7:10 am
Posty: 2728
Wiwern napisał(a):
Czy totalnie nierealna jest idea, żeby wszyscy planeswalkerzy mogli dostać taką erratę w EDH w przyszłości?

Totalnie nierealna to nie, bo Wizardzi już nie takie cuda wprowadzali do tej karcianki. Jednak nie spodziewałbym się tego w przewidywalnej przyszłości.
Wiwern napisał(a):
Którzy planeswalkerzy z miejsca musieli by dostać bana, bo byliby przegięci?

W pierwszej kolejności bana musiałby dostać . :razz: Z walkerów zapewne , być może również i .

_________________
L1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Sob Lip 02, 2016 1:14 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Spike, szczerze wątpię by którykolwiek z tych walkerów, poza Tezzeretem, był za mocny jako generał. DS oczywiście dostałby wtedy bana. Dla casuali pewnie najbardziej upierdliwy byłby za to Sorin ustawiający życie na 10 i przejmujący tury.

Nie chciałbym żeby taka zmiana weszła w życie, bo trochę się to kłóci z ideą commandera (m.in. generalskiego dmg) i o ile piątka z C15 jako ciekawym urozmaiceniem o tyle wszyscy walkerzy... nie. Jestem na nie.

Z drugiej strony możliwość pogrania moim ukochanym Jacem Mind Sculptorem na generale byłaby niezwykle kusząca ;). Na szczęście originsowy Jacek też robi za świetnego generała i też jest inkarnacją mojego ulubionego walkera, a jest przy tym w pełni legalny.

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Re: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Sob Lip 02, 2016 8:53 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sty 20, 2010 7:10 am
Posty: 2728
Rarian napisał(a):
szczerze wątpię by którykolwiek z tych walkerów, poza Tezzeretem, był za mocny jako generał.

Całkiem możliwe - na papierze Narset i Venser wydają się dość mocni, ale może faktycznie nie na tyle, żeby ich banować. W sumie obydwaj zgadujemy, bo takiego formatu praktycznie nikt nie gra. :-)
Rarian napisał(a):
Na szczęście originsowy Jacek też robi za świetnego generała

Może w Krakowie. :razz: Przecież ten deck to jest podręcznikowa definicja glass cannona - u nas kiedyś Hellu próbował tym grać i dostawał baty zarówno od kontroli (Sin), jak i od staxa (ja).

_________________
L1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Nie Lip 03, 2016 8:04 am 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Cytuj:
Może w Krakowie. :razz: Przecież ten deck to jest podręcznikowa definicja glass cannona - u nas kiedyś Hellu próbował tym grać i dostawał baty zarówno od kontroli (Sin), jak i od staxa (ja).

Eeee, co? Nie wiem o jakiej wersji jacka mówisz, bo szczerze nie śledziłem co tam ludzie wykminili na salwacji na jacusiu, ale ja gram czymś a'la sinowe turki czy mój wcześniejszy melek. Hardcorowa kontrola, w ktrórej gram wszystkie wydrukowane tury (poza ta niedającą untapu), gdzie jacek robi za draw (w zasadzie looting) engine, który przy okazji przy chainowaniu tur pozwala je zagrywać ponownie. Jace to w zasadzie taki Kami, który nie dobiera kart oppom, a za to każe Ci discardować. Jeżeli ma wsparcie wszystkich innych masowych draw efektów; howling minów, kamiego, kruphixowych dykatów i innych to discard nie jest aż takim wielkim drawbackiem jakby się mogło wydawać, bo na ogół wyrzucasz nadmiarowe lądy, by utrzymać ich na tyle by nie odpuszczać land dropów w dodatkowych turach i nie więcej. Równocześnie możliwość replayu turek z obrócengo Jacka to coś czego Kami jako generał nie oferuje. Nie mówię oczywiście, że Jace > Kami w takim decku, ale Jacek jest bardzo solidną opcją do decku na "wszystkich turach w historii magiców", podeślę Ci spis w wolnej chwili to sam zobaczysz co mam na myśli.

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Nie Lip 03, 2016 11:50 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sty 20, 2010 7:10 am
Posty: 2728
Mhm, zdecydowanie mówimy o innych buildach (co już ci zresztą napisałem na FB), bo Hellu miał na tym Jacku jakieś megaszklane kombo, które w ogóle nie działało w naszym meta.

_________________
L1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Nie Lip 03, 2016 12:56 pm 
Sorcerer

Dołączenie: Śro Mar 14, 2012 5:43 pm
Posty: 175
Miejscowość: Katowice/Piotrowice
Niestety glasscannony już w ogóle nie działają w naszym meta :x szczególnie na podzie z 3x blue (załóżmy Sin Zet Spike) - obcinasz dużo fajnych kart, żeby mieć odpowiedzi, a potem Ci się deck zacina, lub wszyscy trzymają na Ciebie kontry i w efekcie Ty ich masz za mało chlip chlip :)

Co do tematu, to chciałbym mieć za generała a 8)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Nie Lip 03, 2016 2:07 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sty 20, 2010 7:10 am
Posty: 2728
Hellu napisał(a):
Niestety glasscannony już w ogóle nie działają w naszym meta :x szczególnie na podzie z 3x blue

Ale zdajesz sobie sprawę, że prawie każdy pod u nas to co najmniej 2x blue, a często nawet 4x? :papieros: Co drugi deck grający czerwonym ma już y, co też nie ułatwia sprawy glass cannonom. :D
Hellu napisał(a):
Co do tematu, to chciałbym mieć za generała a 8)

Ja bym chciał - kontry, removal, turki, rektor i Humility. :razz:

_________________
L1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Nie Lip 03, 2016 2:51 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Hellu, no tak jak pisałem i wyjaśniłem ze Spikiem, mój Jace to zupełnie inny build, kontrolny deck na turach, bez comba, który wygrywa przewagą uzyskaną z chainowania tychże tur. Bardzo przypomina deck Sina, tylko jest bardziej skrojony pod Jacka.
Cytuj:
Co drugi deck grający czerwonym ma już Pyroblasty, co też nie ułatwia sprawy glass cannonom.

Ta, Pyroblasty to zaraza. U nas też Pyroblasty i e ostatnio nisko latają.
by był faktycznie fajny na generale, tylko ten emblem taki strasznie meh jest :P, no ale nie dla emblemu by się go grało.

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Nie Lip 03, 2016 3:28 pm 
Sorcerer

Dołączenie: Śro Mar 14, 2012 5:43 pm
Posty: 175
Miejscowość: Katowice/Piotrowice
Dack Fayden jest wcieleniem generała, jakiego brakuje mi w UR kolorach w EDH :D a bardzo polubiłem to zestawienie kolorów, szczególnie po wydrukowaniu .

No nic, teraz każdy następny glasscannon muszę zaczynać od 'a, bo to chyba najlepsza odpowiedź na nasze niebieskie Katowice :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Nie Lip 03, 2016 6:49 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 12, 2011 8:31 pm
Posty: 1214
Miejscowość: Katowice
Chętnie zerknąłbym na U turki deck nie będący Sinowym, z Jacem jako generałem, który wydaje się super sytą opcją :)

_________________
Kurwaaaaaaa, czy Ci ludzie są normalni? - Ewa W.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Nie Lip 03, 2016 10:33 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Cytuj:
Chętnie zerknąłbym na U turki deck nie będący Sinowym, z Jacem jako generałem, który wydaje się super sytą opcją :)

Cały deck nie jest spisany, ale mogę Ci w skrócie opisać jak to wygląda :). Co do różnic; Jace przez lwią część gry lepszy po swojej oryginalnej stronie a flipowany jest dobry w momencie, w którym zaczynamy chainować tury, bo wtedy zaczyna się zabawa. jeżeli wykręcimy trzy tury z ręki (co , jak znacie deck Sina, nie jest jakieś ciężkie) to on sam z siebie daje dodatkowe dwie bo dobija do 6 counterów i robi podwójnego snapcastera. Wcześniej jest lepszo-gorszym Kamim, bo co prawda lootuje zamiast drawować, ale nie robi value opponentom, może wbić w pierwszej z mana crypty i ma wygodniejszy koszt. Żeby wyrównać discard bardzo kluczowy jest pełen pakiet powtarzalnego drawu - wtedy możemy spokojnie discardować na ogół niepotrzebne lądy, bo i tak możemy dropować tylko jeden ląd na turę. Stąd punktem wyjścia jest pełen pakiet dociągarek:

Spoiler:


Kolejno oczywiście wszystkie tury w magicach:

Spoiler:


Czyli póki co - jak u Sina. Różnice zaczynają się w innych zabawkach. Czasem potrzebujemy szybko zapełnić grób, dlatego wygrywa z + przydatne są takie karty jak np. . Tym samym warto mieć parę kart działających z grobu, mana base pozwala luźno na granie takim , fajnie sprawdza się też , które włożyłem ostatnio do potestowania. Dużo ludzi gra też wszelkiej maści cantripy, łącznie z thought scourami, mental notami i innym githaxian probami, ale ja tego nie chcę robić - tak jak mówiłem, flipowanie jacka w drugiej czy trzeciej na ogół mija się z celem. Oczywiście ze względu na generała mija się też z celem granie jakimikolwiek innymi niż generał wersjami jace'a (czyli belerenem i mind sculptorem), bo flip generała by je zabijał. Najlepszą kartą w decku jest oczywiście , ale warto pamiętać by zagrywać go dopiero kiedy jace jest już flipnięty, bo czyści nam grób (chyba że z jakichś powodów nie chcemy na tym etapie obracać generała).

Żeby wyregulować ilość kart na grobie a równocześnie zabusować fakt, że mamy ich tam tak dużo, świetnie sprawdzają się spelle z delvem, nie pamiętam czy Sin nimi gra, ale u mnie zarówno , jak i działają świetnie.

Rampa jest dość standardowa - masa kamyków za 2, moxy, mana crypta, sol ring, grim monolith i copy artifact, tutaj nic nowego się nie wymyśli. W moim decku dobrze się też sprawdza , którym chyba nie gra Sin. Wrzucony w pierwszej pozwala na generała i manę na kontrę w drugiej. Tak samo z kontrami; deniale, mana drainy, commandy, miski, fowy, counterspelle, confluency, dezercje, spelljacki, dismissy, forbidy itp. tutaj raczej standard. Mana base to 36 landów, w tym 4 fetche, u mnie są oczywiście potrzebne ze względu na generała.

Chyba tyle, oczywiście są bribery, treachery, snapek, drake, sfinks, karn, ugin, mindslaver z akademią i taki generalny standard niebieskich decków. Jak kiedyś będę miał czas to przepiszę cały spis, ale myślę, że możesz mieć już jego obraz w głowie, zwłaszcza jeśli dużo razy grałeś z Sinem :D.

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Ostatnio edytowany przez Rarian Nie Lip 03, 2016 11:19 pm, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Re: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Nie Lip 03, 2016 10:55 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Lut 12, 2002 8:32 pm
Posty: 1738
Miejscowość: Sosnowiec
1. Deck brzmi całkiem fajnie.
2. Zaczynacie offtopować :razz:
3. Z PW generałów pobawiłbym się Xenagosem.

_________________
ZeRo Corporation, Zarząd:
; ; ; ;


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Planeswalkerzy jako komanderzy (teoretyczny format)
PostWysłany: Nie Lip 03, 2016 11:12 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 12, 2011 8:31 pm
Posty: 1214
Miejscowość: Katowice
Rarian - wielkie dzięki za poświęcenie trochę czasu. Faktycznie core ten sam, choć mimo kosmetycznych zmian to 2 różne decki.
Chętnie bym kiedyś zagrał z takim buildem dla odmiany.
PS koniec offtopu

_________________
Kurwaaaaaaa, czy Ci ludzie są normalni? - Ewa W.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group