Obecny czas: Nie Gru 15, 2019 2:01 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactician
PostWysłany: Śro Mar 18, 2015 11:26 pm 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
Commander :



Lands (39)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33-35 Forest
36-37 Island
38-39 Plains

Stwory (34)

cmc 1

40 -
41 -
42 -
43 -
44 -

cmc 2

45 -
46 -
47 -
48 -
49 -
50 -
51 -
52 -

cmc 3

53 -
54 -
55 -
56 -
57 -
58 -
59 -
60 -
61 -
62 -
63 -
64 -

cmc 4

65 -
66 -
67 -
68 -
69 -
70 -

cmc 5

71 -
72 -

cmc 6

73 -

Artefakty (7)

74 -
75 -
76 -
77 -
78 -
79 -
80 -

Enchantmenty (4)

81 -
82 -
83 -
84 -

Instanty (11)

85 -
86 -
87 -
88 -
89 -
90 -
91 -
92 -
93 -
94 -
95 -

Sorcery (4):

96 -
97 -
98 -
99 -


Zagrania i istota decku

Talia polega ma agresywnym atakowaniu przeciwników przez większość gry oraz odcinanie ich od podstawowych zasobów (głównie many). Wykorzystuje przy tym dużo efektów ETB oraz flash/instant żeby móc odpowiednio reagować na to co dzieje się w stole. Talia ma pełno tutorów, dzięki czemu jest niezwykle stabilna. Bardzo silny jest w niej Birthing Pod, który w najlepszy sposób wyciąga value z Derevi i stworków. Talia ma odpowiedzi na ogromną liczbę zagrożeń, w tym all-star Cyclonic Rift. Pod tutorami siedzi dosłownie każda karta z decku, więc nie ma co się martwić, że czegoś zabraknie. Rekursja nie jest w dużej ilości, ale nigdy nie stanowiło to problemu. Deck operuje na małej ilości many. Nie uświadczysz tu Tooth and Naila, Ulamoga czy Enter the Infinite. Cel jest prosty - wycisnąć ile się da z jak najmniejszej ilości many. Talia ma w sobie pełno mikrosynergii, dzięki czemu nie nudzę się grając nią, bo zawsze mogę wykorzystać w fajny sposób dostępne karty. Jest to wersja stworzona po prawie 1.5 rocznym testingu i uznaję ją prawie za skończoną. Zostały do zakupu tylko najdroższe karty (Gaea's Cradle, Mana Crypt, Mana Drain, ABUR landy).

Jeśli macie jakieś spostrzeżenia albo fajne karty do polecenia to zamieniam się w słuch i chętnie wdam się w dyskusje nad swoim deckiem.

+ + .
Equip Saffi w Skullclamp. Poświęcam ją celująć w Witnesskę. Dobieram dwie karty. Equip Witnesski i dobieram dwie karty - Witnesska wraca w stół i wraca z grobu Saffi. Zagrywam Saffi i tak w kółko póki mam manę.

+ Derevi.
Zagrywam Derevi i układam triggery: na spód Mentora a na wierzch Derevi - untap landu, który potem tapuję by zapłacić za trigger Mentora. Za 4 many mam Derevi i draw karty.

+ + .
Stworki znikają chroniąć się przed WoG-iem. Wracają z końcem tury. Mentor "widzi" każdego stwora z 2/X i mogę dopłacić za każdego 1 i dobrać kartę. Witnesska wraca Ghostway z grobu na rękę i cała akcja się dzieje w następnej turze dopóki mam manę - jeśli mam w stole Prophet of Kruphix, to już w ogóle bajecznie.

+ .
Stonecloacker usuwa kartę z grobu i wraca sam siebie. W upkeepie następnego gracza dobieram kartę i tak w kółko, póki mam manę na niego.

+ Derevi.
Zagrany w 1 turze Scout pozwala w drugiej turze dostawić land, tapnąć go, żeby położyć kolejny land. Mając GWU zagrywam Derevi i untapuje Scouta. Mogę nim zaatakować za 1 damage, odtapować triggerem i położyć kolejny land z ręki. Dodatkowo w późniejszych turach pozwala położyć X landów z ręki, gdzie X to liczba triggerów Derevi, jaką dysponuję. Rozwiązuje to problem nadmiarowych landów na ręce.

+ .
Z triggera landu szukamy sobie Mistveil Plains, a z Crop Rotation najpotrzebniejszego landa w danym momencie. Z Mistveil Plainsa potem wkładamy na bottom obie karty i całe zagranie można będzie powtórzyć w późniejszej grze.

+ Derevi.
W sumie nie stnieje to żadna wysublimowana synergia. Nadmienię jednak, że w tym decku niezwykle ważne są stwory o cmc=4. Dostęp do Derevi mamy zawsze więc cmc=3 możemy podować cały czas. Z tego zwględu wybór "czwórek" jest istotny i warto go dobrze przemyśleć. Moją faworytką jest Ephara, God of the Polis, ponieważ pozwala dobierać do 4 dodatkowych kart na kółeczko. Derevi dodatkowo odtapowuje z triggera Poda, dzięki czemu można go użyć wielkorotnie podczas swojej tury. Mając

+
Combo znane już z formatu modern, gdzie święci triumfy na scenie turniejowej. Derevi to rówież deck oparty na Birthing Podzie i wyszukanie elementów comba jest bajecznie proste (zwłaszcza gdy w decku mamy jeszcze Survival of the Fittest oraz Wargate). Jak działa combo? Spike Feeder wchodzi do gry z dwoma counterami +1/+1. Za zdjęcie countera +1/+1 daje 2 życia. Archangel mówi, że gdy dostajemy życie kładziemy +1/+1 counter na każdą naszą kreaturę. Gdy więc dostaniemy 2 punkty życia nasze wszystkie stworki rosną o +1/+1 (w tym Spike Feeder) i możemy powtórzyć ten cykl dowolną ilość razy. Daje nam to w rezultacie nieskończoną liczbę życia oraz nieskończenie wielkie stwory.

Kluczowe landy:


W talii jest 8 kreatur z podtypem Wizard (wliczając Derevi). Nie jest to duża liczba, jednakże poszczególne synergie pomiędzy stworami a Riptide Laboratory są tak silne, że warto grać tym landem. Przede wszystkim Laboratorium chroni każdego z Wizardow przed removalem, a zwłaszcza Prophet of Kruphix, Aven Mindcensor, Voidmage Prodigy i Qasali Pridemage. Snapcaster Mage nagle jest powtarzalnym flashbackiem czaru, dzięki czemu zyskujemy card advantage. Glen Elendra jest dzięki niemu prawie nieśmiertelnym Negate'em. Venser, Shaper Savant pozwala cofać złośliwe permanenty oraz cofać ze stosu niechciane spelle naszych wrogów. Z Prophet of Kruphix w stole Laboratorium + Venserem robią frytki.
Derevi w razie potrzeby może też zostać wrócona na rękę - jeśli potrzebne jest użycie jej triggera przed combatem - a była już w stole.


Posiadanie drugiego białego permanentu przy Derevi to nie problem (17 białych permanmentów w talii), więc aktywować Mistveil Plainsa mogę od razu po zagraniu go w stół. Najczęściej wracam do talii tutory oraz one-ofy (tj. Supreme Verdict, Sphinx's Revelation, Opposition oraz Sun Titan i Reveillark) żeby móc je ponownie wykorzystać. Zapobiega też wydeckowaniu się. Raczej nie powracam do talii kreatur, które mogę wrócić do gry Sun Titanem/ Reveillarkiem oraz landów, gdyż napędzają one Knight of the Reliquary oraz Life from the Loam.

_________________________
Karty, którymi już nie gram :

Path to Exile - Swords to Plowshares wystarcza w zupełności. Dodatkowo na niekorzyść PtE wpływa fakt, że szuka przeciwnikowi landu, a ideą Derevi jest odcinanie opponentów od zasobu jakim jest mana.

Heliod, God of the Sun - Założeniem było posiadanie Vigilance dla stworów aby mogły blokować. Dodatkowo tutorowalny jako CMC=4 z Birthing Pod i zapewniał stwory z 2 powera pod Mentor of the Meek. Jednkaże okazał się za wolny w działaniu, a sama jego obecność nie zapewniała żadnego CA, nawet przy dłuższej grze - zwyczajnie brakuje tych 2WW na aktywowanie jego zdolności, a bez masowego Vigilance da się żyć.

Ephara, God of the Polis - Pierwotnie miała zapewnić duży draw przy częstym zagrywaniu Derevi i innych stworów z flashem. Tak samo jak Heliod tutorowalna z B.Poda. Mimo to była zbyt wolnym drawem, a mimo maksymalizacji jej zdolności nawet z Prophet of Kruphix nie zapewniała tego, co po niej oczekiwałem.

Skullclamp - Potężny draw engine. Niestety stworki jakie bym mógł poświęcać bardziej przydają się w stole - nawet mana dorki są istotne przy nabijaniu dodatkowych triggerów z Derevi w combacie. Nie funkcjonowała dobrze nawet z Heliodem - 5 mana dla drawu 2 kart to bardzo dużo.

Stoneforge Mystic - Wraz z usunięciem Skullclampa usunąłem i Mistyczkę. Tutorowałaby tylko Sword of Feast and Famine, a to za mało żeby trzymać ją w talii.

Jace, the Mind Sculptor - Jaki jest Jace wie każdy. Przy ogromnej ilości shuffle efektów jego Brainstorm wydawał się świetny. Efekt +2 kontrolowałby ważniejszego przeciwnika, a Unsummon wracał kluczowe zagrożenia przeciwników. Mimo sporej ilości kreatur i (ówcześnie) vigilance dzięki Heliodowi, Jace nie przezywał zbyt długo, jego efektywność była mizerna. A sam impakt na grę nikły. Dlatego też usunąłem go z talii.

Wordly Tutor - Przyzwanie właściwego stworka jest bardzo fajną opcją. Jednakowoż tutory za 1 maę generują ujemny CA - tracimy kartę tutora, nasz następny draw jest zastąpiony inną kartą, którą dopiero dobierzemy. W tym slocie dużo bardziej wolę Eladamri's Call - ten z kolei jest świetnym tutorem (prawie jak Demonic Tutor).

Coiling Oracle - early drop mający dobrze się cyclingować. Przy 39 landach w decku i aż 7 feczach zbyt rzadko bywał Explore'em. Szybko został więc usunięty z talii z powodu małego CA - jednorazowy draw nie był satysfakcjonujący.

Vedalken Heretic - kolejny szybki stworek mający self-Edric efekt. Szybko wyszło na jaw, że większość graczy chętnie blokuje bo swoimi mana dorkami robiąc wymiany 1-za-1. Jako, że miał małą siłę przebicia usunąłęm go i zastąpiłem Ohran Viperem - mając pseudo-deftacza prawei zawsze zadawał obrażenia.

Aura of Silence - pojawiła się w talii z powodu nadmiernej ilości artefaktów w moim metagame. Działa dobrze z Sun Titanem. Wraz ze zmianą metagame usunąłem z talii pozotawiając jedynie Aura Shards'y. Aktualnie myślę nad powrotem do Aura of Silence przez zwiększenie się przez Commander 2014 liczby artefaktów.

Archangel of Thune + Spike Feeder - po dłuuugim playtestingu wyszło na jaw, że ułożenie kombinacji tych dwóch stworków w stole jest zbyt trudnym zadaniem i zwyczajnie bardziej opłacało się szukać po Academy Rector//Prophet of Kruphix.

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Ostatnio edytowany przez JurekBrodnica, Czw Mar 19, 2015 1:05 am, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Czw Mar 19, 2015 12:01 am 
Sorcerer

Dołączenie: Pią Kwi 05, 2013 6:55 pm
Posty: 146
Miejscowość: Huntingdon /UK / Sosnowiec
A nie lepiej ci wrzucić za ? Deck całkiem fajny ;)

_________________


:b: :g: :r:



Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Czw Mar 19, 2015 1:04 am 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
Bardzo długo testowałem BoP'a. Jego zalett to m.in tutorowalność z Green Sun's Zenith, bycie Ptaszkiem (Seaside Haven) oraz ewazja. Niestety sam w sobie nie zadaje obrażeń - co jest mega istotne w 1/2/3 trze gry, kiedy chcę mieć możliwie najwięcej triggerów Derevi. Z tego samego powodu w talii nie ma . Nie zadaje obrażeń. W pewnym momencie testingu wrzuciłem do spisu żeby dawać +1/+1 tym stworkom, ale :3: :g: :w: to zdecydowanie za dużo na taką akcję. Z pompujących landów ostał się tylko Oran-Rief, the Vastwood, ze względu na fajne działanie przy sporej liczbie untapu.

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Czw Mar 19, 2015 1:14 am 
Administrator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Sty 25, 2009 2:20 am
Posty: 13245
Miejscowość: Warszawa
Ale gdzie jest :( ?

_________________
WANT skupuję (lub wymieniam na angielskie) grywalne azjatyckie karty oraz misprinty i miscuty!
Buy: Angielskie fetche FOIL z ONS - & , token ligowy zakonnika z FRF.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Czw Mar 19, 2015 1:21 am 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
Długą drogę przeszedł u mnie Survival, wielokrotnie był wyjmowany i wkładany ponownie. Od Survivala wolałem przez pewien czas (ciałko, tutorowalność, cmc <3, 2 power, przy Derevi jego untap to nie jest drawback). Zbyt często Survival nic nie robił. Usuwając jednego stwora z ręki nie nabierałem takiego tempa jakiego bym chciał. Nawet był pomysł grania na , żeby jako tako mieć stworka na ręce. Zabawy z SotF kończyły się tym, że discardowałem stworka, zagrywałem tego poszukanego i kończyłem bez żadnego innego stwora na ręce. Zauważ, że mam tylko 34 kreatury w talii, co mocno ogranicza użyteczność Survivala - w tym slocie Birthing Pod jest po prostu lepszy bo "zagrywa" stwora wprost na stół, a najczęściej poświęcałem Derevi, która za :1: :g: :w: :u: wracała i untapowała Poda.

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Czw Mar 19, 2015 1:30 am 
Administrator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Sty 25, 2009 2:20 am
Posty: 13245
Miejscowość: Warszawa
a nie myslales zeby wzorem podow trzymac w 3 manowym slocie pestermite lub exarcha w celu dwukrotnego w turze uzycia lub rampienia sie z 2 do 4?

_________________
WANT skupuję (lub wymieniam na angielskie) grywalne azjatyckie karty oraz misprinty i miscuty!
Buy: Angielskie fetche FOIL z ONS - & , token ligowy zakonnika z FRF.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Czw Mar 19, 2015 1:33 am 
Sorcerer

Dołączenie: Pią Kwi 05, 2013 6:55 pm
Posty: 146
Miejscowość: Huntingdon /UK / Sosnowiec
Tylko 34 ? Ja w Prosshu mam 18 i mi wystarcza. Liczi się ilość nie jakość. Dziwną masz tą taktykę ale skoro deck sprawia ci frajde to znaczy, że masz funn z gry ;) Dziwie się, że nie masz i jako finishera w tym decku. Przy 34 stworkach w decku. Działał by całkiem fajnie.

_________________


:b: :g: :r:



Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Czw Mar 19, 2015 1:49 am 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
Berłoś

Rampienie się z 2 do 4 jest nieco średnie jeśli spojrzysz jakie 4 posiadam w talii. Rozpiszę co by mi to dało gdyby pod był w 1/2 turze.
Hokori, Dust Drinker - poszukanie go jako jedynego stworka + tapnięta mana to lockdown na mój deck.
Academy Rector - w moim metagame zostałby od razu exilowany, wolę nie ryzykować.
Venser, Shaper Savant - jedynie jako poszukanie i cofnięcie samego siebie.
Glen-Elandra Archmage - exile/removal od razu, zupełnie jak w przypadku Rektora.
Restoration Angel - Nie podbiłby zupełnie nic i straciłym cenny efekt.
Clever Impersonator - Jedyny sensowny wybór żeby sklonować Birthing Pod'a.

Nie mam praktycznie żadnej fajnej opcji na przeskok z 2 do 3. Oprócz tego taki motyw zapenia mi sama Derevi, którą mam dostępną zawsze do poda i jest ona cmc=3.

JooVoo

Żeby skutecznie triggerować Derevi potrzebuję nieco tych stworków :) Deck działa bardzo dobrze, co może potwierdzić moje lokalne metagame. i to bardzo ciekawe opcje. Szkoda tylko, że nie mam fajnej siódemki, która połączyłaby go pod Birthing Poda. I generalnie Natural Order byłby nieco słabym one-off'em w decku. Szukałby tylko Behemota i Propheta, a to troszkę za mało. Derevi nie wydaje mi się odpowiedniem archetypem pod tę kartę, ale wiem, że w Prosshu siada jak złoto. Zamiast Behemoth'a myślałem kiedyś nad - bardzo szybko bym ją naładował a stały dopak +5/+5 to już spora różnica dmg. W tym samym slocie testowałem jako spory lifegain i szybsze wykończenie przeciwników. Jak widać - żadnej z tych kart nie ma już w Derevi.

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Czw Mar 19, 2015 2:06 am 
Administrator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Sty 25, 2009 2:20 am
Posty: 13245
Miejscowość: Warszawa
z fajnych 7 jako most dla behemota: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Pewnie warto rozwazyc te ktore zostawiaja po sobie tokeny i sa zielone pod ordera.

_________________
WANT skupuję (lub wymieniam na angielskie) grywalne azjatyckie karty oraz misprinty i miscuty!
Buy: Angielskie fetche FOIL z ONS - & , token ligowy zakonnika z FRF.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Czw Mar 19, 2015 7:45 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Lut 12, 2002 8:32 pm
Posty: 1738
Miejscowość: Sosnowiec
Baaardzo żałuję, ale jeśli bierzemy pod uwagę standardowe bany, to i odpadają ;)
A co do - w Zeganie mam pod niego praktycznie 2 stwory - Vorinclexa i Propheta. Oczywiście, nie jest to tak genialna karta jak za czasów a, ale dalej warta przynajmniej przetestowania.

_________________
ZeRo Corporation, Zarząd:
; ; ; ;


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Czw Mar 19, 2015 9:35 am 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Gru 02, 2005 1:23 pm
Posty: 201
Miejscowość: Toruń
Mało synergii opisałeś, a jest ich w tym decku naprawdę multum. Grając przeciwko temu to często trzeba rzucać damnację w 2 turze, żeby się ustabilizowało. Artefaktyczna mana rampa u przeciwników, też czasem pozwala przejąć im inicjatywę. Deck jest bardzo dobry i ma zawsze praktycznie generała (put, not cast). Archaengel z Feederem, to combo, które się raczej nie wydarza, a do tego - nie wygrywa gry.

_________________
Build your decks to have threats first, answers second.
There are no good answers, only adequate answers.

Proud member of Poznań EDH Team !

MTGO i w REALU:


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Pią Mar 20, 2015 5:48 pm 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
Berłoś

Arbiter of Knollridge - Serio? Ja atakuję ludzi i nie chcę żeby nagle ktoś miał 30+ życia więcej.
Avenger of Zendikar - tym panem grałem bardzo długo i przyznam, że jeśli miałbym dodać Behemota to najprędzej wstawiłym właśnie Avengera. Zapewnia ogromną armię oraz dzięki Sakura-Tribe Scout i Knight of the Reliquary napędza landfall.
Chancellor of the Spires - no chyba nie. Skoro i tak nie gram niebieskim primordialem.
Diluvian Primordial- nie lubię kart, które tak bardzo zależą od moich przeciwników, żeby on był dobry to musiałbym mieć pewność, że ZAWSZE wyciągnie mi Time Warp + jakieś inne frytki. Nie gram z tego samego powodu Bribery czy Acquire.
Elesh Norn, Grand Cenobite - Długo nad nią rozmyślałem, ale nie pasuje mi do końca jej bonus +2/+2 dla mojego teamu. Mentor of the Meek staje się wtedy bezużyteczny, a nader często mam go w stole. Jest wprawdzie świetnym removalem na upierdliwe manodajki czy jakichś innych paziów, ale nie uważam jej za aż tak potrzebny dopak.
Eternal Dragon - ciężko mi to skomentwoać ;p
Foe-Razer Regent - moje stworki nie lubią zbytnio walczyć. Mają małę statystyki a deftacza na próżno szukać ( Ohran Vipera nie chcę tracić). Do figth'owania kiedyś grałem Ulvenwald Tracker, ale średnio się sprawdzał ten fight ;)
Garruk's Horde- 34 stowrów to niezbyt dobra liczba do grania takim panem. Wolę żeby cmc=7 robiło coś potężnego na wejściu (ach gdyby Sylvan Primordial był legalny)
Great Whale - jakbym grał Deadeye Navigatorem - okej, ale nie gram nim, bo za mało robi w tym decku.
Grim Poppet - Triskelion chyba lepszy ^^
Hornet Queen - Avenger of Zendikar robi to znacznie lepiej, więc przy nim pozostane.
Luminate Primordial - o dziwno kiedyś nad nim myślałem. Ale stanęło na tym, że wolę point removal niż 7cmc-sorceryspeed-swordsy
Memnarch -całkiem ciekawa opcja gdybym kręcił inifnity many.
Myr Battlesphere - W Daretti jak najbardziej :)
Palinchron - Wolę go w Big-Mana deckach. Tutaj zwyczajnie nie miałbym z niego pożytku.
Pelakka Wurm - bez przesady, to nie limited RoE ;)
Phyrexian Ingester - sorcery-speed removal za 7 mnie nie jara.
Protean Hulk - Banlista?
Quicksilver Gargantuan- Cmc Clone powinno kończyć się na 4.
Regal Force- Gdybym tylko miał nieco więcej zielonych stworków, to pewnie.
Resolute Archangel - bez jaj ;)
Sphinx of Uthuun - Wolałbym już grać Fact or Fiction niż tym panem. Za to w Zeganie cenię go sobie niezwykle mocno, tak samo jak większość UG typkó jakie mi wymieniłeś Berłosiu.
Sylvan Primordial - Banlista x2?
Trostani's Summoner - Za mały efekt, żeby był warty slota.

Zet

Chyba przekonałeś mnie. Potestuję NAtural Order chociażby do szukania Propheta, nie jest to taka zła opcja. Koszt jest dosyć srogi, ale efekt zacny.

A co do bana S.Primordiala - Niech on nigdy z tej listy nie schodzi :D

pesywistosc

Więcej synergii opiszę jak wrócę do domu wieczorem. Pamiętam nasze gry i ta Damnacja w drugiej to często mus. Artefakty u przeciwników stanowią spory problem, ale to raczej przez fakt, że niewielką uwagę przykuwam do Aura Shards oraz Trygon Predator. Już kiedyś zauważyłem, że muszę częściej mieć te karty w stole.

Dlatego też nie gram już Archangel+Feder. Zbyt rzadko cokolwiek to robiło. Na topdecku jest średnio ;)

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactican
PostWysłany: Sob Mar 21, 2015 2:34 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sty 20, 2010 7:10 am
Posty: 2728
Ja też gram od mniej więcej półtora roku Derevi i mimo że podstawowe założenia mamy z grubsza takie same (niskie CMC, agresywne stwory, mana denial, dużo tanich odpowiedzi, wyciskanie max value z Poda itd.), to jednak w szczegółach dość mocno się różnimy. Jeśli znajdę wieczorem chwilę czasu, to może wrzucę swój spis razem z jakimś komentarzem, a tymczasem trzy podstawowe pytania:
1) Po co ci aż 39 landów? Ja zaczynałem od 37 i testowałem kolejne obniżki - obecnie gram na 35 (owszem, to wymaga dość agresywnego mulliganowania i nieco innego układu rampy niż u ciebie, ale mimo wszystko moim zdaniem warto).
2) Masz aż sześć taplandów ( też tu wliczam, bo daje manę dopiero turę po wejściu) - nie przeszkadza ci to przy tak agresywnym planie na grę? Ja gram tylko jednym taplandem i poważnie rozważam pozbycie się nawet tego jednego.
3) Gdzie jest ? Jeśli grasz Hokorim i Rising Waters, to Orb jest obowiązkowy.

Aha, no i po co opisujesz w założeniach decku synergie z Epharą czy z Archangelem, skoro chwilę później wymieniasz je wśród kart, którymi już nie grasz?

_________________
L1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactician
PostWysłany: Nie Mar 22, 2015 5:47 pm 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
1) Zawsze chcę mieć land na pierwsze 4 tury rozgrywki. I lubię je dobierać, bo zapewniają mi ciągłość zagrywania Derevi i innych spelli w tempo. Gdy grałem na mniej niż 38 to potrafiłem zacinać się na 2-3 landach i nie byłem w stanie się od tego odbić. Dodatkowo dzięki 39 landom mogę spokojnie grać Mox Diamondem. Może utnę jednego landa w najbliższym czasie.

2) Taplandy nie spowalniają mnie tak jak innych. Derevi odtapuje tapnięty land od razu. Gram manlandami ze względu na wszędobylskie mass removale. Po takim WoG-u mogę ożywić manlanda, equipować miecz i ciasnąć dalej. Niedawno dodałem Faerie Conclave do decku i jestem ogromnie zadowolony. Dryad Arbor być musi - Green Sun's Zenith w 1 po Dryadę to jedno z moich ulubionych zagrywek. Jak kupię Gaea's Cradle to wyrzucę Oran-Rief, the Vastwood.

3) Grałem długo Static Orb (który jest lepszy od Winter Orba w mojej opinii), ale zbyt często wyłączałem sam siebie. Point removal na instancie w Derevi, gdy mam tapniętą manę to często przegrana dla mnie.

A te zagrania opisuję, bo może kogoś to zainteresuje jakie inne opcje można wykorzystać w tym decku :)

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Derevi, Empyrial Tactician
PostWysłany: Nie Mar 22, 2015 8:43 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sty 20, 2010 7:10 am
Posty: 2728
JurekBrodnica napisał(a):
1) Zawsze chcę mieć land na pierwsze 4 tury rozgrywki. I lubię je dobierać, bo zapewniają mi ciągłość zagrywania Derevi i innych spelli w tempo. Gdy grałem na mniej niż 38 to potrafiłem zacinać się na 2-3 landach i nie byłem w stanie się od tego odbić. Dodatkowo dzięki 39 landom mogę spokojnie grać Mox Diamondem. Może utnę jednego landa w najbliższym czasie.

Moim zdaniem potrzebujesz nie tyle 4 landów, ile 4 źródeł many na pierwsze 4 tury, a to jest spora różnica. :) Ja nie gram Sakura-Tribe Scoutem, Lotus Cobrą ani nawet Mox Diamondem (chociaż co do tego ostatniego wciąż się waham), za to gram takimi kartami jak np. , , czy sygnety, dzięki czemu mogę sobie pozwolić na mniejszą liczbę landów, a mimo to być do przodu z maną.
JurekBrodnica napisał(a):
2) Taplandy nie spowalniają mnie tak jak innych. Derevi odtapuje tapnięty land od razu. Gram manlandami ze względu na wszędobylskie mass removale. Po takim WoG-u mogę ożywić manlanda, equipować miecz i ciasnąć dalej. Niedawno dodałem Faerie Conclave do decku i jestem ogromnie zadowolony. Dryad Arbor być musi - Green Sun's Zenith w 1 po Dryadę to jedno z moich ulubionych zagrywek. Jak kupię Gaea's Cradle to wyrzucę Oran-Rief, the Vastwood.

Jasne, odtapujesz je generałem, ale dopiero wtedy, jak będziesz miał go już na stole - taplandy na startowej ręce spowalniają ci całe wczesne aggro, a przede wszystkim opóźniają wystawienie generała o turę (a do tego fatalnie działają z Hokorim, Rising Waters czy Tangle Wire). Ja mam trochę więcej staxa i kontr, więc wrathów się jakoś specjalnie nie boję, za to taplandy psują mi cały plan na grę. O ile mogę zrozumieć np. Dryad Arbor czy nawet Faerie Conclave, o tyle takie karty jak Oran-Rief czy Stirring Wildwood moim zdaniem są zdecydowanie za wolne.
JurekBrodnica napisał(a):
3) Grałem długo Static Orb (który jest lepszy od Winter Orba w mojej opinii), ale zbyt często wyłączałem sam siebie. Point removal na instancie w Derevi, gdy mam tapniętą manę to często przegrana dla mnie.

Po pierwsze: kompletnie nie kupuję twojej logiki. Grasz przecież Hokorim i Rising Waters, które robią dokładnie to samo co Winter Orb, ale są dwa razy droższe, więc opisany przez ciebie scenariusz (instantowy removal w generała) boli cię przy Hokorim/RW jeszcze bardziej niż przy Orbie. Owszem, Hokoriego czy RW można wstawić Podem, ale jeśli nie masz Poda, za to masz Hokoriego/RW na ręku, to jesteś w dużo gorszej sytuacji niż gdybyś miał na ręce Orba.

Po drugie: jest lepszy od a chyba tylko w dwóch przypadkach: jeśli masz sposób, żeby go tapnąć z końcem tury ostatniego przeciwnika (czyli realnie rzecz biorąc Opozycja lub sporo otwartej many plus Seaside Haven) albo jeśli grasz przeciwko taliom z mnóstwem artefaktycznej many. Przeciwko zdecydowanej większości decków wolę Winter Orba, bo po pierwsze, Static Orb pozwala im odtapować dwa landy i dostawić trzeciego (a za trzy many to już jest sporo odpowiedzi na mój stół), a po drugie, Static Orb boli mnie samego dużo bardziej, jeśli nie mam czegoś w stylu Propheta czy SoFaF na stole. Grałem kiedyś Static Orbem, ale w końcu go wywaliłem, bo był zbyt sytuacyjny.

_________________
L1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Derevi, Empyrial Tactician
PostWysłany: Sob Mar 28, 2015 6:48 pm 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
Spike

W moim metagame jest tak ogromna liczba artifact destroyu, że odpuściłem sobie granie Sygnetami ze względu, że zagrane w drugiej turze nia tapną się same dla many a to, że dodają mi +1 mana nie jest dla mnie czyms ekscytującym. Często byłaby to strata tury w tym decku. Wszędobylskie Creeping Corriosion, Trygon Predator czy upierdliwe Aura Shards zniechęcają mnie do grania sygnetami. Co do Farseek i spółki: Wolę grać na stworkach, które mnie rampią (taka filozofia decku). Dodatkowo do Lotus Cobry mam osobisty sentynemnt. Świetnie działa z Sakura-Tribe Scoutem i Knight of the Reliquary oraz 7 feczami w talii.

Do 35 landów to nie zejdę nigdy xD Wydaje mi się absurdalnie niska ta liczba. Aczkolwiek w tym tygodniu usunąłem już Oran-Rief, the Vastwood i w jego miejsce wstawiłem Shaman of the Forgotten Ways jako kartę do testingu.

Na razie Shaman sprawdza się perfekcyjnie. Idealnie siada w mana curve. Ma 2 z przodu więc działa z Mentorem i Reveillarkiem, zielony stwór do wyszukania z Zenita, Calla i Poda. Wchodząc w drugiej daje aż 2 many w trzeciej na dowolnego stworka. Jego zdolność za GG9 potrafi wygrać grę bardzo szybko. Zwłaszcza że w combacie mogę osiągnąć 11 many za pomocą Mana Vaulta i 3 triggerów od Derevi.

Co do Wildwooda - to jest najgorszy tapland jakiego mam, ale wielokrotnie pokazywał pazur, gdy bronił przed jakimś atakiem Prossha czy innego badziewia. Jak już wspomniałem - świetnie nosi miecz po Wracie. Oran-Rief, the Vastwood zgodnie z sugestią.

Może powrócę do grania Static Orbem? Podoba mi się on bardziej ponieważ trzyma w szachu każdy typ permanentu, a nie tylko landy tak jak Winter Orb (fakt, że untapnie dwa, ale nie zagrywam Orba w stół nie mając ochrony w postaci Swan Songa czy UU na Voidmage Prodigy).

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Derevi, Empyrial Tactician
PostWysłany: Nie Mar 29, 2015 9:15 am 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Gru 02, 2005 1:23 pm
Posty: 201
Miejscowość: Toruń
Co do Winter Orba w tym decku, to fakt że kosztuje 2 mana a nie 4 nie czyni go lepszym od Hokoriego lub Rising Waters. Po pierwsze jest wrażliwy na artefaktyczny removal. Po drugie nie szuka się z Poda. Po trzecie nie szuka się z Rectora. Po czwarte - oba opisane przeze mnie przypadki nie zmuszają do placenia za ten efekt rzeczowych 4 mana.
A 3 takie efekty nie są chyba konieczne?

_________________
Build your decks to have threats first, answers second.
There are no good answers, only adequate answers.

Proud member of Poznań EDH Team !

MTGO i w REALU:


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Derevi, Empyrial Tactician
PostWysłany: Czw Cze 30, 2016 9:37 pm 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
Commander :



Lands (38)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31-34 Forest
35-36 Island
37-38 Plains

Stwory (35)

cmc 1

39 -
40 -
41 -
42 -
43 -

cmc 2

44 -
45 -
46 -
47 -
48 -
49 -
50 -
51 -
52 -

cmc 3

53 -
54 -
55 -
56 -
57 -
58 -
59 -
60 -
61 -
62 -
63 -
64 -
65 -

cmc 4

66 -
67 -
68 -
69 -
70 -
71 -

cmc 5

72 -
73 -

cmc 6

74 -

Artefakty (7)

75 -
76 -
77 -
78 -
79 -
80 -
81 -
82 -

Enchantmenty (4)

83 -
84 -
85 -
86 -

Instanty (11)

87 -
88 -
89 -
90 -
91 -
92 -
93 -
94 -
95 -
96 -

Sorcery (4):

97 -
98 -
99 -


Talia przeszła nieco zmian. Ze stworkowego aggro z małą ilością taxu, przerodziło się w bardziej kontrolną wersję z większą ilością tax stworków + doszły dobre karty takie jak Mana Crypt i Mana Drain. Po banie Prophet of Kruphix ( [*] ), w jego miejsce weszła Seedborn Muse. Większy nacisk położyłem na czary X2, które dobrze działają z Sol Ringiem i Cryptą.
Macie jakieś sugestie ?

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Derevi, Empyrial Tactician
PostWysłany: Sob Lip 02, 2016 8:52 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sty 20, 2010 7:10 am
Posty: 2728
JurekBrodnica napisał(a):
Macie jakieś sugestie ?

Grasz zupełnie inną wersją Derevi niż ja, więc ograniczę się do jednej uwagi: jak ci się sprawdza Yisan? Bo na moje oko bez odpowiedniego wsparcia (tzn. plus , których nie masz) to wygląda na strasznie powolny i manożerny engine.

_________________
L1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Derevi, Empyrial Tactician
PostWysłany: Sob Lip 02, 2016 1:29 pm 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
Yisan jest wybitny. Masz rację, że ze Gaea's Cradle jest gorszy, ale dla mnie działa jako świetny CA engine. W pierwszym szukaniu wstawia Serra Ascendant,co pozwala walczyć z moim agresywnym meta. Najczęściej i tak odpalam go w combacie, gdzie jest tyle triggerów z Derevi, że mogę go odpalić 2+ krotnie i tym łatwo jest wygrać. Na instancie potrafi wstawić kontrę, removal, stax effect. Im dłużej nim gram tym wydaje mi się lepszy. Ma dobrą synergię z Mistveil Plains i dobiera kartę z Mentor of the Meek.

Potrafi zaskoczyć przeciwnika, bo dropy za 2-3-4 robią grę. Potrafi zrobić fajne skoki. Np. Elf->Thalia->Vryn's Wingmare->Hokori->Muza i po czymś gra się wygodniej. Szuka paliwa pod Birthing Poda.

Generalnie - jest ok :)

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group