Obecny czas: Czw Gru 12, 2019 5:36 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Krenko, Mob Boss (aggro, multi)
PostWysłany: Sob Sie 09, 2014 2:01 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Sty 20, 2014 8:43 pm
Posty: 264
Miejscowość: Olsztyn
Aggro Multi - tribal na Goblinach

------------------------------------------

:r: :r: Generał :r: :r:


Land (33):
19 x (Snow pod )
(Goblinów nie można skontrować)
(Dodatkowy Goblin zawsze się przyda)
(Dopak Goblina może się przydać)
(Dodatkowe obrażenia mogą się przydać albo do sprzątnięcia blokowacza albo do dobicia przeciwnika)
(Nie jestem przekonany czy to dobry wybór do tej talii)
(Np nieblokowalność na artefakty. Może do blokowania jakiegoś wielkiego typa bez trampek się nada?)
(Może się nada?)
(Dodatkowa mana zawsze się przyda)
(Dodatkowy draw jest OK)
(Dodałem go z myślą o usunięcia typa z protekcją na czerwony)
(Nie wiem czy to dobry wybór)
(Dodałem go z myślą o przyspieszeniu rzucenia droższych kart)
(Dodałem, go żeby przyspieszyć rzucanie lądów. Pytanie czy się sprawdzi. Może z , by dobrze zadziałało?)
(Może trochę przyspieszy aggro?)

CMC 0
(Szybsze wyjście aggro typów)

CMC 1
(Szybsze wyjście aggro typów)
(mana)
(szybsze wyjście aggro typów)
(draw)
(mana)
(accel)
(dopak)
(first strike, trample)
(paker)
(regeneracja)

CMC 2
(szybsze wyjście aggro typów)
(Odtapowanie Krenko lub Kiki)
(draw)
(+2/+2)
(Podrzucenie góry = nieblokowalność)
(tutor)
(accel)
(accel)
(dopak)
(dopak)
(paker)

CMC 3
(Odtapowanie Krenko lub Kiki)
(draw)
(+1/+0 za każdego atakującego goblina)
(nieblokowalność/lock)
(nieblokowalność/lock)
(draw)
(draw)
(accel; dopak)
(dopak)
(dopak)
(dopak)
(paker)
(jeszcze więcej Goblinów; paker)
(+1/+1; jest goblinem; przeciw protekcji na czerwony)
(snajper; nie jestem pewien czy w tej talii ma sens, lepiej chyba atakować niż strzelać za 1/2 dmg)

CMC 4
(+2/+0; +0/+2; Odtapowanie Krenko lub Kiki)
(+1/+1; Mana)
(Mana)
(draw)
(+x/+x)
(draw)
(+1/+1 za każdego innego)
(draw)
(accel)
(paker)
(Za 4 mana 3 Gobliny)
(anihilacja)
(eliminacja blokowaczy, ewentualnie dobicie gracza)
(Nieblokowalność)

CMC 5 (To już spory koszt na aggro, dlatego od CMC 5 będę surowszy dla kart)
(+1/+1 za każdego innego; no tutaj uważam, że warto zapłacić 5 many)
(+1/+1; flying, indestructible; tutaj też nie mam wątpliwości - warto zapłacić 5 mana za takie bonusy)
(obrażenia x2; to też jest całkiem sympatyczny efekt)
:3: :r: :r: (snajper, tokeny; 5 many za 4 Gobliny? Chociaż można jakimś tutorem to potraktować)
(ten gość może się przydać do odtapowania Krenko; zwłaszcza, że jest Goblinem)
(draw; karta droga; efekt ciekawy ale mam już tańszy draw; czy karta warta swojego kosztu do aggro?)
:5: (+1/+1; Mana; Tutaj mam wątpliwości; 5 many to może za dużo jak na szukanie źródeł many a dopak malutki?)
(draw; 5 many to dużo i jeszcze trzeba dopłacać za draw; Nie jestem pewien)

CMC 6
(double strike; myślę, że to może namieszać nawet i przy takim koszcie)
(koszt duży, ale przy convoke możemy to bardzo szybko odpalić)
(+1/+1; Mana; Efekty fajne ale nie jestem pewien czy przy aggro za taki koszt będzie potrzebna dodatkowa mana i mały dopak)
(3 Gobliny za 6 mana??? Wydaje mi się, że coś za drogo jak na ten efekt)
(+1/+1; draw; przeciw protekcji na czerwony; efekty fajne ale wydwać aż 6 mana na coś takiego???)

CMC 7
(masa dopaków; tu nie mam wątpliwości - koszt drogi ale efekty cudowne)

CMC 8
(draw; efekt ciekawy, ale trzeba uzbierać kupę many i do tego momentu możne już być po grze; Nie za bardzo jestem przekonany)


------------------------------

Karty które były rozpatrywane:
(efekty potrzebują dużo many; to nie elfy żeby mieć milion many do odpalania efektów)
(chyba są lepsze efekty)
(wydaje mi się, że mam już lepsze efekty)
(Wydaje mi się, że wróci do talii na takie cuda jak: , i , itp)
(zdecydowanie za drogie jak na aggro)
(niby mam już draw; szkoda że nie ma protekcji na czarny na destroy)
(możliwe, że wróci do talii)
(chyba nie do aggro???)
(efekt ciekawy, może wróci do talii)
(wydaje mi się efekt słaby jak na 4 mana)
(może wróci do talii - nakręca Krenko???)
(niby może blokować protekcję na czerwony, ale za 3 mana raczej są lepsze efekty)
(może wróci - może być ciekawy finiszer???)


Ostatnio edytowany przez Rzezniczek Nie Sty 18, 2015 10:20 pm, edytowano w sumie 54 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Sob Sie 09, 2014 2:11 pm 
Planeswalker

Dołączenie: Czw Wrz 23, 2010 9:02 pm
Posty: 5892
Miejscowość: Warszawa
Są dwie talie...
Ale w jaki one niby sposób współpracują? Powiedziałbym wręcz, że wiele kart ma tu antysynergię z drugim deckiem.

_________________
Want/Have: viewtopic.php?f=149&t=49284&p=729695#p729695


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Sob Sie 09, 2014 3:26 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Sty 20, 2014 8:43 pm
Posty: 264
Miejscowość: Olsztyn
Właśnie próbuję coś sklecić. Na razie coś takiego wymyśliłem. Nie wiem w którym pójść dalej kierunku żeby to udoskonalić. Na pewno chciałbym zostać przy Goblinach w obu taliach.

Które karty tworzą antysynegrię? Jakie dołożyć żeby te dwie talie bardziej ze sobą współpracowały przeciwko innym graczom?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Sob Sie 09, 2014 3:30 pm 
Planeswalker

Dołączenie: Czw Wrz 23, 2010 9:02 pm
Posty: 5892
Miejscowość: Warszawa
Choćby grave pact w jednej talii, kiedy druga jest creature based?
Zdajesz sobie sprawę, że to, że w obu deckach są goby nijak nie nadaje im synergiczności?

_________________
Want/Have: viewtopic.php?f=149&t=49284&p=729695#p729695


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Sob Sie 09, 2014 4:23 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Sty 20, 2014 8:43 pm
Posty: 264
Miejscowość: Olsztyn
A w którym kierunku pójść żeby im nadać synegriczność?

Z tym poświęcaniem to chyba nie było by tak źle. Przeciwnicy by zrzucali krity a Krenko-Generał by produkował dużo tokenów do poświęceń.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Sob Sie 09, 2014 8:01 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sty 20, 2010 7:10 am
Posty: 2728
Pomijam już, że obie te talie są źle złożone (totalny brak rampy, fatalna manabase itd.), ale przede wszystkim cały twój pomysł nie ma większego sensu. Wymyśliłeś sobie dwa decki, które robią prawie dokładnie to samo - mają z grubsza ten sam plan na grę i składają się w większości od tych samych rzeczy. Jeśli chcesz mieć talie, które będą ze sobą współpracowały, powinieneś złożyć dwa różne archetypy, które będą wzajemnie pokrywały swoje niedostatki - np. aggro do szybkiego naporu plus kontrolę do obrony tego naporu itd.

_________________
L1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Sob Sie 09, 2014 10:22 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Sty 20, 2014 8:43 pm
Posty: 264
Miejscowość: Olsztyn
Chcę jakiś klimat armii Goblinów zachować dla dwóch talii dla zachowania klimatu.

Czyli lepiej jakbym złożył MonoReda i np. kontrolę Red/Blue do kontroli? Jakby to mniej więcej miało wyglądać? Na jakim generale?

Jakieś propozycje rampowania się do tego MonoReda?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Sob Sie 09, 2014 10:36 pm 
Planeswalker

Dołączenie: Czw Wrz 23, 2010 9:02 pm
Posty: 5892
Miejscowość: Warszawa
Cytuj:
Jakieś propozycje rampowania się do tego MonoReda?

Poczytaj cokolwiek na temat formatu... Cokolwiek... Internet wala się od list najlepszych kart do EDH robiących dane rzeczy. Choćby na salwacji, a i u nas jakaś gdzieś jest.

Twoim problemem jest to, że składasz coś kompletnie niegrywalnego, oparte o nieszczególnie grywalne założenia i upchanego fatalnymi kartami.
Rzezniczek napisał(a):
Chcę jakiś klimat armii Goblinów zachować dla dwóch talii dla zachowania klimatu.

Za to nie bedzie grywalne.
Rzezniczek napisał(a):
Czyli lepiej jakbym złożył MonoReda i np. kontrolę Red/Blue do kontroli? Jakby to mniej więcej miało wyglądać? Na jakim generale?

Przeczytać cokolwiek o formacie. Cokolwiek. Potem przypomnieć sobie zasadę o tym, że nie prosi się o składanie talii od zera co właśnie robisz.
Talię w EDH zaczynasz od decyzji na temat podstawowych założeń. Co ma robić, jak? Czy ma być oparta na generale czy generał jest pod kolory? Potem ...

np przeczytaj to: http://www.mtgsalvation.com/forums/the- ... ander-deck
Co by tam nie było nauczysz się jakichś podstaw.

_________________
Want/Have: viewtopic.php?f=149&t=49284&p=729695#p729695


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Sob Sie 09, 2014 11:21 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Sty 20, 2014 8:43 pm
Posty: 264
Miejscowość: Olsztyn
No właśnie te dwie talie były składane według tematów z Salvacji. :shock2:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Nie Sie 10, 2014 12:19 am 
Planeswalker

Dołączenie: Czw Wrz 23, 2010 9:02 pm
Posty: 5892
Miejscowość: Warszawa
Nie wiem skąd wziąłeś pomysły, ale karty pokroju outlandera sugerują, że nie z miejsca którego powinieneś.
A teraz idź i przeczytaj link który ci dałem by dowiedzieć się czegoś o podstawie robienia decków do edh. Potem powinieneś zauważyć przynajmniej część popełnionych błędów. Na przyszłość naprawdę lepiej jest przeczytać cosik o podstawach formatu, a nie netdeckować talię wątpliwego pochodzenia.

A na koniec drobna podpowiedź: Jeśli są karty które sprawiają, że masz autolose w danej grze (a do tego nie jesteś w stanie na tą kartę w żaden sposób odpowiedzieć) to znaczy, że coś spieprzyłeś składając deck. Sam sobie odpowiedz co oznacza złożenie dwóch decków do 2hg które mają autowtopę od jednej karty i zero odpowiedzi na nią (a ocziwiście takich pojedynczych kart jest znacznie więcej).

_________________
Want/Have: viewtopic.php?f=149&t=49284&p=729695#p729695


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Pon Sie 11, 2014 11:25 am 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sie 31, 2011 9:05 am
Posty: 364
Miejscowość: Lublin
Rzezniczku EDH to format casualowy, stworzony tylko i wyłącznie do zabawy.
Jeżeli chcesz złożyć 2 decki na goblinach zrób to - pobaw się nimi, potestuj karty - w taki sposób najszybciej dowiesz się co w nich gra a co nie. Nie słuchaj ludzi, którzy piszą, że któraś karta jest gorsza czy lepsza - to Ty o tym decydujesz. Lubisz gobliny to spróbuj złożyć dwie takie talie, dokonać pewnych wyborów - kolejnych zmian, aż dojdziesz do ostatecznego spisu (jeżeli w ogóle da się w EDHu stworzyć coś takiego jak "ostateczny spis")

2HG bardziej przypomina frencha niż multi, najlepiej sprawdzają się kombinacje aggro-kontroli, ale to zależy też z kim grasz :)
Pewnie to już zauważyłeś ale - nie licz na zbyt wiele pomocy (czy wyrozumiałości :huh: ) od wyjadaczy tego forum :razz:

_________________
"Humor to władza. Władza nad tym z czego się śmiejemy"

Mój HAVE/WANT
http://www.mtgnews.pl/forum/viewtopic.php?f=55&t=72233&p=1172027#p1172027


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Pon Sie 11, 2014 12:21 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 11:00 pm
Posty: 3060
Miejscowość: Warszawa Posty: 14567
Jedną z najwartościowszych rzeczy na forum są te tycie przyjemności każdego dnia jak ktoś np. szuka pomocy z gotową już talią, a inne osoby każą mu googlować gotowe rozwiązania albo porady. Od siebie jeszcze dodam, że takich porad do commandera może być mnóstwo i nawet nie wiem czy da się trafić w odpowiednią kompilację, a potem jeszcze chcieć przeczytać coś, co teoretycznie powinno mieć objętość podręcznika. Nie wspominając już o tym, że jak Grell trafnie zauważył, edh jest formatem do zabawy, więc większość materiału przygotowanego w internecie przez tryhardów na wstępie odpada.

W tych taliach mi najbardziej brakuje . W slocie drawu jako card advanatage widziałbym też u Krenko , chociaż akurat nigdy nie widziałem jak gobliny to rzucają, ale przy takiej liczbie tokenów chyba powinno działać. Gobliny mają też problem z niektórymi enchantmentami jak i , więc poza karnem wrzuciłbym dodatkowo , który wg mnie jest nawet lepszy od planeswalkera i też niszczy . Nie wiem do końca o jakie protekcje na czerwony chodzi, ale goblinom one chyba aż tak nie przeszkadzają... Ale jeśli masz problemy np. z ami, ami i podobnymi, to jeszcze jedną działającą kartą jest .

Nie za bardzo mi się też podoba tak mała liczba landów w Krenko, chociaż możliwe że to działa. W worcie chyba niektóre karty są za drogie, np. sheoldred, który wg mnie jednak za wolno reanimuje, bo gobliny są wszystkie małe, skullclamp powinien nadrobić i po prostu dokopać się do nowych gobosów. Jeszcze nie widzę za bardzo sensu w equipmentach z lifelinkiem, bo po pierwsze aggro raczej nie ma z życiem aż takich problemów i powinno jak najwięcej atakować, a miecze kosztują tempo i nawet nie masz odpowiednio wielkich potworów, żeby się opłacało je ekwipować. Jednak wolałbym je wywalić i dodać samo .

jest dobrym goblinem.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Gobliny (dwie talie współpracujące na multi)
PostWysłany: Pon Sie 11, 2014 6:08 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Sty 20, 2014 8:43 pm
Posty: 264
Miejscowość: Olsztyn
Dziękuję za wszystkie opinie. Dla klimatu zostanę przy armiach goblinów. Zrobię tak jak piszecie: jedna talia agresywna, druga talia kontrolna. Najpierw dokończę agresywną talię na Krenko.

Z tej talii poniżej rezygnuję celem złożenia kontroli (poniżej talia z której zrezygnowałem - załączam żeby było wiadomo o czym była mowa w pierwszych postach):

Cytuj:
:r: :b: Generał :r: :b:


Land:

18 x
17 x

Buffs:


– lifelink (np. po drawie)
– lifelink (np. po drawie)
– lifelink (np. po drawie), wraca z grobu






Other:











Draw:




Lock:




Gobliny czarne:











Gobliny czerwone:






























Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Krenko, Mob Boss (aggro, multi)
PostWysłany: Nie Sty 18, 2015 10:27 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Sty 20, 2014 8:43 pm
Posty: 264
Miejscowość: Olsztyn
Długo myślałem nad tą talią. Przede wszystkim wydaje mi się, że mam za drogie w koszcie karty jak na aggro i wstępnie myślałem żeby trochę droższych kart odrzucić a dołożyć Goblinów o CMC=1 lub max 2 żeby się od razu wysypywać. Do każdej karty starałem się dopisać krótką notatkę i uporządkować spis żeby był bardziej czytelny. Prosiłbym o komentarze te pozytywne a przede wszystkim negatywne które pomogą mi poprawić talię do turnieju multi/single.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
:kiss:

Aktualna talia w pierwszym poście.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group