Obecny czas: Pon Lis 18, 2019 9:43 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 233 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Czw Sie 06, 2015 9:13 am 
Apprentice

Dołączenie: Czw Lip 16, 2015 11:19 am
Posty: 32
Ajudah napisał(a):
jaszczomp napisał(a):
A co w przypadku przejęcia kontroli nad innego koloru stworem?
Nie rozumiem. Skoro przejmujesz kontrolę nad stworem, to jest już na battlefieldzie, więc nie musisz go zagrywać, right? Fakt, że nie mógłbyś go zagrać, bo jest w kolorze spoza color identity Twojego generała, w niczym Ci nie przeszkadza.


Miałem na myśli to, czy mana off-color w koszcie umiejętności jest jedynym czynnikiem ograniczającym? Czyli mogę używać umiejętności które jej nie wymagają?

Ajudah napisał(a):
jaszczomp napisał(a):
Czyli generalnie nie ma co się bawić w karty kradnące spelle przeciwnika z cmentarza, bo i tak nie będę miał na nie many
Z prawdziwych przesłanek wyprowadziłeś fałszywy wniosek. Imho fakt, że nie da się używać aktywowanych zdolności off-color nie oznacza, że nie ma co kraść cudzych stworów. Wiele kritów grywalnych w edehu zazwyczaj robi coś mocnego na wejściu (także z grobu).


Krity tak. Miałem na myśli to, że sensu nie ma exilowanie czarów, na które nie będę miał many (poza faktem, że pozbawiam przeciwnika dostępu do nich).


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Czw Sie 06, 2015 9:38 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Sty 10, 2011 1:02 am
Posty: 2826
Miejscowość: Warszawa
jaszczomp napisał(a):
Miałem na myśli to, czy mana off-color w koszcie umiejętności jest jedynym czynnikiem ograniczającym? Czyli mogę używać umiejętności które jej nie wymagają?

Tak, możesz :)

_________________
HAVE: precjoza, cymelia, białe kruki
crokaycete napisał(a):
When casting , it is appropriate to yell "I was behind the tree, you stupid bastard" to announce the spell.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 6:08 pm 
Mage

Dołączenie: Czw Paź 14, 2010 6:19 pm
Posty: 503
Zmiany, zmiany !

Multiplayer

* Commander-specific mulligan rules are removed
* Rule 4 (mana generation restriction) is removed
* Prophet of Kruphix is banned

http://mtgcommander.net/Forum/viewtopic.php?f=1&t=18057

DuelCommander

Cataclysm is allowed.
Cataclysm is added to the Orange List.
Tasigur, the Golden Fang is a threat and is added to the Red List as a commander.
Necrotic Ooze is added to the Orange List.
Yisan, the Wanderer Bard is added to the Orange List as a commander.

http://www.duelcommander.com/

TinyLaders

Nie podało jeszcze informacji.

Co sądzicie o zmianach? :)

_________________
viewtopic.php?f=55&t=51579
Sprzedam Promki Sędziowskie !


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 6:23 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Lut 12, 2002 8:32 pm
Posty: 1738
Miejscowość: Sosnowiec
JurekBrodnica napisał(a):
Zmiany, zmiany !

Multiplayer

* Commander-specific mulligan rules are removed
* Rule 4 (mana generation restriction) is removed
* Prophet of Kruphix is banned

Co sądzicie o zmianach? :)

ad.1 - first-one-free gramy od kilku lat, Vancouver dodaliśmy zaraz po PT, nic nowego.
ad.2 - tak jak napisali - zmiana o marginalnym znaczeniu, w 99% tego nie zauważymy, w 1% będzie z tego niezła zabawa.
ad.3 - w końcu musiało się to stać, cóż zrobić: umarł Prophet, niech żyje wolny slot!

_________________
ZeRo Corporation, Zarząd:
; ; ; ;


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 7:07 pm 
Moderator

Dołączenie: Wto Kwi 07, 2009 9:27 pm
Posty: 760
Miejscowość: Kraków
Bardzo przyjemne zmiany ^^

Odnośnie mulliganów: od ostatniego rules annoucement graliśmy w Krakowie dokładnie tak jak to teraz opisali i prawie nikt nie narzekał na zmiany, w moim odczucie grało się lepiej, więc dla nas to nic nowego. Jedyne co można napisać to +1.

Odnośnie generacji many: to jest fragment, który mnie najbardziej cieszy, o ile niemożliwość dodania do poola 'nieswojej' many było w jakimś tam stopniu klimatyczne to nie było najbardziej logiczne. I te kilka przypadków na sto kiedy to ma znaczenie raczej poprawia grę utrudnia/pogarsza - kolejna zmiana na lepsze, moje praetor's grasp, spelljack i blatant thievery tylko się cieszą.

Odnośnie propheta: co prawda meta w Krakowie względem propheta się bardzo ustabilizowało, bo ludzie w końcu zaczęli grać odpowiedziami i nie jest już tak, że w każdym UGx decku musi być prophet, ale ban jak najbardziej zasłużony i na pewno nie będę go żałować, a na pewno mniej niż zielonego tytana ;)
Tak jak to już Zet podsumował - ot zwolnił się slot na coś fajniejszego.

_________________
Cytuj:
Patologia sensem życia


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 7:26 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Jej, akurat wyjałem propheta z decku dosłownie tydzień temu, bo stwierdziłem, że jest już za słaby :). Fajny ban. Prophet nie był moim zdaniem za mocną kartą, power levelem nie stał obok takich tuz jak :g: primordial czy griselbrand, baaa, w wielu deckach :u: :g: :x: się nim nie grało, bo zwyczajnie było tam za mało stworów, ale ban jest fajny, bo zwalnia wielu deckom slota z nudnej, przedłużającej rozgrywkę karty. Propsuję.

Vancouverskie mulligany gramy już od pół roku, odkąd meta zrobiło się bardziej competetive i są w oczywisty sposób lepsze i nikt raczej na nie narzeka, partial paris zbyt premiuje szybkie combo.

Wykreślenie rule 4 również ma mój miecz, wiadomo, że to nie zmieni niemal nic, ale jak najbardziej ma to sens i jest bardziej intuicyjne :).

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 7:50 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 12, 2011 8:31 pm
Posty: 1214
Miejscowość: Katowice
A ja liczyłem na unban Braids :(

_________________
Kurwaaaaaaa, czy Ci ludzie są normalni? - Ewa W.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 7:57 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Cytuj:
A ja liczyłem na unban Braids :(

Braids to jeden z najdziwniejszych banów jak na tę chwilę, ale chyba boją się, że mogłaby być zbyt opresyjnym generałem w mniej competetive meta (tak jakby teferi czy derevi nimi nie byli xD).

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Re: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 8:11 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Lut 12, 2002 8:32 pm
Posty: 1738
Miejscowość: Sosnowiec
Ja tylko żałuję, że pogorszyl mi się MU z Sinem, który i tak był nie najlepszy :(

_________________
ZeRo Corporation, Zarząd:
; ; ; ;


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 8:17 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sty 20, 2010 7:10 am
Posty: 2728
Zet napisał(a):
Ja tylko żałuję, że pogorszyl mi się MU z Sinem, który i tak był nie najlepszy :(

Mimo tego, że w moim decku zbanowanie Propheta prawdopodobnie zwolni dwa sloty (w twoim tylko jeden), to i tak ciebie ten ban chyba bardziej zaboli, bez względu na matchup.

_________________
L1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 8:30 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 12, 2011 8:31 pm
Posty: 1214
Miejscowość: Katowice
Rarian napisał(a):
Braids to jeden z najdziwniejszych banów jak na tę chwilę, ale chyba boją się, że mogłaby być zbyt opresyjnym generałem w mniej competetive meta (tak jakby teferi czy derevi nimi nie byli xD).


To niech zrobią unba z banem jako commander

_________________
Kurwaaaaaaa, czy Ci ludzie są normalni? - Ewa W.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 8:31 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Lut 12, 2002 8:32 pm
Posty: 1738
Miejscowość: Sosnowiec
Nikogo w Kato nie zaboli tak bardzo jak mnie, ale cóż zrobić. Przy czym innych graczy jeszcze mógłbym przeczekać i skręcić się z zaskoczenia, ale przy kontrach i turach Sina to już będzie koszmar.
Edit: podoba mi się jedna lista banów, bez rozdzielania commander/całkowity ban. Dlatego nie będę kibicował Braids.

_________________
ZeRo Corporation, Zarząd:
; ; ; ;


Ostatnio edytowany przez Zet, Pon Sty 18, 2016 8:34 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 8:32 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Cytuj:
To niech zrobią unba z banem jako commander

No własnie nie mogą, bo zrezygnowali z takich banów :D to akurat dobrze, ale tak czy siak powinni odbanować braids, naprawdę jest dużo lepszych generałów niż ona.

Hm w sumie sensowne zastosowanie kasacji rule 4 to granie w 3-kolorowych deckach, przy BoPie, Mana Confluence, City of Brass, Lotus Petalach, Mox Diamondach i innych takich kartach :D Wiadomo, że pewnie rzadko kiedy będzie to opłacalne, ale w sumie fajny feature.

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 9:47 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 11:00 pm
Posty: 3060
Miejscowość: Warszawa Posty: 14567
JurekBrodnica napisał(a):
Multiplayer

* Commander-specific mulligan rules are removed
* Rule 4 (mana generation restriction) is removed
* Prophet of Kruphix is banned

lol zajebiście.
zasada 4 mogła być natomiast ciekawa w połączeniu z szóstym kolorem, gdzie z rainbow landów dodawałoby się manę na eldrazi, ale nigdy tego nie testowałem i póki co kart tego typu jest bardzo mało, więc- meh. Fajnie, że się ogarnęli z banem, tylko że w sumie to nie zmieniło się chyba nic w samym formacie od czasów therosa, co zrobiłoby z propheta jeszcze większego brokena. Szkoda tego czasu, gdy pełno gier kończyła się bez sensu, jak ktoś zagrywał potwora kombiącego się z biblioteką, bo mi się przez to ten format zaczął nudzić.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Zasady EDH
PostWysłany: Pon Sty 18, 2016 11:18 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Cze 27, 2009 12:29 am
Posty: 2683
Miejscowość: Warszawa
:hahaha:

Od samego początku chciałem bana dla tej karty. Nienawidziłem propheta. Wreszcie sam się z nim pogodziłem, uściskałem prawicę, wrzuciłem do dwóch moich talii, a trzy tygodnie temu kupiłem foliowanego do mojego Animara. Zagrałem błyszczącym Prophetem raz. :stupid: Przykleję teraz na ścianie obok mojego ukochanego ST i będę rzucał w nie lotkami sącząc single malt whiskey. :E

_________________
Spike napisał(a):
Faza 1: ludzie dopiero się uczą EDH, więc grają jakimiś preconami, randomowymi theme deckami, funowymi konstrukcjami poskładanymi z kart znalezionych w klaserze itd.;
Faza 2: ludzie zaczynają ogarniać format, ich decki stają się sensowne, synergiczne i przemyślane;
Faza 3: jakieś 2/3 ludzi gra combem, pozostała 1/3 gra staxem;
Faza 4: ludzie pukają się w głowę i mówią "Pieprzyć to, wracamy do fazy pierwszej". :razz:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Wto Sty 19, 2016 4:48 pm 
Apprentice

Dołączenie: Czw Sty 29, 2015 2:00 pm
Posty: 45
Witam moglby ktos opisac o co chodzi z tym muliganem oraz ta zmiana z mana?. jestem laikiem i dopiero zaczynam grac Commandera


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Wto Sty 19, 2016 5:39 pm 
Archmage

Dołączenie: Wto Gru 09, 2014 2:16 am
Posty: 1006
Do tej pory mulligan w commanderze działał na zasadzie: odkładasz X kart z ręki, dobierasz X-1, aż ci się znudzi.
Teraz będzie zwykły mulligan.

I do tej pory, jeśli do twojego mana poola miałaby zostać dodana mana spoza color identity generała (na przykład :g: lub :w: , gdy grasz ), to zamiast tego była dodawana colorless. Poza nielicznymi efektami, które pozwalały używać many dowolnie (jak ), nie było możliwości castowania spelli ani aktywowania zdolności w nie swoich kolorach.
Koniec z tym.

Więc generalnie, masz prościej, bo nie musisz się uczyć dodatkowych zasad.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Wto Sty 19, 2016 5:46 pm 
Apprentice

Dołączenie: Czw Sty 29, 2015 2:00 pm
Posty: 45
czyli teraz muligany sa normalne musze wywalic cala ręke i dobrac nowa -1?.
dzieki za wytlumaczenie :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Wto Sty 19, 2016 6:40 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Kwi 06, 2007 10:06 am
Posty: 6440
Miejscowość: Kraków
Cytuj:
czyli teraz muligany sa normalne musze wywalic cala ręke i dobrac nowa -1?.

Tak, przy czym pierwszy jest darmowy, jak w każdym multiplayerowym formacie :).

_________________
EDH Decks:
Thrasios & Tymna - Fantastic Mr. Kat
Teferi, Temporal Archmage - Blue Is the Warmest Color


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Zasady EDH
PostWysłany: Nie Sty 24, 2016 7:59 pm 

Dołączenie: Nie Sty 24, 2016 7:37 pm
Posty: 2
Hejka.
Przyznam się, że jestem nowy i od razu zacząłem z grubej rury tzn. z commandera. Mam kilka pytań.
Nie bardzo rozumiem mechanikę counterów zwłaszcza w talii zielono-niebieskiej commandera 2015, gdzie commanderem jest .
W momencie, kiedy w grze mamy ww. commandera na początku fazy walki możemy dołączyć countery +1/+1 ( w zależności od ilości counterów experience ) do dowolnego innego potwora na polu.
1) Czy countery te są jakby przenoszone na potwora i jednocześnie likwidowane z experience card, czy też countery na experience card zawsze tam są, a zdolność Ezuriego powoduje, że są one kopiowane na dowolnego stwora?
2) I czy countery w ten sposób przyznane dowolnemu stworowi zostają usunięte tylko w momencie zniszczenia takiego stwora?
3) I czy dobrze rozumuję: np. potwór o parametrach 1/1, który dostaje na początku fazy walki +3/+3 z experience counterów ma w tym momencie 4/4 tak?
4) Czy na początku następnej mojej fazy walki mogę mu znowu dać +3/+3 z experience counterów i wtedy będzie miał już 7/7?

Dzięki za pomoc.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 233 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group