Obecny czas: Pon Gru 09, 2019 5:22 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 2:15 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Gru 13, 2007 2:22 pm
Posty: 1158
Miejscowość: exeter
Na wstępie chciałbym zauważyć, że deck jest nowy i kompletnie nieprzetestowany więc może mieć parę nietrafionych kart.

Pomysł na deck zrodził się po zaspoilowaniu pierwszej karty z prolifetate. Początkowo chciałem stworzyć monstrum opierające się na wszystkich walkerach i kartach, które mają synergię z doubling seaseonem i proliferatem. Kiedy już usiadłem do składania decka oczywistym było, że nie skożystam z usług wszystkich 19 walkerów (spike przemówił), na samym początku odpadła nissa (brak elfów czyni ją bezużyteczną) i koth (liczba mountainów oscylująca w granicy 5 czyni go raczej średnią karciochą). Po utworzeniu wstępnego spisu odpadli jeszcze obaj panowie sarkhanowie (których bardzo chciałbym zmieścić) i chandra ablaze (nie znalazłem żadnych kart pod nią).

Pierwsze pytanie. Dlaczego horda na generała? Filozofia decku jaką sobie wymyśliłem nie pasuje do żadnej 5c legendy, musiałem szukać mniej oczywistych korzyści. Każdy deck potrzebuje jakichś stworków, które poza bezmyślnym napieraniem potrafią dobrać karty, dodać życie czy zabić jakiegoś brzydala po drugiej stronie stołu - w większości przypadków elementale spełniają te funkcje nie najgorzej i ta ich "nie najgorszość" przesądziła o wyborze hordy.

Oto i lista:


Lands:











































Akceleracja & Fixing











PW















Enchantmenty











Artefakty





Kutacze












Other Spells









W czasie budowy oczywistym okazało się, że aby planeswalkeży spełniali swoje zadanie (wygrywali gry) potrzebują sezonu, co koniec końców zaowocowało również skupieniem się na enchantmentach. W tym momencie zaczęło brakować miejsca w decku (walkeży, landy, fixing & akceleracja, śladowe ilości tutorów, enchantmenty) i tu pojawia się największa prośba: "pomóżcie znaleźć miejsca na i dla obu panów sarkhanów". Oczywiście jeśli widzicie jeszcze inne oczywiste karty, które pominąłem to sugestie będą mile widziane.

P.S. Deck ma być głównie do multi dlatego nawet nie zastanawiałem się specjalnie nad point remvalem czy kontrami.

Changelog
Spoiler:

_________________
hansu napisał(a):
Pojawia sie kwestia czy lepiej wygladac jak nerd, czy tez samym wygladem powodowac zainteresowanie jajnikow w promieniu kilkunastu metrow... :>


Ostatnio edytowany przez ghost2 Nie Gru 05, 2010 2:17 pm, edytowano w sumie 4 razy

Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 2:28 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 11:00 pm
Posty: 3060
Miejscowość: Warszawa Posty: 14567
Masakra z tym otagowaniem i nic nie widać w spisie, bo strasznie naćkałeś i nie posegregowałeś ładnie.

Chciałem zaproponować gilder bairna, ale już go masz : /

Jak grasz na enchantmentach, to dodaj enchantresski do drawu chociaż i graj wokół jakiegoś komba czy locka. Sami walkerzy to tylko taka śmiesznotka commanderowa, ale chyba nie będą skuteczni sami. Dorzuć , bo dobre to. Grałbym też na różne time walki, no bo w końcu planeswalkery to lubią co nie.

Jeśli w testach uda się przemycać kilku walkerów do zebrania ok. 7 landów, no to warto grać na ach, a nawet .

Poza tym 38-40 landów i +/- 8 akceleracji siada najlepiej.

W 5 kolorowych lubię grać em i em.

Edit: edytowałeś : S

O i właśnie zobaczyłem strasznie słabą kartę: spoils of vicotry. Już jest lepsze, chociaż tak naprawdę to wszystko jest.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 2:50 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Gru 13, 2007 2:22 pm
Posty: 1158
Miejscowość: exeter
smierc napisał(a):
Masakra z tym otagowaniem i nic nie widać w spisie, bo strasznie naćkałeś i nie posegregowałeś ładnie.

Za wcześnie kliknąłem na wyślij, sorry. Mam nadzieję, że teraz powinno być bardziej czytelnie.

smierc napisał(a):
Dorzuć Rings of Brightheart, bo dobre to

Wiedziałem, że zapomniałem o czymś ważnym.

smierc napisał(a):
Jak grasz na enchantmentach, to dodaj enchantresski do drawu

Pomysł dobry tyle, że ja na prawdę nie mam pojęcia co wyjąć. Jutro sobie przetestuje ten spis i zobaczę czy coś jest ewidentnego do ucięcia.

smierc napisał(a):
graj wokół jakiegoś komba czy locka.

Pure "combo" to mam Jhoire, do tego sakashime na good blue spellach (który w 90% przypadków wygrywa kombem a w decku są tylko 3) więc chciałem złożyć coś mniej nastawionego na kombo.

smierc napisał(a):
Grałbym też na różne time walki,

To się w sumie do działu komba podpina. Wystarczy czarny bringer i jakikolwiek sposób na geinowanie życia aby uzyskać nieskończoność tur dzięki niebieskiemu bekonowi. Poza tym jest jeszcze time stretch.

smierc napisał(a):
Jeśli w testach uda się przemycać kilku walkerów do zebrania ok. 7 landów, no to warto grać na Destructive Forceach, a nawet Obliterate.

O DF nie myślałem ale Obliterate już jest (strasznie mi głupio za pierwszą opublikowaną wersję) a do tego czerwony dekret.

smierc napisał(a):
W 5 kolorowych lubię grać Maelstrom Archangelemem i Maelstrom Nexusem.

Nad aniołkiem myślałem ale w decku nie ma wielu spelli z wysokim kosztem (poza time stretchem ale to raczej chcę grać kiedy gwarantuje mi wina albo ratuje tyłek) a nexus już jest.

Co do samej idei to zdaję sobie sprawę, że deck nie będzie monolitem nie do rozbicie ale tu raczej chodzi o zabawę i dziecięcą fantazję. Herald of Leshrac jest tu najlepszym przykładem, jest niezły ale znalazło by się multum lepszych kart na jego miejsce, tyle że akurat tą kartą od dawna chciałem zagrać.

EDIT @ up EDIT
smierc napisał(a):
O i właśnie zobaczyłem strasznie słabą kartę: spoils of vicotry. Już Three visits jest lepsze, chociaż tak naprawdę to wszystko jest.


Coś w tym jest. Bez większego testingu widzę to jednak tak: wizyta daje dostęp do kolejnej G + dowolna kiedy spoils daje dostęp do dowolnej kombinacji kolorów co może mieć znaczenie.

_________________
hansu napisał(a):
Pojawia sie kwestia czy lepiej wygladac jak nerd, czy tez samym wygladem powodowac zainteresowanie jajnikow w promieniu kilkunastu metrow... :>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 3:00 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 11:00 pm
Posty: 3060
Miejscowość: Warszawa Posty: 14567
ghost2 napisał(a):
Co do samej idei to zdaję sobie sprawę, że deck nie będzie monolitem nie do rozbicie ale tu raczej chodzi o zabawę i dziecięcą fantazję. Herald of Leshrac jest tu najlepszym przykładem, jest niezły ale znalazło by się multum lepszych kart na jego miejsce, tyle że akurat tą kartą od dawna chciałem zagrać.


Tak na początku sobie pomyślałem, ale z drugiej strony najbardziej w multiplayerze nie lubię jakichś strasznie competitive konstrukcji z samymi najlepszymi kartami bez wyraźnego założenia. Na drugim miejscu są multicolorowe talie siedzące cicho przez pierwszych 15 tur, wzbudzające litość szybkich napieraczy i w końcu zagrywające same gamebreakerowe karty mając pełno życia i kart na ręce. Sama chandra zagrana przed masowym niszczeniem landów już nie jest funowa, chyba że umawiacie się z kolegami, że na luzie się poddają po takim kombie i przechodzicie do następnej gry : )

Jutro napiszę więcej, ale teraz kończę drina i idę spać, bo już za 5 godzin muszę dojechać do centrum : /

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 11:03 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lis 29, 2008 12:05 am
Posty: 4450
Miejscowość: BB / Wrocław
-> IMO.

_________________
No gods or kings. Only Man.
---
What fun is there in making sense?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 12:11 pm 
Sorcerer

Dołączenie: Pon Lis 08, 2010 5:56 pm
Posty: 217
Jeśli chodzi o horde of notions do edh, to grałem kiedyś wersją aggro, i choć mało kto wierzy, że w tym formacie aggro mogą działać - tutaj naprawdę działało.

Masz dostęp do 5ciu kolorów - wrzucasz wszystkich najlepszych typów we wszystkich kolorach: nacatl, kird ape, loam lion, goyf, confidant, isamaru, carnophage, lavamancer, savanna lion, witneska, aven mindcensor, burning tree-shaman, putrid leech, bloodhale ooze, ranger of eos, qasali pridemage, rox war monk, bloodbraid elf, gaddock, Watchwolf, tidehollow sculler, virdian shaman, trygon predator, KotR, whoolly toctar, vithian renegades, shadowmage infiltrator, benek,


do tego najlepsze elementale, żeby się z hordą kombić: shreikmaw, mulldrifter, chameleon colossus,

dorzucasz do tego pare tutorów i najlepszy removal i masz agrro deck z odpowiedziami na wszystko.

Nie jestem ekspertem od tego formatu, ale miałem kiedys taki deczek na wizardzie i grało się całkiem spoko.

_________________
Carsten Haese napisał(a):
At that point in time, the Ghoul was still alive, or rather undead, so its ability is able to trigger.


Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 1:56 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Gru 13, 2007 2:22 pm
Posty: 1158
Miejscowość: exeter
juggernaut napisał(a):
wersją aggro, i choć mało kto wierzy, że w tym formacie aggro mogą działać - tutaj naprawdę działało.Masz dostęp do 5ciu kolorów - wrzucasz wszystkich najlepszych typów we wszystkich kolorach

Próbowałem tego kiedyś i nawet fajnie działało, ale ten deck ma się skupiać na PW. Wybór generała padł na Hordę tylko dlatego, że ma ona jakąkolwiek synergię z deckiem.

Naurthal napisał(a):
spoils of victory -> farseek IMO.

Dzięki ci dobry człowieku. Tak to jest jak się szuka w starożytności, zapomina się o teraźniejszości.

smierc napisał(a):
najbardziej w multiplayerze nie lubię jakichś strasznie competitive konstrukcji z samymi najlepszymi kartami bez wyraźnego założenia.

IMO gorsze są komba wykręcające się w pierwszych turach.

smierc napisał(a):
Na drugim miejscu są multicolorowe talie siedzące cicho przez pierwszych 15 tur, wzbudzające litość szybkich napieraczy i w końcu zagrywające same gamebreakerowe karty mając pełno życia i kart na ręce.

Po graniu głównie sakashimą/jhoirą dość mam decków, które ściągają hate. Dlatego zdecydowałem się na coś takiego, deck wydaje się średni z potencjałem na gamebreakujące rozdania (dowolny pw + obliterate).

smierc napisał(a):
chyba że umawiacie się z kolegami, że na luzie się poddają po takim kombie i przechodzicie do następnej gry : )

Nikt im się złożyć nie będzie zabraniał 8)

_________________
hansu napisał(a):
Pojawia sie kwestia czy lepiej wygladac jak nerd, czy tez samym wygladem powodowac zainteresowanie jajnikow w promieniu kilkunastu metrow... :>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 3:31 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lip 07, 2008 11:00 pm
Posty: 3060
Miejscowość: Warszawa Posty: 14567
Miałem rozkminę dzisiaj i pomyślałem, że powinieneś mieć , niekoniecznie dla komb, chociaż w multiplayerze one nie są aż tak dobre. Ale miałbyś od razu lepszy dostęp do następnego komba:

Wrzuciłbyś a i za każdym razem millował cały deck no i wtasowywał z powrotem jakimś emrakulem. Mógłbyś tak co turę zagrywać hordą jakiekolwiek elementale z grobu, ale mógłbyś też wrzucić albo i byś mógł wyjmować te emrakule czy iony : ]

Ewentualnie zamiast shufflujących makaronów wrzuciłbyś komplet elementali z lorwyna np. i byś co turę dredgował sobie loama po landy, miałbyś zawsze dread returna lub inne flashbacki do zagrania itp. no i rzucałbyś czary z zagranego wcześnie .

Byłoby wtedy dużo opcji i byś nie musiał za każdym razem czekać długo aż włączysz się do gry.

+ w multiplayerze musi być i .

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Nie Gru 05, 2010 9:25 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Gru 13, 2007 2:22 pm
Posty: 1158
Miejscowość: exeter
smierc napisał(a):
w multiplayerze musi być Rhystic Study i Mystic Remora.


Mam na tyle wredną grupę, że nikt za studia drawować mi nie da (w 99% przypadków), co do remory to jakoś nigdy ta karta nie wydawała mi się taka bardzo dobra z racji cumulated upk ale przetestuję ją w miejsce mind's eye .

smierc napisał(a):
Wrzuciłbyś Hermit Druida i za każdym razem millował cały deck no i wtasowywał z powrotem jakimś emrakulem. Mógłbyś tak co turę zagrywać hordą jakiekolwiek elementale z grobu, ale mógłbyś też wrzucić Loyal Retainers albo Doomed Necromancer i byś mógł wyjmować te emrakule czy iony : ]Ewentualnie zamiast shufflujących makaronów wrzuciłbyś komplet elementali z lorwyna np. Purity i byś co turę dredgował sobie loama po landy, miałbyś zawsze dread returna lub inne flashbacki do zagrania itp. no i rzucałbyś czary z zagranego wcześnie Shelldock Isle.


Wszystko fajnie tylko co wyciągnąć?

smierc napisał(a):
Byłoby wtedy dużo opcji i byś nie musiał za każdym razem czekać długo aż włączysz się do gry.

To mi akurat nie przeszkadza

_________________
hansu napisał(a):
Pojawia sie kwestia czy lepiej wygladac jak nerd, czy tez samym wygladem powodowac zainteresowanie jajnikow w promieniu kilkunastu metrow... :>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Śro Gru 15, 2010 3:07 am 
Administrator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Lut 25, 2010 11:23 pm
Posty: 9785
Miejscowość: Warszawa
Ciekaw jestem jak ten deck się sprawdza w polu. Z moich obserwacji, na stołach 4+ graczy Planeswalkerzy są do bani. Jak tylko są w granicy ultimatum, ściągają na siebie hate i giną bardzo szybko. Ciężko jest obronić ich przed kilkoma graczami i wszystkimi ich kreaturami, a enchanty typu bronią tylko Ciebie, a nie twoich walkerów. Według mnie, są lepsze zastosowania dla Doubling Seasona i Gilder Bairna.

_________________

Image IZZET LEAGUE | Image JESKAI WAY | Image SĘDZIA L2



Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Czw Gru 16, 2010 10:58 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Gru 13, 2007 2:22 pm
Posty: 1158
Miejscowość: exeter
OmniSzron napisał(a):
Ciężko jest obronić ich przed kilkoma graczami i wszystkimi ich kreaturami, a enchanty typu Solitary Confinement bronią tylko Ciebie

Dlatego na confinmencie nie gram. (dlaczego w takim razie form of the dragon jest w decku? stawiam na chwilowe zacmienie umyslu) Niestety obecnie mam tylko 3 karcioszki chroniace pw: meishin, meekstone i mota.

OmniSzron napisał(a):
Z moich obserwacji, na stołach 4+ graczy Planeswalkerzy są do bani.

Zasadniczo spisuja sie lepiej niz w grze 1v1 gdzie dobry deck mnie niszcze bez wiekszych problemow. Deck nie jest zly ale nie polecam go nikomu bo wlasnie "nie jest zly". Ja gram tym deckiem bo mi sie podoba jego koncepcja, mam karty do niego i nie przeszkadza mi, ze wiekszosci gier nie uda mi sie wygrac.

Czemu w takim razie poprosilem o porady? Istnieje nadzieja, ze w koncu (po wymianie polowy decku :razz: ) to monstrum zacznie cos ugrywac.

P.S. sorry za brak Polskich znakow.

_________________
hansu napisał(a):
Pojawia sie kwestia czy lepiej wygladac jak nerd, czy tez samym wygladem powodowac zainteresowanie jajnikow w promieniu kilkunastu metrow... :>


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: [EDH] Horde of Notions
PostWysłany: Czw Gru 16, 2010 3:37 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Maj 19, 2007 4:16 pm
Posty: 1687
Miejscowość: Białystok / Trójmiasto
A może ? To jest dobry mana fixing według mnie.

_________________
HAVE/WANT


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group