Obecny czas: Śro Cze 19, 2019 2:20 pm

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Ten Land Stompy
PostWysłany: Pią Sty 07, 2011 6:04 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Cze 27, 2009 12:29 am
Posty: 2683
Miejscowość: Warszawa
Skargan Pit-Skulk to IMO absolutny mus tego decku. Wsparty Rancorem + dopak z Mighta lub Growtha może siać pożogę... :E Goyf nie zdąży do tego czasu urosnąć. Ta talia ma jak najszybciej zabić. Chyba lepiej zamiast darmowego 1/1 mieć nieblokowalnego miśka za G 2/2.

_________________
Spike napisał(a):
Faza 1: ludzie dopiero się uczą EDH, więc grają jakimiś preconami, randomowymi theme deckami, funowymi konstrukcjami poskładanymi z kart znalezionych w klaserze itd.;
Faza 2: ludzie zaczynają ogarniać format, ich decki stają się sensowne, synergiczne i przemyślane;
Faza 3: jakieś 2/3 ludzi gra combem, pozostała 1/3 gra staxem;
Faza 4: ludzie pukają się w głowę i mówią "Pieprzyć to, wracamy do fazy pierwszej". :razz:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ten Land Stompy
PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 12:10 pm 
Zasłużony
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Lip 11, 2001 6:12 pm
Posty: 1059
Miejscowość: Katowice
ProMIL napisał(a):
W tym decku chodzi o to, żeby jak najszybciej się wystawić.


Pod tym kątem nie jest lepsze zwykłe affinity? Z nowym moxem wystawia się na pewno super szybko + ma opcje na draw/discard/jakieś countermagic. Zwykły zielony stomp wygląda strasznie biednie, tak jak powiedziane zostało wcześniej - po 4 turze ten deck się kończy. Także ten plan z czarnym i konfidantami wydaje się jedynym rozsądnym ale to chyba i tak granie tym deckiem nieco na siłę.

_________________
Wyprzedaż Full Art landów z Zen (również FOIL!). Sporo kart do Moderna


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Pią Sty 28, 2011 4:30 am 
Mage

Dołączenie: Pią Mar 02, 2007 6:25 pm
Posty: 827
Mono G to raczej filozofia niż deck :P
Sporo graczy uważa tą konstrukcję za słabszą niż jest w rzeczywistości. Generalnie wiele osób składa go jako pierwszy deck do legacy (z racji ceny) i po kilku miesiącach narzeka, że przegrywa ze wszystkim. Prawda jest taka, że talia wymaga specyficznego podejścia i trzeba mieć naprawdę spory bagaż doświadczeń, aby grać nią efektywnie. Dopaki to idealny tester skilla dla nowych graczy. Trzeba się zastanowić, czy chcemy wpakować ten dmg natychmiast kiedy opp ma zatapowaną manę czy zostawić go na później, aby mieć szanse zadawać dmg i przeskoczyć tombstlkera/goyfa. Wymaga to sporej znajomości decku przeciwko któremu gramy. Kolejna kwestia to również umiejętność blefu. Wielokrotnie udało mi się zadać te 2/4 dmg kritami, które można było normalnie zablokować bez straty goyfa/tombstalkera. Obowiązek to nauczyć się grać dookoła deeda oraz umiejętnie wykorzystywać możliwości (tricki) jakie daje nam Vine Dryad+dopaki. Kolejne błędy jakie widzę to wystawianie słonia w 1 turze. Ten deck omija blokerów jeśli wysypiesz 2 krity w 2 turze, a nie 1. Wiem, że te rzeczy wydają się oczywiste, ale trzeba uważać, bo każdą grę musimy rozegrać perfekcyjnie. Grając tak słabym deckiem za każdy błąd płacimy dwukrotnie więcej niż opp. 10 land stompy to maszyna oferująca stabilny beatdown w 4/5 turze, ale nie wybacza pomyłek.

Nie podobają mi się również techy typu Memnite oraz Prey's Vengeance. 1/2 tura to w tym decku prawie zawsze wysypywanie kritów. Pit-Skulk to opcja, która wychodząc z 1 kanterkiem spokojnie nadrabia dmg, który zadaje Memnite i będzie go zadawał 2x więcej do końca gry (bo nie zawsze spełnia się idealny scenariusz zabicia w turze x) Dodatkowo jedną z niewielu sensownych opcji która działa kiedy na stole pojawiają się blokerzy. Dla Memnite taki Nactal to strata całego potencjalnego dmg, bo z dopakami +2/+2 zrobi kiepską wymianę 2 za 1. W affinity ten typ ma synergię z połową decku i dlatego tam gra. To nie jest jakaś kozacka karta sama w sobie. Prey's Vengeance to również nie jest dobry dopak przy takiej liczbie konkurencji. Nie umożliwia połowie kritów w decku ominięcie goyfa 4/5, a jest to główny sens dopaków w decku. Dodatkowo nie umożliwi szybkiego dobicia przeciwnika (jak 8 innych czarów które możemy w te sloty wstawić), bo połowę swojego potencjału ujawnia w następnej turze i to całkowicie jawnie.

Zgodzę się z Eld'em, że lepiej dołożyć 200/300zł i złożyć sensowniejszy deck... ale jak już mówiłem mono g to filozofia i gra się nim czadowo :P.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ten Land Stompy
PostWysłany: Sob Lut 19, 2011 11:25 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Cze 16, 2010 12:14 am
Posty: 1157
Miejscowość: Częstochowa
Co sądzicie o kartach do tego decku jak :
, , , , ??
Chce złożyć szybkie mono green.

_________________
Mój H/W :
viewtopic.php?f=175&t=50086&p=745713#p745713


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Sob Lut 19, 2011 11:35 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lis 29, 2008 12:05 am
Posty: 4450
Miejscowość: BB / Wrocław
groundswell jest slaby bo są lepsze dopaki, scythe tiger jest słaby bo ma normalnego shrouda więc nie można go dopakować, irresistible prey jest słabe bo zupełnie nic nie robi w legacy, lead the stampede za mało robi jak na 3 many(za drogie), a garruk's companion jest słaby bo nic nie robi(jest wolny, nie ma żadnego evasion ani trollshrouda i kosztuje aż 2).

_________________
No gods or kings. Only Man.
---
What fun is there in making sense?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Pon Cze 06, 2011 10:53 pm 
Organizator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Gru 18, 2010 9:17 pm
Posty: 1750
Miejscowość: Bielawa
Widzę że co "kierowca to inne auto". Nie zostało jednoznacznie powiedziane jaki Mono Green Stompy jest najlepszą rozpiską. Oczywiście zależy to od wielu czynników (cena,meta game,win condition......).

Mi generalnie Aggro Decki kojarzą się z wystawieniem szybko dropów które po dopakowaniu w 3-4 turze kończą grę na PLUS. Moje rozpiska którą przedstawię jest stara jak sam MTG dla tego że właśnie taką rozpiską (no prawie taką) gram lata temu. Wiele wyszło nowych kart zapewne do niej ale ponieważ wypadłem z rytmu, "naprawę" decku pozostawiam Wam do oceny.

10 Forest
2

3
3
4
4
3
4
4
2

4
4
4
4


2
3

Czytając Wasze poprzednie posty wszyscy macie racje. Każdy deck ma coś w sobie dobrego ale nie stwierdziliście jednogłośnie która rozpiska najlepiej gra (uniwersalna). Moja rozpiska to generalnie stary Stomp z paroma nowymi kartonami. Sposób grania się nie zmienił. Wystawienie szybko Dropów+dopak. Winter Orby mają tu za zadanie "zablokowanie" many przeciwnika więc są generalnie obowiązkowe w mainie. Deck nie przeszedł testów więc nie mogę o nim nic więcej powiedzieć oprócz tego że lata temu grało mi się nim naprawdę dobrze. W obecnym meta czy albo jakiś mass remówal praktycznie zamykają nam grę.

_________________
"Zanim wypowiesz jakiekolwiek słowo przesiej je przez trzy sita Sokratesa: sito prawdy, sito dobroci, sito konieczności."
-Karol Stawicki

CAŁA KOLEKCJA NA ALLEGRO
WSZYSTKIE TOPY DO PAUPERA


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Wto Cze 07, 2011 7:58 am 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Sty 02, 2004 2:11 pm
Posty: 942
Miejscowość: Wrocław
Zwykle stompy jest zalosnie slabe . gracje lepiej mono g infectem z invigorateami -szybsze i lepsze .Lifegain z batterskulla tez nie boli az tak . 1 elfik 2 DARMOWY invigorate + jakis berserk i gg. I to wcale nie jakies super trudne rozdanie .

_________________
Have Want nieaktualny dosc :

viewtopic.php?f=125&t=50805
i ten nieregionalny :
viewtopic.php?f=55&t=46153


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Wto Cze 07, 2011 10:31 am 
Organizator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Gru 18, 2010 9:17 pm
Posty: 1750
Miejscowość: Bielawa
3 karty do tego techa to sporo. Jedna kontra i się zwijasz.

_________________
"Zanim wypowiesz jakiekolwiek słowo przesiej je przez trzy sita Sokratesa: sito prawdy, sito dobroci, sito konieczności."
-Karol Stawicki

CAŁA KOLEKCJA NA ALLEGRO
WSZYSTKIE TOPY DO PAUPERA


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Wto Cze 07, 2011 10:57 am 
Wizard of the Coast
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lis 03, 2008 5:30 pm
Posty: 10407
Miejscowość: Kraków
co nie zmienia faktu ze majac do pomocy might of old krosa, pendelhaven i inne i tak wystarczy wbic 10 damage a nie 20 + omija to drawback z invigorate'a.

_________________
Longi napisał(a):
hahahahaha krakowska szkoła mtg, jesteś ofiarą, pogódź się z tym bo nikt nie będzie płakał po tobie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ten Land Stompy
PostWysłany: Wto Cze 07, 2011 12:53 pm 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Sty 02, 2004 2:11 pm
Posty: 942
Miejscowość: Wrocław
avatar86 napisał(a):
3 karty do tego techa to sporo. Jedna kontra i się zwijasz.


a w zwyklym topornym stompy to ile potrzbujesz kart by na prawde szybko zabic ? 5 ? 6 ?


To tylko przyklad kombinacji kart -dzieki poisonowi kazdy dopak jest *2 a taki invigorate to tak jakbys w zwyklym aggro gral karta dajaca +8 +8 za .......0 many .

deczek i tka jest slaaaaaaaaaaaaby w swiecie misstepow swordow boltow i takich tam ale dzieki poisonowi szybciej zabijasz i dochodzi na prawde fajny stworoland - nexus . Z rancorem i sterydami z lapy dziala naprawde niezle.

_________________
Have Want nieaktualny dosc :

viewtopic.php?f=125&t=50805
i ten nieregionalny :
viewtopic.php?f=55&t=46153


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Wto Cze 07, 2011 1:09 pm 
Organizator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Gru 18, 2010 9:17 pm
Posty: 1750
Miejscowość: Bielawa
Jakieś propozycje do infecta? Nie bardzo widzę tą rozpiskę

_________________
"Zanim wypowiesz jakiekolwiek słowo przesiej je przez trzy sita Sokratesa: sito prawdy, sito dobroci, sito konieczności."
-Karol Stawicki

CAŁA KOLEKCJA NA ALLEGRO
WSZYSTKIE TOPY DO PAUPERA


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Ten Land Stompy
PostWysłany: Wto Cze 07, 2011 5:13 pm 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Cze 14, 2010 10:48 pm
Posty: 126
Masz w temacie pod spodem. Infect Stomy z GP Providence, który wygrał jeden z grinderów.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Śro Cze 15, 2011 9:40 am 
Organizator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Gru 18, 2010 9:17 pm
Posty: 1750
Miejscowość: Bielawa
Po przeprowadzonych osobistych próbach Stompkiem doszedłem do wcześniej wypisanych cennych spostrzeżeń.
Infect Stompy jest o niebo lepszy od zwykłego G stompy bo
Cytuj:
Wpakowanie natomiast 10 poisonów brzmi realniej niż odjęcie w max 4 turze 20HP.
.

Ok to nie podlega wątpliwości (wersja infecta lepsza), ale jako zapalony miłośnik tego jakże starego deczywa i tak postanowiłem złożyć Stompe chociaż do 4Fun.

Prześwietliłem net w poszukiwaniu najbardziej optymalnej rozpiski i mam taki mętlik jak przy szukaniu telewizora, laptopa, materaca do spania.......itd. Ogólnie każda rozpiska jest inna i wszystkie wyglądają na dobrze zbilansowaną.

Posklejałem wszystkie i wyszło mi:

12 Forest
2

3
2
4
4
4
4
4


4
4
4
3


2
4

Jest masa kart które pasują do Stompa ale nie jestem już w stanie wcisnąć je do maina więc nie które pojawią się w sajdzie. Między innymi myślałem jeszcze żeby gdzieś wcisnąć:


















Wymieniłem tylko te które mam i znam a kart jest zapewne jeszcze więcej.

Ja tak bym widział aktualną Stompe a Wy, jakieś pomysły?

Edit:
Zapomniałem dodać świetnie komponującego się z i
Nie gram niestety na kluczowym u bo go nie mam i mieć nie będę. Cena zabija(on sam też) i dostępność w polsce zerowa raczej.

_________________
"Zanim wypowiesz jakiekolwiek słowo przesiej je przez trzy sita Sokratesa: sito prawdy, sito dobroci, sito konieczności."
-Karol Stawicki

CAŁA KOLEKCJA NA ALLEGRO
WSZYSTKIE TOPY DO PAUPERA


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Śro Cze 15, 2011 12:39 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Cze 04, 2002 10:16 pm
Posty: 2273
Miejscowość: Nosgoth
trochę grałem Stompy i niestety jego czas już przeminął, ale co do Twojego spisu to mogę powiedzieć, że:
- granie bez Berserka jest lekko mówiąc głupie i bounty of the hunt jest mega słabym zamiennikiem (już lepszy jest vines).
- land grant raczej się nie sprawdza, bardzo łatwo przewidzieć potem nasze zagrania i jeden sword nas dyma
- skyshroud elite jest obłednie dobre, najlepiej zamienić za ridgebacki.
- silhana ledgewalker też jest na pewno godna zastanowienia, bo jest mało lataczy w legacy, więc bardzo dobrze wchodzi w przeciwieństwie do bogle'a


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Śro Cze 15, 2011 8:45 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Sie 31, 2007 8:08 pm
Posty: 1483
Miejscowość: Rzeszów
Silhana jest obowiązkowa. ESG jest za to mega słabym gościem, ten deck nie potrzebuje go a ten typ tylko psuje drawy. Lepiej wsadzić więcej Forestów. Podobnie z Petalem. Bounty of the Hunt daje za duży card disadvantage jak na taki marny efekt, dowolny dopak za 1 jest lepszy od niego, nawet zwykły Giant Growth.

_________________
Cytuj:
Ni ma obrazka, przynajmniej u mnie (Imageshack 403 forbidden)

Cytuj:
To normalne, z imageshacka usuwaja karty lamiace CW. Tez go nie widze.


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Ten Land Stompy
PostWysłany: Śro Cze 15, 2011 8:49 pm 
Zagranie first turn Silhana syci. Zresztą jak już powiedziano, Infect Stompy is better that all.


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group