Obecny czas: Czw Lip 18, 2019 6:11 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 148 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Burn
PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 6:47 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Sty 23, 2010 2:08 pm
Posty: 1477
.
poza tym random krity z mieczem świateła, albo z dzidą, albo coś z lajflinkiem jest lepiej jednak spalić.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 9:50 am 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Kwi 12, 2010 10:58 am
Posty: 8173
Miejscowość: Wrocław
Matkę Runów to akurat paliłbym od razu jeżeli przeciwnik wystawił ją w swojej pierwszej turze a jest na play. Jest jak bomba z opóźnionym zapłonem. W pewnym momencie twoja wygrana będzie zależała od spalenia stwora equipującego Umezawa Jitte i matka da mu protekcję a ty będziesz rwać sobie włosy garściami ze łba ze zgryzoty.

_________________
Pauper Rewolucja - Najlepsza Strona Paupera!
Wytrwaj. Przez wytrwanie wzrastaj w siłę.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 4:54 pm 
Enchanter

Dołączenie: Nie Lis 14, 2010 10:49 pm
Posty: 446
Zaraz, my rozmawiamy o strategii w decku, w którym jedyna trudnośc to dodanie 3+3? ;D
Nie zmienia to faktu, że dawno nie widziałem jitty main (przynajmniej preban), a matkę opłaca się tylko wtedy spalic. 2gim wyjątkiem od reguły jest stoneforge po batterskull'a lub Rhox Monk, a to z kolei oznacza i tak naszą porażkę bo zwykle tych spaleń mamy na styk, do draw 4, mamy jakieś 20-26 dmg, więc strata 2-3ch paleń to często koniec gry, a pamietajmy, że Zoo ma Helixy + odpowiedzi na nasze stwory i duże tempo, decki z czarnym discard i removal na nasze stwory, niebieski kontry a sama jitta i tak oznacza, że możemy przejśc do następnej gry, bo paląc stwory i nie mając CA przegramy bo w końcu dostaniemy kabana, którego nie zdejmiemy, a on z kolei chętnie ujmie w swe ręce dzidę. Nie wspomnę o tym, że większośc komb jest szybsza od burna. Właśnie dlatego ten deck jest tier 3 i nie widzę potrzeby rozpatrywania tu czegokolwiek, za wyjątkiem kart, które chronią nas przed hejtem, czy próbami techowania się na meta. Lepsze są dowolne mniej brainlessowe kminy (nadal tier3), które nie składają się od 1 karty.

Edit: Tak, grałem tym deckiem i wiem, że wszelkie przemyślenia są bezcelowe, bo kończyły się się na tym, czy zadac przeciwnikowi 3+3 czy 2+4 i ew. sidzie.

_________________
Riardrin napisał(a):
Nie wziąłem tego pod uwagę, to była jakaś trollcepcja tutaj- może wszyscy trollowali sie wzajemnie, a każdy myślał że to właśnie on jest tym jedynym trollującym?

Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Burn
PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 9:43 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Sty 23, 2010 2:08 pm
Posty: 1477
żałosne. Fajnie, że nam powiedziałeś, że deck nie lubi jak przeciwnik zagrywa spelle.

deck stabilnie zabija w 4 turze, bez disruptu w 3. Deck jest w stanie pokonać wszystko, ot wolniejsze rozdanie.
Potrafi się wbić w meta. Tak jest tier 3 i nikt tego nie neguje, ale spójrz w jakim dziale się znajduje zanim zaczniesz nam to obwieszczać.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Burn
PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 10:10 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sty 20, 2010 7:10 am
Posty: 2728
Spas napisał(a):
sama jitta i tak oznacza, że możemy przejśc do następnej gry, bo paląc stwory i nie mając CA przegramy bo w końcu dostaniemy kabana, którego nie zdejmiemy, a on z kolei chętnie ujmie w swe ręce dzidę

Na wszystko są sposoby, na dzidę też - nie bez powodu Patrick Sullivan ma zwykle w sideboardzie komplet .

_________________
L1


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Burn
PostWysłany: Śro Wrz 28, 2011 7:05 pm 
Enchanter

Dołączenie: Nie Lis 14, 2010 10:49 pm
Posty: 446
Eh... i znowu ten mityczny kill w 3ciej turze, tak, przeciwnik będzie patrzył jak go zabijasz i czekał. :)

Spas napisał(a):
a sama jitta i tak oznacza, że możemy przejśc do następnej gry [...] nie widzę potrzeby rozpatrywania tu czegokolwiek, za wyjątkiem kart, które chronią nas przed hejtem, czy próbami techowania się na meta. Lepsze są dowolne mniej brainlessowe kminy (nadal tier3), które nie składają się od 1 karty.


Tu masz odpowiedź dotyczącą smashów.

Odpowiedź dotycząca meta.
3. Nigdzie nie pisałem, że na tym forum temat jest w złym dziale, ale śmieszy mnie gdy banda graczy kmini nowe, uber zabójcze i zajebiste techy do decku, w którym nie ma co zmieniać, poza paroma kartami zwiększające nasze szanse, w konkretnym meta.

Skoro deck potrafi wygrać każdy MU, to czemu jest w top8 raz na bilion lat? :)
Każdym deckiem da się wygrać niemal każdy MU przy dobrym prowadzeniu.

Jeśli uważacie, że pisanie prawdy o decku jest żałosne, to tak, moje posty są żałosne, zwłaszcza ta niewidzialna część o tym, że deck nie lubi jak opp zagrywa spelle :D ;p

_________________
Riardrin napisał(a):
Nie wziąłem tego pod uwagę, to była jakaś trollcepcja tutaj- może wszyscy trollowali sie wzajemnie, a każdy myślał że to właśnie on jest tym jedynym trollującym?

Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Wto Paź 11, 2011 6:29 pm 
Archmage

Dołączenie: Pon Cze 20, 2011 5:56 pm
Posty: 1560
Cursed Scrolle ani nie są rewelacyjne, ani słabe. W fundecku mogą być. A traktowanie burna w Legacy inaczej niż fundecku mija się z celem :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Burn
PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 8:35 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Sty 23, 2010 2:08 pm
Posty: 1477
Problem w tym, że cursed scrolle są słabe. A burn jest po prostu deckiem tier 3. deal with it.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 9:18 pm 
Archmage

Dołączenie: Pon Cze 20, 2011 5:56 pm
Posty: 1560
Dzieki za opinię, Kapitanie Oczywisty


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Burn
PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 10:12 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Sty 23, 2010 2:08 pm
Posty: 1477
oooo przez 2 ostatnie strony oczywistości do Ciebie nie docierały. Co się zmieniło, czyżbyś przeczytał w końcu text karty? :)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 10:18 pm 
Enchanter

Dołączenie: Nie Lis 14, 2010 10:49 pm
Posty: 446
Przyznał się do błędu, wystarczy ziom :)

_________________
Riardrin napisał(a):
Nie wziąłem tego pod uwagę, to była jakaś trollcepcja tutaj- może wszyscy trollowali sie wzajemnie, a każdy myślał że to właśnie on jest tym jedynym trollującym?

Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Nie Paź 16, 2011 10:29 pm 
Archmage

Dołączenie: Pon Cze 20, 2011 5:56 pm
Posty: 1560
Fakt, pisałem o Cursed Scroll i o Burnie jako nowym odkryciu w Legacy, Magicu i ogólnie otaczającym świecie. Burn to fundeck, Scroll jest funową kartą i w tym decku z takim nastawieniem sprawdza się super. Burn bez Scrolli nadaje się do tego samego co burn ze Scrollami. Nigdy nie twierdziłem, że jest inaczej


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Śro Lut 08, 2012 2:17 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Sty 23, 2010 2:08 pm
Posty: 1477
jakoś po wygraniu dwóch SCG open z rzędu o burnie zrobiło się głośno.
Adam Barnello wydał nawet ciekawy artykuł uzasadniający miejsce tego archetypu w aktualnym meta oraz to jak się przed nim bronić.

http://www.channelfireball.com/articles ... s-to-burn/

a tu zwycięski spis.
4
4
3
2
4
4
4
4
4
4
4
17 Mountain
2
Sideboard
4
4
2
4
1

Brak lavamancera i fetchy to już standard ostatnimi czasy. Koszt tego decku jest żałośnie niski, dlatego spodziewałbym się kolejnego wysypu tych konstrukcji w naszym meta (jakby było mało teraz :P).
Sądzę, że ten archetyp od zawsze dzierżący miano fundecku zasłużył w końcu na należny szacunek, co paradoksalnie spowoduje jego śmierć w competetywnym magicu :P


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Śro Lut 08, 2012 6:46 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Cze 27, 2009 12:29 am
Posty: 2683
Miejscowość: Warszawa
RastaMagic napisał(a):
Sądzę, że ten archetyp od zawsze dzierżący miano fundecku zasłużył w końcu na należny szacunek, co paradoksalnie spowoduje jego śmierć w competetywnym magicu :P


Genialna puenta! :spoko:

A co do sukcesów, to złożyło się na to kilka czynników: Bezapelacyjnie całe meta teraz zwolniło, co przyczyniło się do dobrych wyników tej szybkiej konstrukcji. Brak przygotowania na takie decki, (bo to prawie tak szybkie, jak combo) które niewątpliwie "siadły" bez mydła. Druga sprawa - to powrót do POP-aków, które są obecnie wyjątkowo dobre. Vortex hamuje wszystkie life-gain efekty z Batterskulla i dzidy, co było dotychczas kluczową przewagą dominującej w amerykańskim meta konstrukcji UW/UWr Stoneblade.

Stoneblade (pomimo dobrej odpowiedzi na POPa w postaci Spell Snare'a) dostaje po pupci, bo burn spali mu wszystkie krity, zanim zdąży użyć dzidki, czy BS-la. A wszystkiego nie skontruje...

Sądzę jednak, że ostatnie dwa topy burna nie dają żadnego obrazu skuteczności tego decku. Więcej - osobiście uważam, że burn nadal jest takim "rouge" deckiem na jeden event. Ale... Oczywiście mogę się mylić. :razz:

_________________
Spike napisał(a):
Faza 1: ludzie dopiero się uczą EDH, więc grają jakimiś preconami, randomowymi theme deckami, funowymi konstrukcjami poskładanymi z kart znalezionych w klaserze itd.;
Faza 2: ludzie zaczynają ogarniać format, ich decki stają się sensowne, synergiczne i przemyślane;
Faza 3: jakieś 2/3 ludzi gra combem, pozostała 1/3 gra staxem;
Faza 4: ludzie pukają się w głowę i mówią "Pieprzyć to, wracamy do fazy pierwszej". :razz:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 12:42 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Cze 04, 2002 10:16 pm
Posty: 2275
Miejscowość: Nosgoth
Cytuj:
Stoneblade (pomimo dobrej odpowiedzi na POPa w postaci Spell Snare'a) dostaje po pupci, bo burn spali mu wszystkie krity, zanim zdąży użyć dzidki, czy BS-la. A wszystkiego nie skontruje...


Burn jest żałośnie słaby na Stone Blade'a, gram Bladem od dobrych 2-3 lat i zdarzało mi się przegrać pojedyncze gry, ale nigdy nie przegrałem całej rundy z Burnem. Nie wiem w ogóle skąd wziął Ci się pomysł że burn pali krity? Jak idziemy po batteskulla to musi spalić mystica, ale palenie wszystkiego innego to pewna przegrana dla burna. Counterspelle, snapcastery, spellsnary, FoWy, Swordy do tego mystic i batterskull z dzidą to jest po prostu stworzone do wciągania burna nosem. Wystarczy Mystic na pałe, FoW w palenie i jesteśmy w domu.


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 12:49 am 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Kwi 12, 2010 10:58 am
Posty: 8173
Miejscowość: Wrocław
Ker napisał(a):
Wystarczy Mystic na pałe, FoW w palenie i jesteśmy w domu.

W domu bólu, mój drogi hejterze. Burn pali Mystica z końcem twojej tury, ty jesteś dwie karty do tyłu jeżeli skontrujesz (co jest dość... interesującym ruchem gdy kierowca Burna ma jeszcze 3-5 kart w ręce), Burn przejmuje turę i rzuca następne palenie 3 dmg za :R:

Cytując za artykułem:
Cytuj:
UW Stoneforge – While many versions have the capability of being a threat to burn, your creatures tend to either be slow or very vulnerable. You can try to stick a Geist + Jitte, but turn 4 is when they’re killing you, not when you want to be attacking them to gain 4. Your Stoneforge Mystic will not survive, ever. Your Batterskull will cost 5. You also play infinite non-basics, and despite the fact that you have Swords to Plowshares, you will not gain more than 2 life from it, ever.

_________________
Pauper Rewolucja - Najlepsza Strona Paupera!
Wytrwaj. Przez wytrwanie wzrastaj w siłę.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 1:10 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Cze 04, 2002 10:16 pm
Posty: 2275
Miejscowość: Nosgoth
Cytuj:
W domu bólu, mój drogi hejterze. Burn pali Mystica z końcem twojej tury, ty jesteś dwie karty do tyłu jeżeli skontrujesz (co jest dość... interesującym ruchem gdy kierowca Burna ma jeszcze 3-5 kart w ręce), Burn przejmuje turę i rzuca następne palenie 3 dmg za :R:

znowu przynudzasz, argumentami z pupy wziętymi. Jak dokładnie się przyjrzysz spisowi burna to zauważysz że nie tak łatwo w nim o point removal bo masz tego aż 8 szt (nie licze rift boltów, bo zagrywa się tylko z suspenda i fireblastów, bo jak będzie palił mi nim mystica będę bardzo szczęśliwy z tego powodu). Nawet załóżmy, że spali nam mystica drugim paleniem, to też jest super bo to już 6dmg mniej w nas. czyli co najmniej tura życia do przodu. Pograj trochę jednym i drugim, a potem komentuj rzeczy o których nie masz pojęcia. Zabijanie UW Blade'a przez burna w 4 turze możesz włożyć między bajki bo takie rzeczy dzieją się tylko gdy burn ma mega porno, a kierowca UW jest idiotą i źle się zmulił.


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Burn
PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 1:16 am 
Wizard of the Coast
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pon Lis 03, 2008 5:30 pm
Posty: 10407
Miejscowość: Kraków
Ker napisał(a):
bo masz tego aż 8 szt

jeszcze barbarian ringi czyli 10
Ker napisał(a):
to też jest super bo to już 6dmg mniej w nas.

5, skoro zagralismy FoWa

_________________
Longi napisał(a):
hahahahaha krakowska szkoła mtg, jesteś ofiarą, pogódź się z tym bo nikt nie będzie płakał po tobie


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Burn
PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 2:24 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Cze 27, 2009 12:29 am
Posty: 2683
Miejscowość: Warszawa
Grałem trochę UR burnem (jest w nim dokładnie 12 niebieskich kart - 4xDelver, 4xFire//Ice, 4x Brainstorm) przeciw UW Blade i powiem, że mój oponent miał słabo. A wersja Mono R jest jeszcze bardziej agresywna. Tak naprawdę kierowca UW ma ciężko z keepnnięciem na ten matchup dobrej ręki. Bo żeby ratować swój tyłek, musi jak najszybciej przepchnąć Batterskulla. Na każdej startowej łapce musi znajdować się min. FOW, Mistyk i jakaś niebieska karta pod FOWa. A jak kierowca burna nie jest debilem, to i tak będzie próbował zostawić dwie sztuki palenia na mistyka i grać dookoła Daze'a. Guide w pierwszej narzuca niezłe tempo i w zasadzie chcesz jak najszybciej dobrać STP. Co do Spell Snare - to zwykle musisz kisić je na łapię na POP-aki, bo jak przyjmiesz jednego na japę, to robi się naprawdę słabo. Oczywiście jak już przepchniesz tego batterskula, czy dzidę, to burn nie robi już nic. Kompletnie nic. Tylko nie zapominaj, że po side burn ma Sulfiric Vortexy, REB-y/Pyroblasty, a dodatkowo często widuję się w rozpiskach 3x Smash to Smithereens.

_________________
Spike napisał(a):
Faza 1: ludzie dopiero się uczą EDH, więc grają jakimiś preconami, randomowymi theme deckami, funowymi konstrukcjami poskładanymi z kart znalezionych w klaserze itd.;
Faza 2: ludzie zaczynają ogarniać format, ich decki stają się sensowne, synergiczne i przemyślane;
Faza 3: jakieś 2/3 ludzi gra combem, pozostała 1/3 gra staxem;
Faza 4: ludzie pukają się w głowę i mówią "Pieprzyć to, wracamy do fazy pierwszej". :razz:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Burn
PostWysłany: Czw Lut 09, 2012 8:37 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Sty 23, 2010 2:08 pm
Posty: 1477
Ker napisał(a):
Cytuj:
Stoneblade (pomimo dobrej odpowiedzi na POPa w postaci Spell Snare'a) dostaje po pupci, bo burn spali mu wszystkie krity, zanim zdąży użyć dzidki, czy BS-la. A wszystkiego nie skontruje...


Burn jest żałośnie słaby na Stone Blade'a, gram Bladem od dobrych 2-3 lat i zdarzało mi się przegrać pojedyncze gry, ale nigdy nie przegrałem całej rundy z Burnem. Nie wiem w ogóle skąd wziął Ci się pomysł że burn pali krity? Jak idziemy po batteskulla to musi spalić mystica, ale palenie wszystkiego innego to pewna przegrana dla burna. Counterspelle, snapcastery, spellsnary, FoWy, Swordy do tego mystic i batterskull z dzidą to jest po prostu stworzone do wciągania burna nosem. Wystarczy Mystic na pałe, FoW w palenie i jesteśmy w domu.


Czyli powiadasz, że możemy Tobie przypisywać powstanie tego archetypu? Czy byłeś tak fajny, że grałeś bladem zanim stał się modny nasz hipsterze? C'mon tell us moar. Caw blade w t2 powstał w lutym 2011 roku. (można liczyć od worldsów, ale to była inna kontrukcja) przez ekipę CFB. W legacy pojawił się stoneblade kilka miesięcy później.

Tak się składa, że blade jest słabiutki na burna i o ile nie dobierasz 3-4 kart na turę to nie wyswordujesz guida, nie obronisz mystica i jednocześnie nie spellsnareujesz popa za 8. Liczenie na zdazowanie kierowcy burna też jest średnie. Jedyne zagranie którym go złapiesz na daze może być turn 1 goblin guide na draw.


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 148 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group