Obecny czas: Pią Paź 18, 2019 9:18 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Maj 03, 2016 1:35 pm 
Archmage

Dołączenie: Pią Wrz 07, 2012 9:43 pm
Posty: 1926
Wklejam tu, bo może kogoś zainteresuje. Maro stormscaluje (ocenia prawdopodobieństwo ponownego wystąpienia mechaniki):
Khansów:
http://magic.wizards.com/en/articles/ar ... 2016-02-29
Starej i Nowej Ravnici:
http://magic.wizards.com/en/articles/ar ... 2016-05-02

,,Megamorph is the lowest-scoring mechanic of all time"

_________________
Forum powiedziało mi, że piszę pół postu dziennie.

Riardin napisał:
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Lis 29, 2016 12:39 am 
Archmage

Dołączenie: Pią Wrz 07, 2012 9:43 pm
Posty: 1926
http://magic.wizards.com/en/articles/ar ... 2016-11-21

_________________
Forum powiedziało mi, że piszę pół postu dziennie.

Riardin napisał:
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Lis 29, 2016 2:28 am 
Administrator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Sty 25, 2009 2:20 am
Posty: 13236
Miejscowość: Warszawa
Dodatkowo ktos na salvacji zebral informacje z bloga MaRo:
Skala:
Spoiler:

Poszczegolne karty/mechaniki/nazwy:
Spoiler:

Grafika z rzeczami, ktore pojawily sie na blogatogu w 12/13 r. (wzieta z bardzo ciekawego artykulu o samej storm skali):
Spoiler:

Graficznie z przykladami (DUZY obrazek), wziety z reddita:
Spoiler:

_________________
WANT skupuję (lub wymieniam na angielskie) grywalne azjatyckie karty oraz misprinty i miscuty!
Buy: Angielskie fetche FOIL z ONS - & , token ligowy zakonnika z FRF.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Lis 29, 2016 2:05 pm 
Archmage

Dołączenie: Pią Wrz 07, 2012 9:43 pm
Posty: 1926
W ostatnim artykule, o 9 (10) Maro napisał, "never say never, but this would require a minor (major) miracle".
Dzięki za rozbudowę Berłoś- niemniej annihilator ma tu ocenę 7, a nie 9 (duża grafika- może chodzi o przedruk w ogóle, a nie T2?).

_________________
Forum powiedziało mi, że piszę pół postu dziennie.

Riardin napisał:
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Lis 29, 2016 4:49 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Paź 24, 2013 10:47 pm
Posty: 2672
Miejscowość: Sosnowiec
Skala nie jest stała i zmienia się co jakiś czas. Widocznie Maro zrewidował swoje stanowisko co do mechaniki, zwłaszcza że jesteśmy już po powrocie do Zendikaru. Generalnie te starsze rzeczy podrzucone przez Berłosia są już mocno nieaktualne (np. Landwalk nie jest evergreenem od Therosa, czyli 3 lata) i mają wartość wyłącznie anegdotyczną (jakby sama storm scale miała jaką inną ;) ).

_________________
L1!
____
Sprzedam karty, kupię karty


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Lis 29, 2016 5:27 pm 
Enchanter

Dołączenie: Śro Maj 11, 2011 9:48 pm
Posty: 378
Pozwolę sobie zalinkować do przeglądu na togu, bo tam kilka linków na ten temat wrzucilim (żebym znał te berłosiowe wcześniej, to też bym dorzucił dla uzupełnienia, chociaż wolę to ujęcie z mtgstormscale.com, bo ładnie pokazuje ewolucję skali i jest czytelniejsza).

_________________
http://psychatog.pl/


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Storm Scale
PostWysłany: Wto Lis 29, 2016 7:56 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Maj 14, 2009 1:54 pm
Posty: 2710
Protekcje i regeneracja na evergreenie? Przeciez Alpha to byl wlasciwie koniec magica.

_________________
Magic is a game for any budget. The only trick is you have to play with people who have the same budget.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Lis 29, 2016 9:50 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Paź 02, 2013 8:23 pm
Posty: 3069
Protekcja miała być chyba rzadko, od regeneracji mieli odchodzić zupełnie, na rzecz czegoś nowego lub mniej problematycznego.

_________________
http://www.ermail.pl/klik/UHJfamcB


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Mar 28, 2017 8:16 am 
Archmage

Dołączenie: Pią Wrz 07, 2012 9:43 pm
Posty: 1926
Nowy odcinek:
http://magic.wizards.com/en/articles/ar ... 2017-03-27

_________________
Forum powiedziało mi, że piszę pół postu dziennie.

Riardin napisał:
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Mar 28, 2017 10:29 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Paź 06, 2012 10:59 am
Posty: 1908
Miejscowość: Świdnik/Lublin
Trochę smutno, że meld tak słabo wypadł

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Mar 28, 2017 12:51 pm 
Archmage

Dołączenie: Pią Wrz 07, 2012 9:43 pm
Posty: 1926
Niespecjalnie mnie to dziwi. W całym secie, który miałby go wyhypować było z nim jakoś 6 kart. Nie za dobrze.

_________________
Forum powiedziało mi, że piszę pół postu dziennie.

Riardin napisał:
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Wto Mar 28, 2017 5:34 pm 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Sie 25, 2013 12:27 am
Posty: 926
A mnie smuci że ich zdaniem gracze są za głupi na Delirium.

_________________
"Hey I'm paper, please nerf scissors because I'm fair, neither sharp edges nor hard surfaces here. Rock and scissors are unfair, it doesn't matter if the meta becomes 100 % me because I'm fair, I'm entitled to it".


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Śro Mar 29, 2017 12:10 am 
Administrator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Lut 25, 2010 11:23 pm
Posty: 9785
Miejscowość: Warszawa
Davvi napisał(a):
A mnie smuci że ich zdaniem gracze są za głupi na Delirium.

Jak doszedłeś do tego wniosku na podstawie tego artykułu? Poważnie pytam.

_________________

Image IZZET LEAGUE | Image JESKAI WAY | Image SĘDZIA L2



Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Śro Mar 29, 2017 10:48 am 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Cze 15, 2010 4:12 pm
Posty: 3119
OmniSzron, pewnie z tego fragmentu (w sumie rozumiem go podobnie jak kolega):

Cytuj:
Playability: Playability Affected
The mechanic requires you to monitor all graveyards and then be aware of changes to your (or your opponent's cards) cards once the threshold is crossed.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Śro Mar 29, 2017 11:45 am 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Kwi 30, 2008 10:56 am
Posty: 5219
Miejscowość: Bractwo Soku Mocy
Bardziej dosłownie i bezpośrednio jest to wyrażone w podsumowaniu:
Cytuj:
t's a fun and challenging mechanic if you can get over the hurdle. Unfortunately, it's not a hurdle the majority of players seem to be able to get over.

_________________
Sok Caprio. A 50% gratis.
Rarian napisał(a):
przeczytałem Twój wywód, po czym z ciekawości sprawdziłem od kiedy jestem zarejestrowany na forum, okazało się, że od 2007. To oznacza, że to co przeczytałem powyżej było najbardziej absurdalnym wywodem od prawie 10 lat


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: Storm Scale
PostWysłany: Śro Mar 29, 2017 12:00 pm 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Sie 25, 2013 12:27 am
Posty: 926
OmniSzron napisał(a):
Davvi napisał(a):
A mnie smuci że ich zdaniem gracze są za głupi na Delirium.

Jak doszedłeś do tego wniosku na podstawie tego artykułu? Poważnie pytam.

Cytat bezpośrednio z artykułu, zaraz pod Storm Scale rating:
MARO napisał(a):
Delirium is hard to judge. It's a fun and challenging mechanic if you can get over the hurdle. Unfortunately, it's not a hurdle the majority of players seem to be able to get over.

Aj, widzę że już odpowiedzieli. Jak dla mnie Delirium to świetna mechanika która nie tylko wpływa na rozgrywkę ale także w wielkim stopniu na deckbuilding.
W limited i standardzie nie ma sposobu na usunięcie kart z grobu więc jak Delirium zostanie raz włączone to jest, jeśli ktoś nie potrafi tego ogarnąć to brak mi słów. W innych formatach można już komuś "wyłączyć" Delirium ale to właśnie jest fajne, daje całkiem nowe pole do interakcji a i ludzie którzy grają w formacie z Tarmogoyfem powinni być i tak przyzwyczajeni że liczenia typów kart na grobie.

_________________
"Hey I'm paper, please nerf scissors because I'm fair, neither sharp edges nor hard surfaces here. Rock and scissors are unfair, it doesn't matter if the meta becomes 100 % me because I'm fair, I'm entitled to it".


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Śro Mar 29, 2017 1:53 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Paź 06, 2012 10:59 am
Posty: 1908
Miejscowość: Świdnik/Lublin
Tu nie chodzi o ogarnięcie tej konkretnej mechaniki tylko o to że z tą mechaniką jest jeszcze jedna dodatkowa rzecz do ogarniania w całej grze (zawartość grobów). Ogólna komplikacja gry nie może być zbyt wysoka.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Śro Mar 29, 2017 2:24 pm 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Sie 25, 2013 12:27 am
Posty: 926
Oczywiście że to trochę podnosi złożoność gry ale raczej w sposób wzbogacający rozgrywkę niż uniemożliwiający ją i średnio inteligentny gracz powinien dać sobie z tym radę. Czy się czasem zapomni i się nadzieje na Delirium oponenta? Pewnie tak następnym razem będzie bardziej pilnował i nie uważam że jest to powód by dawać dobrej mechanice 8 w storm scale. Poza tym czy na prawdę w środowisku gdzie ilość kart w grobie (a zarazem ich typów) nie może maleć a jedynie rosnąć to jest takie trudne?

_________________
"Hey I'm paper, please nerf scissors because I'm fair, neither sharp edges nor hard surfaces here. Rock and scissors are unfair, it doesn't matter if the meta becomes 100 % me because I'm fair, I'm entitled to it".


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Storm Scale
PostWysłany: Śro Mar 29, 2017 2:49 pm 
Administrator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Lut 25, 2010 11:23 pm
Posty: 9785
Miejscowość: Warszawa
Chyba zupełnie inaczej rozumiemy ten tekst.
Cytuj:
Delirium is hard to judge. It's a fun and challenging mechanic if you can get over the hurdle. Unfortunately, it's not a hurdle the majority of players seem to be able to get over.

Dla mnie to podsumowanie jest proste. Delirium to fajna i wymagająca mechanika... jeśli poradzimy są z przeszkodą grania nią. Tą przeszkodą nie jest jej złożoność czy potrzeba monitorowania grobów. Tą przeszkodą jest deckbuilding, a to zostało opisane wcześniej:
Cytuj:
Delirium doesn't just work with other cards; it requires them. It's one of a handful of mechanics that's as much about deck building as it is about playing. This makes it tricky to grade because it is synergistic, but it leads to a much more constrained environment.

Chodzi o to, że nie możesz sobie wrzucić lajtowo do talii , bo Ci się podoba. Jeśli chcesz grać choć jedną kartą z Delirium, musisz wykrzywić wokół niej cały deckbuilding. Wrzucić cały pakiet kart mielących, różne typy kart, fetchlandy, etc. Bo bez tego wszystkiego, ta mechanika po prostu nie istnieje.

Tą przeszkodą jest to, że nie każdy jest gotów iść tak głęboko, żeby zagrać kilkoma kartami z Delirium, które im się podobają.

No a na pewno nie ma w tym artykule nic o tym, że Wizardzi uważają graczy za "zbyt głupich na Delirium".

_________________

Image IZZET LEAGUE | Image JESKAI WAY | Image SĘDZIA L2



Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group