Obecny czas: Czw Lip 16, 2020 12:18 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 67 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: Pro Tour Aether Revolt - Dublin 3-5 lutego 2017
PostWysłany: Pon Lut 06, 2017 10:55 am 
Strefa MTG
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sie 17, 2011 12:35 pm
Posty: 8468
Miejscowość: Warszawa
Yagi napisał(a):
Z tego co czytałem, jedynym sposobem na odpalenie tego triggera to konkretne stwierdzenie, że należy się zatrzymać w Beggining of combat z jego właśnie powodu. Nawet powiedzenie "Beggining of combat" przesuwa grę natychmiastowo do priorytetu przeciwnika, a po jego oddaniu jest Declare attackers.
Tu jest właśnie konflikt interesów. Cała ta zasada jest nieintuicyjna z odpowiednimi triggerami/efektami na stole. Z drugiej strony, gdyby jej nie było, powstałaby masa miejsc, gdzie można łapać przeciwnika za słówka i w niewłaściwym priorytecie.

No nie do końca. Ten skrót przesuwa grę do priorytetu przeciwnika w Beginning of Combat step. Jeśli coś wchodzi na stos w Beginning of Combat step i wymaga reakcji gracza (lub gracz chce zareagować na to) to bez problemu może mieć priorytet, żeby coś zrobić i na tym poziomie powinni to wiedzieć. Wystarczy to wykazać i znać zasady.

W tej sytuacji gościu ewidentnie próbował naprawiać swój błąd. Zadeklarował Combat, a potem próbował zrobić Crew i Trigger jednocześnie, gdzie , żeby być możliwym celem dla Triggera powinien być uruchomiony wcześniej. Nieco dziwi mnie jednak, że skoro próbował wycelować w nielegalny cel (wykazał mimo wszystko świadomość Triggera) to nie dali mu Warninga za GRV i nie pozwolili wycelować w legalny cel w tej sytuacji albo DQ jeśli uważali, że gracz wiedział w momencie kładzenia Triggera na stos, że cel jest nielegalny, tylko uznali, że jest to miśnięty Trigger. Rozumiem, że przy opcji Warning zyskał by wtedy dość sporo - miałby nadal szansę odpalić to serducho przed Declare attackers, no ale tak by chyba było najbardziej zgodnie z zasadami i de facto zgodne z tym co jest wyprodukowane na kartach.

_________________
www.strefamtg.pl - Boostery, Akcesoria i wiele innych
Turnieje organizowane przez sklep Strefa MTG w Warszawie


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Re: Pro Tour Aether Revolt - Dublin 3-5 lutego 2017
PostWysłany: Pon Lut 06, 2017 11:32 am 
Mage

Dołączenie: Nie Gru 14, 2008 6:20 pm
Posty: 565
Według mnie trzeba być nieogarem żeby tego nie rozumieć i nie wiedzieć jak to zrobić. Maina nie konczysz stwierdzeniem "Beggining of combat" tylko najlepiej że końce maina i chcilabym przejsc do kombatu ( ak jak to sie robiło w przypadku Rambelmastera). Jeśli oponent mówi ok to mowisz triger i zaczynasz działać albo z automatu można mowić że przechodze do kombatu i triger.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Pro Tour Aether Revolt - Dublin 3-5 lutego 2017
PostWysłany: Pon Lut 06, 2017 11:44 am 
Strefa MTG
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Sie 17, 2011 12:35 pm
Posty: 8468
Miejscowość: Warszawa
Nie do końca - oferta pasowania priorytetu nie oznacza, że nic nie wejdzie na stos, tylko, że w momencie kiedy przed otrzymaniem priorytetu przez przeciwnika po raz pierwszy w Beginning of combat, Ty otrzymasz swój priorytet to go spasujesz. Innymi słowy ja pasuje priorytet do Twojego pierwszego priorytetu w Beginning of combat w międzyczasie zdolności wchodzą na stos, wybieram kolejność i cele i jak przeciwnik powie pas to jest resolve pierwszego triggera ja mam znów priorytet po resolve dowolnego triggera, nadal będąc w Beginning of Combat. Tutaj gościu próbował naprawiać swój błąd i rulling jakkolwiek dość dziwny to na pewno nie należał do złych, bo to gracz rozegrał to beznadziejnie.

SBA są sprawdzane nawet jeśli zdecydowałeś się spasować priorytet, więc nie czaję, czemu ktokolwiek łączy przejście do Combatu z jakimikolwiek miśniętymi triggerami

_________________
www.strefamtg.pl - Boostery, Akcesoria i wiele innych
Turnieje organizowane przez sklep Strefa MTG w Warszawie


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Pro Tour Aether Revolt - Dublin 3-5 lutego 2017
PostWysłany: Pon Lut 06, 2017 12:31 pm 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Lis 11, 2005 2:35 pm
Posty: 680
Koles dał d... i tyle.

Zapomniał ze inzynier daje bonusa z beg of combat i musisz wybrac cel, potraktował go jak którego triggera +2/+1 tez rozpoatrujesz na poczatku combatu i przynajmniej dwa miliardy razy podczas relacji widzialem zawodnika "stukajacego" w exemplara i pytajacego o trigger. Spierdoczył i tyle, zostalo mu to w glowie do tego stopnia ze zagral bardzo slaby draft (nie wiem jak zrobił tam 1-2) i sadzac po 0-5 w constructed przestał dobierac jak bog albo zaczał grac wg zasad z inzynierem i nagle przestaly siadac 5 turn kille.


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Pro Tour Aether Revolt - Dublin 3-5 lutego 2017
PostWysłany: Pon Lut 06, 2017 2:44 pm 
Planeswalker
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lis 24, 2007 6:58 pm
Posty: 3234
Miejscowość: Katowice - Kraków
Strefa MTG napisał(a):
No nie do końca. Ten skrót przesuwa grę do priorytetu przeciwnika w Beginning of Combat step. Jeśli coś wchodzi na stos w Beginning of Combat step i wymaga reakcji gracza (lub gracz chce zareagować na to) to bez problemu może mieć priorytet, żeby coś zrobić i na tym poziomie powinni to wiedzieć. Wystarczy to wykazać i znać zasady.

Może mieć, ale musi dokładnie podać informację, dlaczego musi to robić. Oznacza to, że jeżeli przeciwnik chce coś jeszcze zagrać w Main Phase gracza aktywnego, to po dowiedzeniu się, co chce on zrobić w Beginning of Combat, ma szanse jeszcze coś zagrać w Main posiadając informację o tym, co może się zdarzyć w Beginning of Combat. Tutaj akurat sędzia musi się wypowiedzieć, czy "Chcę przejść do Beginning of Combat z moim priorytetem, bo chcę coś zrobić" wystarczy, czy trzeba podać powód. Link, który podałem sugeruje, że trzeba podać konkretny powód.
Melka napisał(a):
Maina nie konczysz stwierdzeniem "Beggining of combat" tylko najlepiej że końce maina i chcilabym przejsc do kombatu ( ak jak to sie robiło w przypadku Rambelmastera). Jeśli oponent mówi ok to mowisz triger i zaczynasz działać albo z automatu można mowić że przechodze do kombatu i triger.

Nie, w tym momencie właśnie ominąłeś trigger i jesteś w Declare Attackers.

_________________
Black_Cat_Scratch napisał(a):
Unfortunately for Maro the damage has already been done and can't be prevented this turn.


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: Pro Tour Aether Revolt - Dublin 3-5 lutego 2017
PostWysłany: Pon Lut 06, 2017 4:58 pm 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Lis 11, 2005 2:35 pm
Posty: 680
Yagi napisał(a):
Melka napisał(a):
Maina nie konczysz stwierdzeniem "Beggining of combat" tylko najlepiej że końce maina i chcilabym przejsc do kombatu ( ak jak to sie robiło w przypadku Rambelmastera). Jeśli oponent mówi ok to mowisz triger i zaczynasz działać albo z automatu można mowić że przechodze do kombatu i triger.

Nie, w tym momencie właśnie ominąłeś trigger i jesteś w Declare Attackers.


Dlatego - podobnie jak z exemplarem, trzeba przejsc do triggera engeenra i magicznie jestes w beg of combat. Nie zmienia to faktu ze niepodpakuejsz niezacrowanego pojazdy bo inzynier szuka legalnego celu w momencie odpalenia triggera.
Czas no nowa mode - crew w mainie :)


Góra
 Profil GG  
 
 Temat postu: Re: Pro Tour Aether Revolt - Dublin 3-5 lutego 2017
PostWysłany: Czw Lut 09, 2017 10:45 am 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Sie 05, 2014 9:20 am
Posty: 173
Chyba nikt nie twierdzi tutaj, że to nie jest wina Segovii - dyskusja jest raczej na temat nieintucyjnej nazwy tego skrótu. No bo jest to trochę dziwne IMO, że "combat" oznacza "declare attackers step", a nie "beginning of combat step".


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 67 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group