Obecny czas: Wto Lip 14, 2020 4:16 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 109 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Re: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Pon Maj 05, 2014 8:39 pm 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Wrz 12, 2013 1:26 am
Posty: 148
Siedem7 napisał(a):
kazde? to cos poza anger of gods jest grane?

, , , .


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Pon Maj 05, 2014 11:41 pm 
Enchanter

Dołączenie: Pon Kwi 05, 2010 5:44 pm
Posty: 288
Mój post mógł się wydać trochę chaotyczny :P pisałem posta przed pójściem do roboty więc wybaczcie :) małe sprostowanie. W różnych punktach miałem na myśli wersję monoW w innych WG. :P

Wersja mono :w:
Właśnie tutaj widzę na tę chwilę podział:
2 Crusader
1 Brimaz
Tak obecnie testuję na tę chwilę sprawdza się całkiem nieźle. Myślę też nad zwiększeniem liczby Brimazów :P Argument z decayem jest akurat słaby :P Decay zabija dużo lepsze bomby od kota (goyf, ooze, pestermite). Jeżeli chcesz grać solidnym napieraczem przeżywającym zarówno decaya jak i bolta to polecam .
Kwestia innych paleń została już wyjaśniona przez kolegę thyla :spoko:

Tak zdaję sobie sprawę, że jest coraz mniej jundopodobych decków, ale Crusader całkiem ładnie kuta np. Melira Poda. Poza tym double strike jeżeli gra się na mieczach albo Elspethach jest bardzo syty.
Revoker - tak chodziło o możliwość bloku czempiona w combacie. Mimo to wydaje mi się, że w modernie revoker robi trochę za mało. Jest dość wrażliwy na removal. Dodatkowo jak jest w grobie dopakowuje goyfa.
Kwestię tego, że artifact hate trochę boli ten deck wyjaśnił Błazen.

Dodatkowo jeżeli gra się na Splicerach to polecam potestować Mutavaulty.

:w: :g:
Tutaj trzeba znaleźć złoty środek w slocie :3: Zarówno Crusader jak i słoń są bardzo dobrymi stworami i tyle. Crusadera omówiłem powyżej. Słoń jest po prostu dobrym napieraczem i tyle. Jeżeli slabym argumentem jest niekontrowalność i odporność na driscard to nie wiem jakie inne argumenty musiałbym przedstawić :P
Co do Voice'a wydaje mi się, że zmuszenie oppa do zagrywania spelli tylko w swojej turze jest akurat bardzo dobre. Zabieramy typowi opcje i tyle. Nie będę podawał sytuacji w jakich jest dobry bo to bez sensu :P Dodatkowo granie nim nie wyklucza w żadnym wypadku grania Thalią. Wręcz przeciwnie.

Ogólnie dyskusja nad temat WG powinna toczyć się chyba w innym temacie. Koleś, który wygrał BoM-a chciał po prostu mieć solidne aggro ze sztuczkami z grave hatem w mainie i tyle.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Wto Maj 06, 2014 8:59 am 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Cze 21, 2011 8:35 pm
Posty: 326
Mam wrażenie że trochę mylisz decki. Death'n'Taxes =/= GW Hatebears, jak to jest zaznaczone w primerze.
Voice jest przeskadzajką tylko w teorii, bo tak naprawdę to od przeciwnika zależy decyzja kiedy zagrać spell i czy może sobie pozwilić na olanie voice'a. W miśkach jest on okej bo robią lepsze tempo więc trudniej zignorować powstające tokeny, natomiast w wolniejszym D'n'T w tym slocie lepszy jest Scavenging Ooze lub Qasali Pridemage, które rozwiązują inne problemy, bo od robienia tempa mamy już Blade Splicery i lataczy.

Jeśli chodzi o kwestie Brimazów i crusaderów to właśnie cmc3 jest ich dużą wadą. w D'n'T mamy twardo zajęte 8 slotów 3cmc (splicery i flickerwispy) i w tym decku splicer > Brimaz ze względu na blink efekty, crusader jest mimo wszystko tępym napieraczem który może być wyżej ceniony tylko w BG matchupach. Jeśli więc byś je miał dodawać jako dodatkowe 3cmc, to walczą wtedy o sloty z mieczami/crucible, które osobiście wyżej cenię, gdyż są one opcją na lategame.

A dyskusja o spisie WG z BoM-a jak najbardziej jest do tego tematu bo to D'n'T ze splashem tylko pod 3 karty(+SB) rozwiązujące pewne problemy tego decku:
Noble Hierach jest solidnym 1cmc którego tutaj brakowało, dodatkowo akceleruje nas, co pozwala nam szybciej i efektywniej "opodatkować" przeciwnika.
Scavenging Ooze jest main grave/snapcaster hatem, który dodatkowo napiera lepiej niż goyf i odzyskuje nam życie.
Gavony Township pełni podobną funkcje co miecze w mono W. Dzięki niemu każdy stwór jest zagrożeniem dla przeciwnika co pozwala nam na zachowanie na ręce sztuczek i nie wystawianie się na sweepery.

_________________
Have/Want:
viewtopic.php?f=55&t=55629

Want do Kolekcji:
viewtopic.php?f=166&t=59529&start=0&st=0&sk=t&sd=a


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Wto Maj 06, 2014 10:17 am 
Enchanter

Dołączenie: Pon Kwi 05, 2010 5:44 pm
Posty: 288
Nie mylę decków :P dlatego zaznaczyłem to w poście powyżej :)
Dlatego też napisałem, że w WG misiach voice i słoń są jak najbardziej okej :P

Gram deckiem od dawna i według mnie w jak grasz fiolką bardzo ważne jest, żeby mieć dużo stworów o tym samym cmc. Pomijam już fakt, że w monoW poza Thalią i Arbiterem nie ma dobrych cmc=2


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Wto Maj 06, 2014 10:41 am 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Cze 21, 2011 8:35 pm
Posty: 326
może nie do końca sprecyzowałem, GW Miśki=/= GW Death & Taxes.

Niby dobrze mieć sporo tego samego cmc pod fiolki, ale przeciążając 3cmc zwiększa się ryzko dobrania samych trójek w open hand na co deck sobie nie bardzo może pozwolić.

_________________
Have/Want:
viewtopic.php?f=55&t=55629

Want do Kolekcji:
viewtopic.php?f=166&t=59529&start=0&st=0&sk=t&sd=a


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Śro Cze 11, 2014 11:01 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań
Od czasu banu a zauważyłem, że paradoksalnie MU z Jundem znacznie się pokomplikował. Obecnie jund zamiast Shamanów gra zwykle po prostu większą ilością removalu, co karci nasz deck. Dodatkowo jest naszym nemezis (cały nasz deck, to paliwo dla niego, jest kabanem i leczy oppa). Koszmarem jest także mainowy .

W związku z powyższym postanowiłem przenieść MU z Jundem na razie na pułap 50%.

_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Cze 12, 2014 3:38 pm 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Gru 04, 2012 6:19 pm
Posty: 211
Błazen napisał(a):
Od czasu banu a zauważyłem, że paradoksalnie MU z Jundem znacznie się pokomplikował. Obecnie jund zamiast Shamanów gra zwykle po prostu większą ilością removalu, co karci nasz deck. Dodatkowo jest naszym nemezis (cały nasz deck, to paliwo dla niego, jest kabanem i leczy oppa). Koszmarem jest także mainowy .


To samo zauważyłem grając misiami. Więcej removalu, a także mainowy anger i krupixy które mają te 4 w plecach są znacznie większym zagrożeniem niż chłopak 1/2. Także sajdowanie stało się bardziej problematyczne, bo nie można już wsadzić z czystym sumieniem a. Kiedyś działał na główne zagrożenia tego decku (czyli szamana i gojfa), a teraz z braku jednego może się okazać pustą kartą.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Cze 12, 2014 8:29 pm 
Enchanter

Dołączenie: Pon Kwi 05, 2010 5:44 pm
Posty: 288
Co do MU z Jundem/BG Rockiem, wydaje mi się że wcześniej było bardzo fajnie bo wystarczyło wrzucić RiPa w odpowiednim momencie i praktycznie gra dla nas. Tak naprawdę RiP blokował mu kiedyś prawie 3/4 stworów w decku. Teraz problemem jest . Gość ma wszystko co potrzeba, żeby zatrzymać dowolne aggro: 4 w plecach, daje życie, przeżywa anger of the gods dodatkowo odsysa landy przez co Jund ma teraz chyba jeden z lepszych CA ze wszystkich decków w modernie.
Z moich doświadczeń z grania z nowym jundem:
- Flickerwisp ściągamy kamyki z Scooza,
- path czeka na goyfa, coursera, bądź staramy się kisić tak żeby zagrać w odp na +1 lilki,
- decydujące często jest odcinanie od jednego z 3 kolorów,
- dodatkowo problematycznymi stworami dla kierowcy junda są: mirran crusader, hero of bladehold, restoration angel +latacz (flicker, serra avenger)

Wydaje mi się, że Wg ma teraz minimalnie lepiej z jundem (ScOoze, loxodon smiter). Mimo wszystko zawsze bym wsadzał RiP, w BG/x może zawesze pojawić się darkblast, który zabija nam większość stworków


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Nie Paź 26, 2014 10:26 am 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Cze 02, 2012 5:14 pm
Posty: 1458
Jak deck ma z UR Delverem?

_________________
http://www.psychatog.pl
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Nie Paź 26, 2014 12:08 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań
Petros napisał(a):
Jak deck ma z UR Delverem?

Wersja mono W ma słabo. Ilość różnorakiego palenia w Delverze jest ciężka do przezwyciężenia. Karty typu czy robią im zawsze 2 za 1 paląc nasze , y, y czy y. Z kolei likwiduje nasze golemy ze Splicera. produkuje masę chump blockerów, a my musimy ciągle kombinować jak dobrze zagrać nasze 4 , żeby zabić ich śmieszne 1-dropy i 2-dropy. Od kiedy pojawiło się Delver rzadko kiedy opróżnia rękę do zera, więc łatwo przezwycięża nas CA. Ta karta również stała się powodem, że ja wsadzam na ten MU .

Podsumowując ten MU wygląda nieco tragicznie. Nie jestem w stanie się pokusić o określenie % szansy na wygranie, ale przewaga jest po stronie Delvera. Karty, które pomagają nam w tym MU to wszystkie stwory z 4 w plecach (, ), stwory z protekcją na czerwień (, ), stwory z lataniem, które mogą wymienić się z Delverem i ewentualnie jakiś gravehate. Thalia oczywiście też jest dobra i wczesny + nadal robi swoje. Przydaje się też każdy tani removal.

Ja obecnie katuję wersje WB, gdzie jest przekoksem na ten deck i pomaga oraz , który jest w stanie konkurować z CA Delvera. Wersja WB na pewno ma lepiej niż mono W, ale i tak to jest trudny MU (raz wygrywam 2-0, a raz przegrywam 0-2 i często gry są dosyć równe, więc powiedziałbym, że 50-50).

Nie wiem jak ma z Delverem wersja GW, ale myślę, że taki słoń 4/4 w drugiej/trzeciej jest całkiem spoko. Z kolei brak tam dobrych lataczy, które mogłyby blokować Delvera. Tutaj najlepiej jakby się wypowiedział, ktoś kto katuje GW.


_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Ostatnio edytowany przez Błazen, Nie Paź 26, 2014 7:53 pm, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Nie Paź 26, 2014 3:52 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Cze 02, 2012 5:14 pm
Posty: 1458
Błazen napisał(a):
Nie wiem jak ma z Delverem wersja GW, ale myślę, że taki słoń 4/4 w drugiej/trzeciej jest całkiem spoko. Z kolei brak tam dobrych lataczy, które mogłyby blokować Delvera. Tutaj najlepiej jakby się wypowiedział, ktoś kto katuje GW.


"- Delver [60-40] - Tu też mamy przewagę nad przeciwnikiem, szczególnie podczas bardzo explosywnych rozdań, a zarówno Thrun, jak i Elspeth wygrywają sami grę. Dodatkową Wildwood ładnie blokuje Delvera, szczególnie jak przeciwnik zapomni, że go mamy." ~ z primera GW Hatebears

_________________
http://www.psychatog.pl
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Nie Paź 26, 2014 5:03 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań
Warto zauważyć, że jest to oszacowanie MU przez Cymka jeszcze przed m i em, gdy Delver nie był tak mocny jak teraz. Wtedy mono W też miało nieco lepiej w tym MU niż teraz.

_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Nie Paź 26, 2014 5:43 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Cze 21, 2011 8:35 pm
Posty: 326
Przecież zawsze największą zaletą D&T była elastyczność w dostosowywaniu się do meta, a posiadając takie mainowe karty jak thalia, spokojnie można dopracować deck pod delverowe meta bez większego uszczerbku na innych matchupach.

_________________
Have/Want:
viewtopic.php?f=55&t=55629

Want do Kolekcji:
viewtopic.php?f=166&t=59529&start=0&st=0&sk=t&sd=a


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Nie Paź 26, 2014 7:52 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań
Moim zdaniem problem z Delverem polega na tym, że jest to również bardzo elastyczny deck. Może być zarówno kontrolą, jak i aggro - zależy jakie ma rozdanie i co sajduje. Stąd trudno go hejtować jakimiś konkretnymi hatebearami. Grając przeciwko combo, mamy oczywisty twardy hejt w sajdzie. Grając przeciwko kontroli chcemy narzucać presję i chronić nasze stwory,a removal nie jest taki istotny. Grając z aggro gramy defensywnie starając się robić dobre wymiany i skutecznie blokować przeciwnika. Tutaj musimy robić i to i to i to. Nie mówię, że nie jest to match-up nie do wygrania. Jak najbardziej możemy pokonać delvera mając dobre rozdanie, tylko po prostu walka jest trudna.

_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Lis 06, 2014 7:37 pm 
Apprentice
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Lut 28, 2014 3:10 am
Posty: 10
Tech prosto z MtGO siada jak złoto w odpowiedzi na Ancestral Recall.
Ewentualnie zawsze zgarnia removal co pozwala przetrwać stworom, które sa dla nas ważniejsze.
No i Brimaz, dla delvera taki nieboltowalny typek jest dość problematyczny (a w każdym razie na papierze)


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Wto Sty 13, 2015 8:11 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Paź 06, 2012 10:59 am
Posty: 1908
Miejscowość: Świdnik/Lublin
Dyskusja (jak każda poważna dyskusja w tym dziale o deckach :P) umarłą, więc może trochę odświeżę:



Takim czymś zagrałem na PPTQ w Bydgoszczy i miłym dla mnie zrządzeniem losu udało się dostać do Top8 (czubienie jak dziffka pomagało), gdzie spektakularnie spieprzyłem wszystko, co się dało spieprzyć :)
Deck, w przeciwieństwie do tego, co pisali poprzednicy, według mnie ma dosyć dobrze z delverem. Jedynym zagrożeniem, z którym naprawdę jest problem jest piromanta (na dłuższą metę) albo szybko flipnięty delver. Na piromantę trzeba po prostu mieć removal, bo jesteśmy w czarnej dupie, ale na delvera jest mnóstwo odpowiedzi. Post-side jest 10 potencjalnych kart, mi najbardziej przypadli do gustu firewalkerzy, którzy przebijają się przez armię toksów, blokują swiftspeary, są odporni na removal i dają życie - czego więcej chcieć?
Jedna rzecz, która bym może zmienił po tym PPTQ to side'owy Grand Abolisher, którego wziąłem na próbę, ale jakoś nie byłem zbyt zachwycony. Może jakby było więcej twinów/kontroli, to byłby lepszy.
Imho talia jest obecnie dobrym wyborem i nie jest to jakoś szeroko grany archetyp, więc pozwala czasem zaskoczyć przeciwnika.

Thoughts?

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Pią Sty 16, 2015 2:50 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań
@Szeszej
Miło, że zamieszczasz tutaj swoją listę i gratulacje za wynik! Co do tego, co napisałeś, ze wszystkim się zgadzam. Co do decklisty, ja nigdy nie byłem zwolennikiem w modernie, ale być może w czasach , jest to dobry wybór.

to bardzo dobry stwór, jednak rzadko mi się mieścił 75 kartach. Jest dobry na meta mocno opanowane, tak jak piszesz, przez Twiny i kontrole, a jak wiadomo, obecnie Modern choruje na brak solidnych kontroli, więc nie jest to hatebear, po jakiego teraz chcemy sięgać.

Mam za to do Ciebie pytanie. Czy trafiłeś na owym PPTQ jakiś MU z Podem lub innym deckiem, który miał ? Wydaje mi się, że obecnie jest to większy problem dla nas niż .

_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Pią Sty 16, 2015 10:21 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Paź 06, 2012 10:59 am
Posty: 1908
Miejscowość: Świdnik/Lublin
Niestety/Stety nie, ale generalnie sama konstrukcja decku bardzo utrudnia podowi życie, a na nosorożca trzeba trzymać patha po prostu. Grałem z podem częściej przed wyjściem Rhino i wtedy pamiętam, że czasem było ciężko się przebić z powodu masy stworów po obu stronach barykady. Obecnie w meta nie mam poda :(, więc trudno mi dokładnie ocenić ten matchup.

Też nie byłem wielkim fanem Spirita, ale całkiem nieźle powinien siadać vs delver no i zmusza kierowcę storma/ascendancy na znalezienie odpowiedzi, bo się nie scombią. Zawsze miło jest mieć w mainie coś, co ma jakąś interakcję z combo.

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Pią Sty 16, 2015 11:32 pm 
Mage

Dołączenie: Wto Wrz 04, 2012 2:28 pm
Posty: 900
Miejscowość: Zabrze
Spirit of the labyrinth to jedno ale na zdanie:
"Zawsze miło jest mieć w mainie coś, co ma jakąś interakcję z combo."


na rhino decks mamy 4 path i ewentualnie dismembery. Poza tym jakby nie patrzeć tokeny ze splicera ładnie stopuja jego aggro. A kawaleria powietrzna robi swoje :)

_________________
bylek napisał(a):
Mi też ulżyło, komuś zakosiłem Confidanta z torby i bałem się, że to Tobie. Mam taką zasadę, że nie okradam sędziów, to było by nie moralne


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Pią Sty 16, 2015 11:41 pm 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Paź 06, 2012 10:59 am
Posty: 1908
Miejscowość: Świdnik/Lublin
Driady są też w moim spisie, ale np. ascendancy skombi się i z nimi w stole (acz znacznie będą przeszkadzać). Plus im więcej interakcji z nieinteraktywnymi deckami, tym lepiej.

Anyways, czy wiecie może jak wygląda matchup z amuletem? Nigdy z tym nie grałem, nie wiedziałbym nawet co robić pewnie ;)

_________________
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 109 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group