Obecny czas: Śro Paź 23, 2019 1:00 am

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 109 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Śro Kwi 23, 2014 11:02 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań

Image



Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki.
~Benjamin Franklin



Zapraszam do lektury małego podręcznika do talii Death & Taxes. Gram tą talią w Modernie regularnie już ponad rok. Zaliczyłem nią Grand Prix w Pradze (6-3) oraz top4 na kilku GPT. Śledzę rozwój decku niemal od samego początku i cały czas staram się go usprawniać oraz testować najróżniejsze wersje. Tekst ten traktuje o wersji mono white, ale niżej omówię również splashe innych kolorów. Mam nadzieję, że moja skromna wiedza Wam się przyda. Miłej lektury!



Geneza
Spoiler:


Zalety i wady
Spoiler:


Przykładowe decklisty
Spoiler:


Strategia
Spoiler:


Mulligany
Spoiler:


Sztuczka z Flickerwispem & Mangarą
Spoiler:


Techs & Tricks
Spoiler:


Opis matchupów i krótka analiza color splashów w postach poniżej.

_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Ostatnio edytowany przez Błazen Pon Cze 22, 2015 10:12 pm, edytowano w sumie 45 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Śro Kwi 23, 2014 11:05 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań
Wszystkie % szanse są podane w przybliżeniu. Różne spisy mogą sobie lepiej lub gorzej radzić z danym archetypem. Poniższe wartości oszacowałem według spisu pod nazwą „Classic D&T”.

Najlepsze matchupy
Spoiler:

_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Ostatnio edytowany przez Błazen Nie Lut 01, 2015 2:44 pm, edytowano w sumie 27 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Śro Kwi 23, 2014 11:10 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań
Wyrównane matchupy
Spoiler:

_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Ostatnio edytowany przez Błazen Nie Lut 01, 2015 4:06 pm, edytowano w sumie 26 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Śro Kwi 23, 2014 11:13 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań
Najtrudniejsze matchupy
Spoiler:


Color Splash
Spoiler:


Jeżeli ktoś ma jakieś pytania, sugestie czy pomysły, niech je zada lub się nimi tutaj podzieli. Kłaniam się :wink: .

_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Ostatnio edytowany przez Błazen Pon Mar 30, 2015 11:35 am, edytowano w sumie 46 razy

Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Śro Kwi 23, 2014 11:21 pm 
Enchanter

Dołączenie: Śro Lip 07, 2010 1:02 pm
Posty: 368
Miejscowość: Poznań
Propsy za dobry primer, ładnie to wszystko wygląda, a fajnie zobaczyć deck od strony bijącego, a nie bitego ;)

_________________
Proud and Founding Member of Team Sad Panda

"If Wizards didn't have a ban list, then every card would be incredibly safe and boring. The existence of the banlist is what allows wizards to push designs. Kinda like the way seatbelts let my car go faster."

"If they're playing Rest in Peace, I think the best sideboard strategy is still +4 Hope // Pray, +4 YOLO." - Michael Boland about playing Manaless Dredge.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 12:41 am 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Cze 21, 2011 8:35 pm
Posty: 326
W miejsce sowy o wiele lepiej się sprawdza(według mnie) , jest to hate na snapcastera/goyfa, dodatkowo wyłącza PiF i Gifty oraz nakłada większe tempo.
Ten deck nawet w wersji Mono W potrzebuje 4 sztuk .
Dodatkowo przy opisie techów powinieneś wspomnieć o opcji singlowego Crucible of Worlds, które robi locka z kwaterami lub generuje stałe card advantage z konopiami.
Dobrą opcją side'ową na większość wymienionych przez ciebei słabszych matchupów jest Ratchet Bomb, które rozwiązuje problem toksów(również tych z twina) i hordy typków o cmc1-2.
I jeszcze o ile dobrze pamiętam to nazwa Death&Taxes nie symbolizuje zagrań tego decku, ale opponent który gra przeciwko WW z ogromną ilością tricków zaczyna dobrze rozumieć znane przysłowie że "w życiu pewna jest tylko śmierć i podatki".

_________________
Have/Want:
viewtopic.php?f=55&t=55629

Want do Kolekcji:
viewtopic.php?f=166&t=59529&start=0&st=0&sk=t&sd=a


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 1:10 am 
Zasłużony
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Wrz 11, 2002 3:45 pm
Posty: 3400
Miejscowość: Rawa - Wisła, Kłodnica - Odra, huty, kopalnie, wzgórza i lasy
Super, bardzo fajny tekst :) Przyjemnie tu poczytać coś tak konkretnego.

_________________
Stary nick: RagingGarth
Bruno Cardeal - Waste of a rare slot. - Like · Reply · 4h
Fgc Vulcan Hades - You're a waste of an oxygen slot. - Like · Reply · 13 · 2h
Ezra Thomas - Your an oxygen of a waste slot - Like · Reply · 3 · 2h
Renaud Giraldeau - You're a rare slot with waste oxygen. - Unlike · Reply · 4 · 2h


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: Re: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 1:13 am 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Lis 11, 2012 11:16 pm
Posty: 114
Miejscowość: Warszawa
Wyszedł Ci z tego na prawdę dobry i bardzo wnikliwy artykuł. Czyta się to świetnie - nawet (a może zwłaszcza) dla laika w modernie. Dzięki za kawał dobrej pracy i oby więcej takich tekstów powstawało :spoko:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 1:48 am 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Lut 03, 2008 1:17 pm
Posty: 1958
Miejscowość: Warszawa
Kurde, znowu będę czepliwy, niedługo wyjdę na pierwszego hejtera mtgnews..
Nie wiem skąd wziąłeś to 90% ze stormem. Sam gram UR pasjansem już dłuuugo i to na pewno nie jest match up pod górkę, raczej 50/50 pre i post side. A dlaczego? Jest kilka powodów:
1. W całym maindecku jedynym porządnym hate misiem na Storma jest Thalia, którą na dodatek naturalnie neutralizuje 4-off - Goblin Electromancer. Nie zapominajmy też o czyhającym Grapeshocie, który z łatwością zabija typka x/1. Nie mówię już o naładowanej ascensji, która śmieje się z "dopłać 1" - rytuały robią wystarczająco dużo many, by obejść taki efekt. I to ma być lockdown?
2. Leonin Arbiter jest miękki - jedyne co robi to próbuje złapać na feczlandach, ale każdy przytomny kierowca Storma, który zobaczy Plainsa po drugiej stronie stołu najpierw zagra fecza, potem shocka lub basic landa.
3. WW ma mało removalu, więc Storm może bezczelnie zagrywać Goblin Electromancera na pałę nawet w drugiej. A jak każdy wie, kiedy Goblin grasuje po battlefieldzie to zaraz można się spodziewać dużej ilości many i Pastów.
4. Grapeshot często robi za sweeper - zagranie np w 3 turze cantripa, Manamorphose i Grapeshota daje nam 3 strzały (kosztem de facto jednej karty!), co może zabić np Flickerwispa + Leonin Arbitera.
5. zegar WW to dowcip. Deck nie zabija na tyle szybko, aby nie dać szans dokopać się do Goblina albo Grapeshota, albo naładować Ascencję, nawet po blinku enchantu przez Flickerwispa.
6. Co do side - owszem, WW ma Rest in Peace, co jest naprawdę bolesne, ale to tylko 2 sztuki (obv dalej UR combo może robić za spalator z opcją wstawienia kilkunastu goblinów). Storm natomiast wsadzi 4 Lightning Bolty + czasem 2-3 szt mass removalu, aby upokorzyć małe, nic nie znaczące stworki. Dodatkowo ma o wiele więcej kopania, niż WW (które ma go całe 0 sztuk), więc nie jest skazany tylko na topdecki. Może szukać odpowiedzi i elastycznie podchodzić do problemu "różnorakiego" hejtu (tak naprawdę to hejt zawsze jest taki sam - usuwa go Bolcik).

O Stormie napisałem więcej, bo ten match up dobrze znam, ale inne opisy też są od czapy. Np 50/50 z Affką i Merfolkami? WW dostaje od wszystkich szybkich aggro potężny wpierdol, warto tez pamiętać, że Affka będzie trzymać odpowiedź na Stony Silence po side. Albo rozbieżność między Kiki, a Melira Podem - te decki różnią się może 10 kartami w maindecku, założenia obu są praktycznie te same (różnią się tylko poziomem uzależnienia od posiadania Poda), skąd różnica aż 50%?

Swoją drogą nie wiem w ogóle czemu grać WW, skoro można wybrać GW hejty i mieć dostęp do świetnego Loxodon Smithera (świetny na UWR i Lilianę), porządnego Voice of Resurgence (znowu UWR, kontry i aggro) i Scavenging Ooza, który jest po prostu zajebisty. A to wszystko za koszt 2-4 życia na grę, które zadamy sobie z landów (nie mówię już o posiadaniu dzięki temu Stirring Wildwood i Horizon Canopy).

Poza tym super napisany primer, z przyjemnością się takie porządnie napisane rzeczy czyta. To już kolejna dobra publikacja na naszym forum, może w Twoje i Jędrka ślady pójdą następni?

_________________
Relacja Gizmoo z Treasure Chest Modern
"Wróciliśmy na site, gdzie po raz kolejny dopadły mnie wątpliwości. Przecież nie rozegrałem tym deckiem ANI JEDNEJ GRY!!! Sodek stwierdził, żebym – cytuję - „nie pierdolił” i po tym - jakże trudnym do zbicia argumencie – na niecałe dziesięć minut przed końcem zapisów, poszedłem opłacić swój udział."


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 5:04 am 
Sorcerer
Awatar użytkownika

Dołączenie: Czw Wrz 12, 2013 1:26 am
Posty: 148
Na opisane przez ciebie złe MU pomaga Engineered Explosives, także na zoo, merfolki(którym bym dał na pewno mniej niż 50%) i nieopisany 8rack. Jundy itp.(obecnie bardziej b/g) i storm to też coś bardziej 50/50. G/W hatebear to nie do końca to co D&T z zielonym. Bearsy grają bez aniołów/wispów/vialsów w zamian za większy beatdown.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 7:29 am 
Mage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Paź 31, 2010 6:22 pm
Posty: 522
Miejscowość: Poznań
Rafał Pękala napisał(a):
Dobrą opcją side'ową na większość wymienionych przez ciebei słabszych matchupów jest Ratchet Bomb, które rozwiązuje problem toksów(również tych z twina) i hordy typków o cmc1-2.

Jeśli dobrze przeczytasz twina to odpowiedz brzmi: NIE ROZWIAZUJE PROBLEMU bo tokeny które wchodzą z twina jak z kiki ma taki sam koszt cmc jak oryginał.

_________________
?


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: Re: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 7:58 am 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Wto Cze 21, 2011 8:35 pm
Posty: 326
Obis napisał(a):
Rafał Pękala napisał(a):
Dobrą opcją side'ową na większość wymienionych przez ciebei słabszych matchupów jest Ratchet Bomb, które rozwiązuje problem toksów(również tych z twina) i hordy typków o cmc1-2.

Jeśli dobrze przeczytasz twina to odpowiedz brzmi: NIE ROZWIAZUJE PROBLEMU bo tokeny które wchodzą z twina jak z kiki ma taki sam koszt cmc jak oryginał.


Fakt tu już się zagalopowałem.

_________________
Have/Want:
viewtopic.php?f=55&t=55629

Want do Kolekcji:
viewtopic.php?f=166&t=59529&start=0&st=0&sk=t&sd=a


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 8:03 am 
Enchanter

Dołączenie: Śro Lip 07, 2010 1:02 pm
Posty: 368
Miejscowość: Poznań
@Grzesznik - różnica między Kiki a Melirą jest ogromna. Melira zabija głównie beatdownem, działa na nią gravehate i inne takie pierdoły, a w opcji bicia D&T ma crusadery, Thalię i Golemy ze Splicerów, przez co trudno przebić się nieposiadającym fs stworkom w podzie. Dodatkowo Armin ma 6,7 LD na Gavony, bez którego dorki są smutne.

Kiki Pod za to ma dużo więcej opcji na combo, które nie opiera się o grave, ma kilka opcji na wygranie (kiki + anioł/exarch/zealousy), a deck z czterema sztukami removalu nie ma dużych szans, żeby jeszcze przebić się przez Spellskita/Glen Elendrę.

_________________
Proud and Founding Member of Team Sad Panda

"If Wizards didn't have a ban list, then every card would be incredibly safe and boring. The existence of the banlist is what allows wizards to push designs. Kinda like the way seatbelts let my car go faster."

"If they're playing Rest in Peace, I think the best sideboard strategy is still +4 Hope // Pray, +4 YOLO." - Michael Boland about playing Manaless Dredge.


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 8:45 am 
Archmage
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Gru 18, 2011 10:15 pm
Posty: 1004
Miejscowość: Białystok/Warszawa
Grzesznik napisał(a):
skąd różnica aż 50%?

punktów procentowych nieuku!!
A tekst oczywiście super, i fajnie było coś takiego przeczytać po polsku :)
Jak znajde czas, to pewnie napisze o mojej nowej miłości - burnie!

_________________
duofanel napisał(a):
Boże błogosław idiotów i zawsze mnie z nimi paruj


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 10:44 am 
Mage

Dołączenie: Nie Paź 07, 2012 8:07 am
Posty: 763
Widzę, że rozpoczęła się moda na primery :P

Bardzo fajny primer. :)

_________________
EDH - Narset, Taigam, Breya, Yidris
T2 - Temur Marvel
Legacy - Dredge


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 2:06 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Cze 02, 2012 5:14 pm
Posty: 1458
Ja bym proponował podpinać te Primery, bo są to dużo bardziej wartościowe wpisy niż "Deck to Beat" na przykład.

_________________
http://www.psychatog.pl
Spoiler:


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 6:10 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Pią Lut 23, 2007 12:23 pm
Posty: 5901
Świetny primer! Bardzo cieszę się widząc, że poznańska scena nie tylko rozwija się modernowo, ale też chce dzielić się doświadczeniem i dyskutować na temat Moderna.

Trudno mi wypowiadać się na temat tego decku bo gram przeciwko niemu bardzo rzadko, właściwie nawet nie wiem jako jaki tier plasuje się meta, ale stawiałbym, że nawet za opisanymi ostatnio przez Jędrka Giftami.

Błazen napisał(a):
50% szans na wygranie:
Affinity - pierwsza gra jest zdecydowanie na ich korzyść. Możemy próbować się wybronić, jeżeli dobierzemy odpowiednio dużo stworów z lataniem i jakiegoś Blade Splicera na ich Etched Championa, ale generalnie to jest walka o przetrwanie. Po sidedzie mamy potężny hate, który musimy dobrać, bo inaczej czeka nas lanie. Jak dobierzemy, to raczej wygramy.
Wskazówka: wiele Afek gra bez basic lądów lub z jednym, dlatego często nie musimy mieć nawet Leonin Arbitra, by zrobić Ghost Quarterem ponzę lub rzucić "bezpłatnego" Patha.
Keycards: Path to Exile, Ghost Quarter, Kataki, War's Wage, Stony Silence, Blade Splicer, stwory z lataniem, Ghostly Prison

Wydaje mi się, że 50% z Robotami to raczej hura-optymistyczna prognoza, nawet przy trzech Stony Silence/Kataki w side, bo jak zaznaczyłeś jeśli tego nie dobierzesz to wciąż przegrywasz. Prison jest oczywiście dobre na roboty ale tylko jeśli Ty masz oprócz tego Silence albo oponent nie dobierze Craniala/Ravagera. Znacznie częściej niż z D&T zdarza mi się grać z Hatebearsami, czyli dość podobnym deckiem, i praktycznie nigdy nie zdarzyło mi się stracić na nich punktu grając Affinity, nawet jeśli przegrywałem pojedyncze gry. Oczywiście nie jest to tragiczny mu jak np Infect czy Soul Sisters, ale nie wydaje mi się by był on wyrównany dla obu stron. Jednak jak pisałem przy okazji Primera Giftów - nie chodzi o kłócenie się o pojedyncze procenty, po prostu w moim przekonaniu Roboty mają większe szanse na wygranie tego match upu.

Imo główną wadą decku jest to, że pomimo quasi-naporowej strategii, deck ten często bywa koszmarnie wolny, wolniejszy nawet niż Hatebearsy, a że nie ma reacha na dłuższą grę, to musi zabić w krótkim oknie czasowym, kiedy już blokuje stół Thalią, a oponent jeszcze nie dobrał na to odpowiedzi. Wady i zalety są fajnie opisane przez Ciebie, ale w całym tym Primerze brakuje mi odpowiedzi na jedno pytanie - dlaczego warto grać obecnie tym deckiem?

Petros napisał(a):
Ja bym proponował podpinać te Primery, bo są to dużo bardziej wartościowe wpisy niż "Deck to Beat" na przykład.

+1!

_________________
Kupię od Ciebie karty i boostery


Góra
 Profil  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 8:40 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Sob Lut 19, 2011 6:34 pm
Posty: 427
Miejscowość: Poznań
Wspominacie o i - mój błąd, że zapomniałem o nich napisać. Oczywiście świetne side'owe karty przeciwko najtrudniejszym match-upom. Zaktualizuję temat.

@Rafał_Pękala
w erze a miała jeszcze sens, ale obecnie jest od niej lepszy. Dryada wyłącza tylko , jakieś losowe flashbacki i czasem zmniejszy a o 2, jednak rozbija się o każdego blockera, a na decki focusujące grave i tak mamy twardy grave-hate. Sowa za to lata (nieraz zdarzyło mi się bić sową z mieczem :-D ) i podatkuje, co w połączeniu z Thalią, jest świetną synergią. Wymienia się w combacie z , , . Nawet na MU ze Snapcasterami wolę mieć Sowę niż Dryadę, bo opóźnia ona o turę wszelkie board sweepery i zawsze utrudnia grę. Również na takie comba typu Ad Nauseam czy Goryo's Vengeance, mamy turę więcej na bicie.

jest dobrym lądem, ale jak już to w 1-2 sztukach. Na pewno nie w 4. Ten deck ma zbyt słaby MU z aggro i zbyt mały manabase by pozwolić sobie na co-turowe painienie się. W meta bez aggro pewnie 4 by siadały.

@Grzesznik
Może rzeczywiście przesadziłem z oceną MU ze Stormem, ale mam ten MU ograny i dla D&T jest to o wiele łatwiejsza rozgrywka niż np. z Afką czy nawet Scapeshiftem. Piszesz, że decki te mają 50-50. Moim zdaniem na pewno nie aż tak i mam takie argumenty:
- i skutecznie opóźniają combo,
- może tyłka nie urywa, ale jest w tym MU potrzebny tylko do odpalania bezpłatnych ów, a ponza chyba nie jest dla Storma bezbolesna,
- D&T ma mało removalu, owszem, ale 4 na 4 y to akurat - więcej nie potrzeba,
- post side do talii dochodzi , i w zależności od uznania jakiś hate na (ja lubię ).
Przecież to jest cała masa twardych hate-kart, którymi ten deck jest wypchany. Pozbyć się ich wszystkich ze stołu i jeszcze skręcić się Stormem to karkołomny wysiłek. Co byś powiedział, że ten MU jest na 70-30 na rzecz D&T? Na 90% na pewno nie jest - zagalopowałem się trochę.

Jeżeli chodzi o Affinity, Wasze argumenty mnie przekonały, zwłaszcza, że dzisiaj przegrałem z nią 1-2 finał :rolleyes: . Wychodząc z założenia, że albo dobierzemy hate i wygramy, albo nie dobierzemy i przegramy, napisałem 50% szans, ale rzeczywiście jest nieco trudniej. Z doświadczenia myślę, że 40% szans na wygranie jest. Wbrew pozorom mono white nie ma aż tak źle z robotami, jak inne kolory.

Mikołaj napisał(a):
Wady i zalety są fajnie opisane przez Ciebie, ale w całym tym Primerrze brakuje mi odpowiedzi na jedno pytanie - dlaczego warto grać obecnie tym deckiem?

Mógłbym napisać, że warto grać tym z pobudek budżetowych (deck jest naprawdę tani), ale szczerze napiszę, że nie wiem dlaczego warto tym grać :D . Mnie ten deck fascynuje i faktem jest, że istnieje w meta, więc napisałem ten poradnik dla innych. Wielu się zgodzi i ja też jestem tego zdania, że obecnie nie jest to na tyle silna talia, by zrobiła top 8 jakiegoś GP i pewnie trzeba poczekać na wydruk/przedruk jakiś lepszych kart, by to się zmieniło.

_________________
SŁOWNIK SOCJOLEKTU MTG
DEATH & TAXES MODERN PRIMER
LITERATYZM.PL


Góra
 Profil E-mail  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 9:27 pm 
Moderator
Awatar użytkownika

Dołączenie: Nie Lut 03, 2008 1:17 pm
Posty: 1958
Miejscowość: Warszawa
Mu WW ze stormem wg mnie to nic innego jak 50/50 i będę bronić tego stanowiska bo:
1. Już mówiłem, że Thalię można zabić, poza tym Electromancer ją neutralizuje.
2. Sowa to nie hejt.
3. Ponza na storma jest średnia, owszem, czasem siądzie, ale częściej czeka się na key spelle (Pasty, cantrip, aby naładować Ascencję, Manamorphose), niż na kolejny land z czuba. 3, a czasem nawet 2 spokojnie starczają.
4. Głupio to zabrzmi ale UR pasjans ma więcej goblinów w decku niż Ty pathów :P Przez grę Storm zobaczy kilka razy więcej kart niż WW, więc znajdzie Bolty/Grapeshoty na Thalię/Cannonistkę/coś innego albo Electromancerów, zależnie od sytuacji.
5. Po sideboardzie tylko RIP boli mocno, ale UR może izi nie korzystać z grobu, palić Twoje stworki i zabić hordą zielonoskórych przyjaciół. Cannonistka i Thalia po side tracą dużo na sile, bo Storm włoży playset Boltów.

Nie wiem, może to bardzo mocno zależy od kierowców Storma i WW jak ten match up w rzeczywistości wygląda. Obv, czasem storm dobierze 2 landy na grę, w jeden dostanie GQ i combo się składa, ale i WW może dobeirać ręce bez hejtuf, wtedy najczęściej dostaje T4 kill. Ja siadając do gry turniejowej naprzeciw WW nie lekceważę przeciwnika, spodziewam się dłuższej gry z wymianą ciosów, ale z drugiej strony cieszę się, że to nie jest Infect, UR hard Combo Twin, czy Mono Black Rack, z którymi Storm ma przesrane od startu :p

_________________
Relacja Gizmoo z Treasure Chest Modern
"Wróciliśmy na site, gdzie po raz kolejny dopadły mnie wątpliwości. Przecież nie rozegrałem tym deckiem ANI JEDNEJ GRY!!! Sodek stwierdził, żebym – cytuję - „nie pierdolił” i po tym - jakże trudnym do zbicia argumencie – na niecałe dziesięć minut przed końcem zapisów, poszedłem opłacić swój udział."


Góra
 Profil E-mail GG  
 
 Temat postu: [Primer] Death & Taxes
PostWysłany: Czw Kwi 24, 2014 9:41 pm 
Enchanter
Awatar użytkownika

Dołączenie: Śro Lis 16, 2011 10:47 pm
Posty: 356
Miejscowość: Poznań, Wielkie Księstwo :D
Propsy Armin za tak wyczerpujący temat.

Odniosę się do matchupu z uwr, konkretniej kontrolnej wersji bo nią najwięcej grałem.
Thalia w 2 turze strasznie boli tak samo jak wczesny arbiteter, żaden kierowca uwr nie chce po nim dobierać feczy, a 4 pierwsze land droppy są kluczowe by przetrwać. Jeżeli dojdzie do quarterowania z arbitrem więcej niż 1 landa, to są małe szanse, żeby odbić się od dna. Thalia niestety podraża removal opóźniając go o turę (path/ bolt 2 tura, helix 3 tura), skutkiem czego nie pozwala optymalnie grać, podobnie vial pozbawiający efektywności kontry. Wpuszczenie miecza wojny i pokoju czy lodu i ognia, zwłaszcza ostatniego, który zwiększa zegar i daje CA zmniejsza diametralnie szanse na wygraną. W tym momencie każdy typ bije nas mocno.
Zgodzę się że, sytuacje balansu na skraju życia zdarzają się nader często. Takie już życie kierowcy kontroli. Oczywiście mass removale działa tu cuda.

tl;dr :razz:

Nie można wpuścić żadnego miecza i trzeba dobrać więcej odpowiedzi na jego stwory niż on ich dobierze.

_________________
Wszystko co najlepsze!!!!


Góra
 Profil E-mail  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 109 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group