Mechaniki Aether Revolt

Artykuły

07 styczeń 2017

Krzysztof Ciesielka

Mechaniki Aether Revolt

Witam w kolejnej edycji cyklu o mechanikach nowych setów. Jako że prerelease już tuż tuż, warto byłoby przyjrzeć się bliżej nowinkom z Aether Revolt. Nie ma ich zbyt dużo, bo tylko dwie – Revolt i Improvise.

Zanim przejdziemy do właściwej części artykułu, przypomnę jeszcze, że na pre będziemy mieli do czynienia także ze starymi mechanikami z Kaladeshu. Aby zapoznać się z nimi, możecie przeczytać mój poprzedni artykuł.

Revolt (Bunt)

 Night Market Aeronaut  Decommission  Silkweaver Elite

Revolt daje dodatkowy efekt karcie, jeśli jakiś permanent, który kontrolowaliście, opuścił battlefield w turze, w której karta z Revolt została zagrana. Co warto o niej wiedzieć?

  • Revolt to tak zwany ability word – oznacza to, że słówko nie ma żadnych przypisanych sobie dodatkowych zasad. Skupia jedynie karty o podobnych zdolnościach – w tym przypadku karty z dodatkowym efektem, kiedy jakiś wasz permanent opuścił battlefield.
  • Revolt może przybierać różne formy. W przypadku  Night Market Aeronaut jest to replacement effect,  Silkweaver Elite dostaje dodatkowy trigger, a  Decommission po prostu dodatkowo daje nam jeszcze 3 życia.
  • Nie ma znaczenia, w jaki sposób permanent opuścił battlefield. Ktoś wrócił wam stwora na rękę? Revolt się odpali. Poświęciliście Clue? Tak samo. Ktoś wrzucił wam stwora na exile? Revolt działa. Nie ma również znaczenia, ile permanentów opuściło battlefield – Revolt ma dokładnie taki sam efekt.
  • Nie ma również znaczenia, co potem stało się z tym permanentem. Nawet jeśli po chwili wróci na battlefield (np. dzięki zdolności  Felidar Guardian), to Revolt nadal zadziała.
  • Pamiętajcie, że countery (np. energy) nie są permanentami, więc wydanie ich nie uruchomi Revolt. To samo tyczy się rzucania instantów i sorcery – te również nie odpalą Revolt.
  • Warto jeszcze podkreślić, że musi być to wasz permanent. Zabicie stworka przeciwnika nie sprawi, że Revolt zadziała.
  • Wszystkie triggery z dopiskiem Revolt mają tzw. „intervening if". Oznacza to, że jeżeli warunek Revolt nie jest spełniony, zdolność nie triggeruje w ogóle.

Improvise (Improwizacja)

 Sweatworks Brawler  Whir of Invention

Reminder text kart z Improvise bardzo ładnie obrazuje to, jak działa zdolność – twoje artefakty mogą pomóc ci rzucać czary. Dzięki Improvise podczas rzucania czaru możecie stapować artefakty, a każdy z nich opłaci 1. Na przykład podczas zagrywania karty  Sweatworks Brawler macie opcję stapowania do 3 artefaktów, aby zapłacić za niego tylko r przy trzech stapowanych artefaktach, 1r przy dwóch, itd. Co jeszcze warto wiedzieć?

  • Używając Improvise nie można w żaden sposób opłacić kolorowej many w koszcie.
  • Artefakty tapujemy po aktywowaniu mana abilities. Nie można jednocześnie tapnąć artefaktu dla many, a potem użyć go jeszcze do Improvise.
  • Artefaktyczne kreatury z summoning sickness mogą być użyte do opłacenia Improvise. Możecie tapować również artefaktycznie tokeny i artefakty, których normalnie się nie tapuje, np. Clue i Equipmenty. Warto tu przypomnieć, że Equipment założony na stwora nie tapuje się, kiedy tapujemy tego stwora np. do ataku.
  • Płacąc za czar z Improvise nie można tapnąć więcej artefaktów niż ilość many dowolnego koloru w koszcie tego czaru.
  • Jeśli czar nie wymaga kolorowej many do rzucenia (np.  Foundry Assembler), możecie go rzucić potencjalnie tylko z tapowania artefaktów!
  • Improvise nigdy nie zmienia Converted Mana Cost czaru.

I to by było na tyle, zapraszam do kolejnej edycji przy okazji następnego dodatku!

O autorze

szeszej

Krzysztof Ciesielka

Tłumacz ang.-pl, pl.-ang.

Komentarze

Dodawanie komentarzy jest możliwe wyłącznie po zalogowaniu. Logowanie | Rejestracja